Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 03:58
  #1
Medlem
Farmakologis avatar
Så kör detta på Windows 10.
Har delat en core till den virtuella maskinen + 4gb RAM och fullt med grafik minne,
Har ej slagit på stöd för 2d-3d grafikkortstöd.

Vad gör jag fel?
Citera
2018-05-03, 04:07
  #2
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Ge den fler kärnor? Vad för komponenter använder du? Alla distrubitioner lirar inte i virtualbox, testa installera guest utils.
Citera
2018-05-03, 04:14
  #3
Medlem
Prövat med Vmware?

Har haft problem med Virtualbox förr och även Vmware. Att testa på den andra mjukvaran har hittills löst mina problem.
Citera
2018-05-03, 04:47
  #4
Medlem
Jag har haft problem med VirtualBox på Lubuntu ett flertalet gånger och alla gånger har det handlat om moduler som inte startats som de skall...

EDIT: Vad som löste mitt problem senast dock var ett byte i BIOS till att aktivera KVM, så att jag slapp de där jävla modulbajset.
Citera
2018-05-04, 18:37
  #5
Medlem
SupaStrats avatar
En tumregel är att alltid ha två vCPUer i en VM.
Citera
2018-05-10, 22:34
  #6
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmakologi
Så kör detta på Windows 10.
Har delat en core till den virtuella maskinen + 4gb RAM och fullt med grafik minne,
Har ej slagit på stöd för 2d-3d grafikkortstöd.

Vad gör jag fel?

Du har inte delat en core till den virtuella maskinen, du har delat en tråd eller "vcpu".

Säg att du har en modern processor med åtminstone quadcore och hyperthreading.

"Jag har gjort en virtuell maskin som har en åttondel så mycket cpu-kraft som min verkliga maskin, varför går den långsamt för...?"
Citera
2018-05-10, 22:40
  #7
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Ge den fler kärnor? Vad för komponenter använder du? Alla distrubitioner lirar inte i virtualbox, testa installera guest utils.

Just Kali finns färdiga virtuella maskiner för för flera VM miljöer som alla ska fungera bra.

https://www.offensive-security.com/k...mage-download/

TS har bara varit för snål med sina systemresurser, dessutom är alla virtualiseringsmiljöer som är level 2 hypervisors mindre snappy än när de virtuella maskinerna har direkt kontakt med hårdvaran.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hypervisor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback