Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-03, 11:23
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Allt, lappisar letar fel hela tiden. Vi tänker och analyserar över hur vi parkerar men sen kommer man tillbaka till en lapp.

Senaste lappen jag råkade ut för var en (oskyltad) handikapsparkering. Förklaringen var sedan när jag pratade med lapplisa att det var en markering i rutan. Denna hade inte jag sett då det låg 2 dm snö över markeringen.

Tänker inte gå in på fall som jag inte har någon kontroll över, generellt skall skyltar finnas, markeringen på asfalten förväntas inte parkören skrapa undan, översnöad skylt har i vissa fall denne dock skyldighet att sopa av.

Är det meningsskiljaktigheter så ligger det nära till hands att skicka in en besvärsskrivelse. Om ej tillräckligt kan rättslig prövning begäras, då avgörs ärendet i domstol.
Citera
2018-05-03, 18:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Va snackar du om? det var ju detta jag skrev? Att vill han stå på 12h parkeringen så får han stå där i 12h. Det är ingen skillnad om han har bott där i 8 år.

Jo, om det står Besökande och 12tim så gäller både att man måste vara just Besökande (typiskt kollar man. vem bilen är registrerad på och var denne är skriven) och max 12 timmar.
Citera
2018-05-03, 19:11
  #27
Medlem
jag begriper inte ens varför frågan kommer upp...............
Citera
2018-05-03, 19:42
  #28
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Jag har bott här i 8 år, därför jag tyckte det var konstigt. Speciellt eftersom det är nästan bara pensionärer med hemtjänst här.

Jag har gått fram och tillbaka från bussen.
Där har du svaret. De där tomma platserna hyrs av pensionärer som slutat köra bil. Många av dem tänker inte ens på att de betalar för den varje månad medan vissa ser platsen som bra att ha om de skulle köpa en bil igen.
Ett bostadsbolag däremot handlar bara om att tjäna pengar. Så länge de får in hyra för platserna lär de inte göra något åt problemet.

Enklast lär bli att hyra en plats i andrahand.
Citera
2018-05-03, 19:54
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Kan även ombesörjas av fastighetsägaren.
Att uppta platser som är reserverade för besökare med fordon tillhöriga boende resulterar ofelbart i att möjligheten för de som verkligen är besökare att kunna parkera i anslutning till den adress som besöks. Detta handlar om att upprätthålla en ordning som främjar såväl boende som besökare, även om det är ett parkeringsbolag som bevakar platsen så är det städse fastighetsägaren som avgör hur platserna skall disponeras, parkeringsbolagets uppgift är att tillse önskad ordning på gården.

This! Har inget med att suga ut pengar. Har problem själv att parkera när jag ska besöka farsan då Besöks är full med folk som jobbar på ett äldreboende bredvid. Resulterat i att jag ibland åkt hem istället. Nu idag är besöks avgiftsbelagd.. Trots att de lappade "fel" parkerade bilar ständigt.
Citera
2018-05-04, 12:36
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Jag har stått på besöksparkeringar utanför min bostad vid flertal tillfällen.

Att de kollar vet jag eftersom jag läste om ett fall då en kvinna fick kontrollavgift när hon besökte en väninna och då ställde sig på besöksparkering. Hon bodde själv några kvarter bort och då ryckte P-vakten att hon bodde så nära och därmed inte var besökande.
__________________
Senast redigerad av Engineer 2018-05-04 kl. 12:49.
Citera
2018-05-04, 12:53
  #31
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Att de kollar vet jag eftersom jag läste om ett fall då en kvinna fick kontrollavgift när hon besökte en väninna och då ställde sig på besöksparkering. Hon bodde själv några kvarter bort och då ryckte P-vakten att hon bodde så nära och därmed inte var besökande.

åfan
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback