Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 22:37
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Förstår att alla gör lite annorlunda, så skulle vara intressant att höra era upplägg. Finns säkert flera generella tillämpningar också.

Förstår att man har olika motivation, jobbar olika mycket och länge eller kanske inte jobbar alls, är i olika skeenden av livet - vissa har egna barn andra kanske är pensionärer eller unga utan tydliga förpliktelser.

Men träningen ska ju in, på ett eller annat sätt. Och det är nog inte så bra att tulla på exv sömnen för att anse sig hinna träna. För vissa kanske det går utmärkt att balansera att gymma varje vardag med att vara på jobbet 9 timmar, sedan gymma, för att sedan äta mat/laga mat, umgås med familjen ha lite fritid där man kanske läser, tittar på tv eller bygger med Lego - för att sedan lägga sig harmonisk och få 8 timmar sömn och sedan hålla igång med samma disciplin nästa dag.

Så hur gör ni för att få in träningen på dygnets 24 timmar?
Citera
2018-05-03, 22:46
  #2
Medlem
myts avatar
Varenda styrketränare på jordklotet har löst detta på ett eller annat sätt. Om inte annat är jag ÖVERTYGAD om att det finns hjälp att finna där ute
Citera
2018-05-03, 22:51
  #3
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myt
Varenda styrketränare på jordklotet har löst detta på ett eller annat sätt. Om inte annat är jag ÖVERTYGAD om att det finns hjälp att finna där ute

Folk har löst det, ja. Var mer intresserad av hur er filosofi kring det såg ut.
Citera
2018-05-03, 23:21
  #4
Medlem
lazyasss avatar
För mig är ett problem att jag fastnar på gymmet blir inte trött utan att träna i 2-3 timmar. Oftast för att jag tränar i ett ganska lugnt tempo med fokus på vissa muskelgrupper. Jag kommer försöka nu att köra mer spridda muskelgrupper i korta intensiva träningspass.

Jag vet att många går och kör en halvtimme på lunchrasten och har en macka med sig till jobbet.
Annars så får man helt enkelt se till sina öppningar i schemat. Man behöver ju inte träna för att bli bodybuilder. Det är lättare med fokus på hälsa och uthållighet.
Citera
2018-05-04, 05:13
  #5
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag har ett jobb där jag rör på mig rätt ordentligt 4 timmar i sträck varje dag, typ halvspringer upp och ned för trappor, så det blir bara 2 x 2 timmar styrka i veckan, men funderar på att utöka detta till totalt 6 timmar. Jag hatar att stressa igenom gymprogram så jag är nöjd så länge jag är där i två timmar varje gång men det är ingen katastrof om man pratar bort 10 minuter eller inte kör stenhårt hela tiden.

Träning är fritid och rekreation och jag måste hålla det på den nivån för att trivas med det, jag skulle inte kunna tvinga mig till nåt "jobbigt" i 20 år till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback