Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-05, 18:18
  #25
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du får gärna utveckla det.
Helt enkelt att VM inte är den högsta sportsliga nivån längre. Efter Bosman när klubbarna får ha fritt antal utlänningar i sina lag så har Champions League gått om vad gäller det rent sportsliga.

Det är helt enkelt svårare och kräver en bättre prestation att vinna CL än att vinna VM. Att man sen har chansen på CL varje säsong är en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Enl vem? För Bollong Dår (Nej jag tänker inte leta stavning) går ofta till någon som gått långt i VM.
Att Zlatan tjatade om CL till han gav upp beror ju självklart på att ingen svensk spelare kan vinna ett VM
De senaste tio åren har Bollong Dår gått till Ronaldo eller Messi. Det har nog inte främst med deras prestationer i VM att göra.
__________________
Senast redigerad av tcfmog 2018-05-05 kl. 18:23.
Citera
2018-05-05, 18:51
  #26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Fascinerande hur snabbt Infantino försämrar den internationella fotbollen.

Han borde ha nöjt sig med att hålla i lottningarna, det skötte han bra.
Citera
2018-05-05, 19:00
  #27
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han borde ha nöjt sig med att hålla i lottningarna, det skötte han bra.

Han var definitivt GOAT-lottare med alla sina språkkunskaper.
Citera
2018-05-05, 19:06
  #28
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Fascinerande hur snabbt Infantino försämrar den internationella fotbollen.

Ja faktist, jag trodde verkligen inte att han skulle vara så här illa men jag hade fel.
Citera
2018-05-05, 21:37
  #29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Helt enkelt att VM inte är den högsta sportsliga nivån längre. Efter Bosman när klubbarna får ha fritt antal utlänningar i sina lag så har Champions League gått om vad gäller det rent sportsliga.

Det är helt enkelt svårare och kräver en bättre prestation att vinna CL än att vinna VM. Att man sen har chansen på CL varje säsong är en annan sak.

Du menar alltså den sportliga kvalitén på VM. Det kan jag hålla med om. Jag trodde du menade statusen för den är inte mindre än innan. På så sätt är VM fortfarande av stor betydelse. Fansen bryr sig fortfarande väldigt mycket om VM.
Citera
2018-05-05, 23:03
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är väl åsikter man utbyter på ett diskussionsforum?

I det här fallet blir det faktum när tillräckligt många delar åsikten

Då behöver vi källa på det.


Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Helt enkelt att VM inte är den högsta sportsliga nivån längre. Efter Bosman när klubbarna får ha fritt antal utlänningar i sina lag så har Champions League gått om vad gäller det rent sportsliga.

Det är helt enkelt svårare och kräver en bättre prestation att vinna CL än att vinna VM. Att man sen har chansen på CL varje säsong är en annan sak.

Säg det till Messi och Ronaldo...


Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
De senaste tio åren har Bollong Dår gått till Ronaldo eller Messi. Det har nog inte främst med deras prestationer i VM att göra.

Exakt, deras prestationer har inte varit tillräckligt bra för att vinna VM. Helt enkelt för att det är svårare att vinna VM än att vinna CL.
Citera
2018-05-06, 13:17
  #31
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du menar alltså den sportliga kvalitén på VM. Det kan jag hålla med om. Jag trodde du menade statusen för den är inte mindre än innan. På så sätt är VM fortfarande av stor betydelse. Fansen bryr sig fortfarande väldigt mycket om VM.
Sportslig kvalitet och status hänger delvis ihop. Fansen bryr sig fortfarande, visst. Min uppfattning är dock att de bryr sig mindre än de gjorde förut. Tror heller inte att det för unga fotbollsspelare idag är VM som är det självklara målet på samma sätt som det var förut, det är viktigare att bli proffs och tjäna pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Då behöver vi källa på det.
Säg det till Messi och Ronaldo...
Exakt, deras prestationer har inte varit tillräckligt bra för att vinna VM. Helt enkelt för att det är svårare att vinna VM än att vinna CL.
Källa på åsikt?
Messi och Ronaldo är nog mycket nöjda med sina karriärer.
De har vunnit Bollong Dår trots att de inte vunnit VM, vilket motsäger vade den jag citerade sa.
__________________
Senast redigerad av tcfmog 2018-05-06 kl. 13:23.
Citera
2018-05-06, 20:50
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sportslig kvalitet och status hänger delvis ihop. Fansen bryr sig fortfarande, visst. Min uppfattning är dock att de bryr sig mindre än de gjorde förut. Tror heller inte att det för unga fotbollsspelare idag är VM som är det självklara målet på samma sätt som det var förut, det är viktigare att bli proffs och tjäna pengar.


Källa på åsikt?
Messi och Ronaldo är nog mycket nöjda med sina karriärer.
De har vunnit Bollong Dår trots att de inte vunnit VM, vilket motsäger vade den jag citerade sa.

Nej, du påstod att det var ett faktum. Sluta trolla, skaffa fram en källa som styrker att det eller erkänn att det bara är en åsikt. Precis som jag påpekade från början.

Jag ifrågasatte ditt uttalande att en CL-titel är mer åtråvärt än en VM-titel. Det är din åsikt. Sedan påstod du att det var ett faktum för att majoriteten delar din åsikt (som förövrigt också är ganska subjektivt). Det är det du måste styrka med källor.
Citera
2018-05-06, 21:15
  #33
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej, du påstod att det var ett faktum. Sluta trolla, skaffa fram en källa som styrker att det eller erkänn att det bara är en åsikt. Precis som jag påpekade från början.

Jag ifrågasatte ditt uttalande att en CL-titel är mer åtråvärt än en VM-titel. Det är din åsikt. Sedan påstod du att det var ett faktum för att majoriteten delar din åsikt (som förövrigt också är ganska subjektivt). Det är det du måste styrka med källor.
Läs igen, jag påstår inte att det är ett faktum, jag förklarade när det blir ett faktum, vad som krävs för att det ska bli ett faktum.
Citera
2018-05-06, 21:15
  #34
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sportslig kvalitet och status hänger delvis ihop. Fansen bryr sig fortfarande, visst. Min uppfattning är dock att de bryr sig mindre än de gjorde förut. Tror heller inte att det för unga fotbollsspelare idag är VM som är det självklara målet på samma sätt som det var förut, det är viktigare att bli proffs och tjäna pengar.

Säg det till någon från Tyskland eller Brasilien.
Citera
2018-06-18, 04:07
  #35
Medlem
oshin.cantwells avatar
Varför inte anordna en världsdelsturnering ā la Orwell 1984 om det ändå bara ska vara en liten plojturnering?

Inledande omgång:

Oceanien-Europa

Asien-Sydamerika

Nordamerika-Afrika

"Slutturnering":

Oceanien/Europa-Asien/Sydamerika

Asien/Sydamerika-Nordamerika/Afrika

Nordamerika/Afrika-Oceanien/Europa

Enda nackdelen med upplägget blir väl att sista matchen riskerar att bli betydelselös, men skitsamma om det bara är en skojturnering. Man skulle också kunna tänka sig att de två bästa konfederationerna belönas med extra platser i mastodont-VM efter 2022.
__________________
Senast redigerad av oshin.cantwell 2018-06-18 kl. 04:14.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback