Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 21:35
  #1
Medlem
ricke97s avatar
Hej!

Jag har en iMac som nu har blivit långsam otroligt snabbt, funkade bra för några dagar sedan. Jag gör mycket musik i logic o har aldrig haft några problem med långsamma projekt oså och har precis skaffat mig kontakt (Sampler i Logic) vilket jag är medveten om att instrumentbankarna jag har där tar upp väldigt mycket plats o prestanda på datorn. Iallafall o sedan dess så kan jag inte ens spela upp projektet jag använder mig av. Jag märker verkligen hur mycket datorn får anstränga sig när jag går in i kontakt men jag känner fortfarande inte att kontakt e något jag vill/kan gå utan. Har 1TB hårddisk i datorn och har ungefär 500gb med skit i datorn. Däremot har jag funderat på ifall det skulle hjälpa o uppgradera ram minnet i datorn. Men vill inte göra några onödiga köp som inte skulle hjälpa mig med detta problemet.

Spec på Datorn:

iMac (27 tum, sent 2013)
Processor: 3,2 GHz Intel Core i5
Minne: 8 GB 1600 MHz DDR3
Grafik: NVIDIA GeForce GT 755M 1024 MB

OBS!

Detta kom även i samma klunga som när jag tankade ner popcorntime och F-secure Antivirussprogram & VPN, men tror inte det har något med saken o göra heller men värt o tillägga.
Citera
2018-05-03, 22:36
  #2
Medlem
Skaffa en snabb SSD, mer RAM och ta bort F-secure Antivirusprogram. Å andra sidan kan den bli för trött ändå för dig. Och att byta till SSD är inget jobb för den knäsvage. Du kanske skulle skaffa en nyare, då med en snabb PCIe-SSD och gärna en i7-processor.
__________________
Senast redigerad av Redax 2018-05-03 kl. 22:39.
Citera
2018-05-03, 23:20
  #3
Medlem
ricke97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Skaffa en snabb SSD, mer RAM och ta bort F-secure Antivirusprogram. Å andra sidan kan den bli för trött ändå för dig. Och att byta till SSD är inget jobb för den knäsvage. Du kanske skulle skaffa en nyare, då med en snabb PCIe-SSD och gärna en i7-processor.


Får pröva o göra det, känns inte så ekonomiskt o lägga 20k på en ny dator va 5:e år
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback