Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2021-12-24, 03:09
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Åklagarna är ofta sänre än advokaterna när rika står åtalade.

Det som jag tycker är konstigt är att han vill bo kvar i ett hus där hans fru blev "mördad". Tankarna går till Kristi brud som köpte villan där hennes syster mördades. Psyko-vibbar över det.

Om jag haft ett hus och min fru blivit mördad där så hade jag sålt huset. Tänk att varje dag gå i trappan där ens fru blev mördad.

Fallet i sin helhet är nästan lika klart som OJ Simpson fallet. Alla vet att han är skyldig men de skickligaste advokaterna i landet kan se till att hitta något tvivel som gör att han går fri.
Ja jag tänkte på det också, men i sista avsnitten är han ju i ett annat hus hela tiden. Nåt av barnens antar jag. Huset gick väl till dottern antar jag?
Citera
2022-05-12, 10:01
  #110
Moderator
Maviels avatar
Todd Peterson har tydligen svängt…

Han anklagar sin far för att ha dödat sin mamma Patty (tydligen flyttade Michael och Patty ihop igen) och menar att pappan troligen även dödat Kathleen också.

Ny serie på HBO Max om mordet där de dyker djupare in på allt. Heter även den The Staircase.
__________________
Senast redigerad av Maviel 2022-05-12 kl. 10:13.
Citera
2022-06-01, 20:54
  #111
Medlem
Bra serie. Har även sett dokumentären och där framstår han verkligen som skyldig. Uppenbar mytoman.
Citera
2022-06-03, 11:55
  #112
Medlem
Experter på kroppsspråk analyserar Petersons beteende i dokumentären. Förmodligen ganska oprövade/pseudovetenskapliga teorier de utgår ifrån men alla är rörande överens om att han är en lögnare.

https://www.youtube.com/watch?v=rNH7GvKSnno
Citera
2022-11-24, 15:44
  #113
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Både Ron Guerette och Freda Black har nyligen avlidit.

Ron var ju den f.d polisen som var ”private investigator” under hela Staircaseprocessen, han jobbade nära David Rudolf hela tiden. Han följde även med till Tyskland då de undersökte Liz Ratliffs död.
Freda var biträdande åklagare som gick till historien med sitt ”pure t-filth” uttryck angående Michaels sexvanor...Slutpläderingen i bredaste Southern dialekt är det nog många som minns.
Ärligt talat förvånade det mig när jag läste att hon bara var 56 år... det betyder att hon var 41 år gammal under rättegången 2003; jag hade tippat på nånstans närmare 50 vid den tidpunkten

Nåväl alla åldras olika. Michael verkar i alla fall leva ett tillbakadraget liv i Durham. Hans förhållande med Sophie Brunet (som jobbade med Staircase i det franska filmteamet) tog visst slut 2015. Barnen lever på utspridda håll. Äldste sonen Clayton lever med frun och barn, Margaret med sin make, Martha lever enligt uppgift själv. Todd verkar det inte finnas mycket info om. Caitlin (Kathleens dotter) lever med make och två barn inte alltför långt bort från Durham.
Patty bor visst också i Durham. Hon flyttade från Tyskland i samband med att många amerikanska baser lades ner, och antalet skolor därmed minskade. Kan tänka mig att hon uppnådde pensionsålder i samma veva.
Vadå så du menar att Michael hade ett förhållande med filmproducenten? Isf är det väl inget snack om att det lär vinklas?
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Todd Peterson har tydligen svängt…

Han anklagar sin far för att ha dödat sin mamma Patty (tydligen flyttade Michael och Patty ihop igen) och menar att pappan troligen även dödat Kathleen också.

Ny serie på HBO Max om mordet där de dyker djupare in på allt. Heter även den The Staircase.
Vadå menar du att han återförenades med den fösta frun från Tyskland efter 2018 och att hon dog vilket ledde till att Todd (hans son) misstänkte att Michael dödat för tredje gången? Det verkar ju isf helt otroligt el var Patty grannen i Tyskland?
Citera
2022-11-24, 15:45
  #114
Medlem
mr-mystics avatar
Blir sjukt svårt att som tittare förhålla sig opartisk när kameramannan spenderar mer och mer tid hos försvaret ju längre tiden går. Diggar advokaten starkt och håller mer om att Kathlens systrar spårar ur ordentligt i slutet (när bland annat advokaten blir anklagad för hot).

En pryl jag reagerade på att ingen hos den anklagades sida reflekterade över ekonomisk ersättning vid oskyldig dom. Det lös med sin frånvaro hos mig särskillt pga att det var frågan om USA där man kan få miljarder om man bränner sig på kaffet o dyl.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback