Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-04, 11:58
  #13
Medlem
MysticLampShades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
nejdå, bo med AirBnB, mycket billigare än hotell och tåg kostar inte alls mycket! Köp mat på marknader o laga hemma ibland. Om ni har 14 lax o röra er med så räcker det gott och väl.

Ska titta på AirBnB, har kollat lite och det verkade superbra! Nästan för bra. Är det helt legit?
Citera
2018-05-04, 12:20
  #14
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade
Ska titta på AirBnB, har kollat lite och det verkade superbra! Nästan för bra. Är det helt legit?

Japp, det är helt legit som du säger. Jag har använt det i ca 7 år och ALDRIG haft problem. Det bästa med det är att man träffar någon som bor där och som kan rekommendera några bra barer,restauranger eller marknader i området, deras bästa ställen lixom när man "lånar" deras lya + att man har tillgång till eget kök o så så man slipper käka ute jämt. Det är guld. Om du tyckte mitt förslag på Sicilien kanske läte lite överväldigande med massa olika byar och städer och tåg o skit, stick till Rom,Amsterdam eller paris och hyr en lägenhet i 1.5 veckor med Ab istället då.
Citera
2018-05-04, 12:23
  #15
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Japp, det är helt legit som du säger. Jag har använt det i ca 7 år och ALDRIG haft problem. Det bästa med det är att man träffar någon som bor där och som kan rekommendera några bra barer,restauranger eller marknader i området, deras bästa ställen lixom när man "lånar" deras lya + att man har tillgång till eget kök o så så man slipper käka ute jämt. Det är guld. Om du tyckte mitt förslag på Sicilien kanske läte lite överväldigande med massa olika byar och städer och tåg o skit, stick till Rom,Amsterdam eller paris och hyr en lägenhet i 1.5 veckor med Ab istället då.

De städerna/länderna jag använt det i är, Prag, Bratislava, Amsterdam, Rom ( Typ 15 olika ställen i hela italien), Boston, Berlin, Dublin, Skottland, London, Paris, Lissabon, Nice, Hamburg etc.
Citera
2018-05-04, 19:39
  #16
Medlem
MysticLampShades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
De städerna/länderna jag använt det i är, Prag, Bratislava, Amsterdam, Rom ( Typ 15 olika ställen i hela italien), Boston, Berlin, Dublin, Skottland, London, Paris, Lissabon, Nice, Hamburg etc.

Har faktiskt tittat lite på Amsterdam tidigare. Dock har hotellen varit för dyra. Tack för tipset om AirBnB, lär komma till användning!
Citera
2023-11-18, 20:11
  #17
Medlem
Det finns massvis med små öar med bra väder som man kan åka till. I amerika, asien, atlantiska havet och afrika. svårt och dyrare att ta sig till dock. skulle heller inte bo där för det kommet att vara under vattten om 20 år så man måste tänka i förtid för sina barnbarn också om man har dem
__________________
Senast redigerad av ForumsHack 2023-11-18 kl. 20:14.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2939130

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback