Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 22:00
  #1
Medlem
Jag är stor i maten och skulle således vilja äta en riktig sumobrottarmåltid. Chanko nabe är en stor skål med flera tusen kalorier bestående av grönsaker, buljong, fläsk, ägg, tofu och annat gott. Detta äts med ris.

Det känns som att utbudet av japanskt i Stockholm består till 100% av sushi. Jag är trött på sushi och vill äta likt de stora grabbarna.

Vad gör jag? Finns det något ställe i Stockholm som serverar denna festmåltid?
Citera
2018-05-02, 22:04
  #2
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdull-jabbar
Jag är stor i maten och skulle således vilja äta en riktig sumobrottarmåltid. Chanko nabe är en stor skål med flera tusen kalorier bestående av grönsaker, buljong, fläsk, ägg, tofu och annat gott. Detta äts med ris.

Det känns som att utbudet av japanskt i Stockholm består till 100% av sushi. Jag är trött på sushi och vill äta likt de stora grabbarna.

Vad gör jag? Finns det något ställe i Stockholm som serverar denna festmåltid?

Fråga nån japanska restaurang om dom kan göra det, eller om dom vet nån som gör.
Om du inte får svar här
Citera
2018-05-02, 22:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Fråga nån japanska restaurang om dom kan göra det, eller om dom vet nån som gör.
Om du inte får svar här

De flesta japanska ställena drivs ju av kineser eller mongolfolk idag tyvärr.
Citera
2018-05-02, 22:20
  #4
Medlem
Erikons avatar
Du kan säkert få tag på nästan alla komponenter och göra din egen brygd?
Citera
2018-05-02, 22:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Du kan säkert få tag på nästan alla komponenter och göra din egen brygd?

Jag har försökt men det gäller typ på buljongen. Hade bara vatten och lite grönsaks buljong. Hoppades att det skulle ta mer smak av grejerna jag hade i.
Citera
2018-05-02, 22:52
  #6
Medlem
DaChiefs avatar
Gör det själv, glöm inte ölen! Om buljongen blir för vattnig, köp 1-2 Kg märgben och låt dem sjuda i 1-3 timmar, sedan i med resten

Märgen kommer dessutom göra dig "stor" som sumo, kollagenet och mineralerna kommer stärka din kropp.
Citera
2018-05-09, 06:26
  #7
Medlem
Mackan52s avatar
Gör en själv, det är knappast svårt:

https://www.epicurious.com/recipes/f...s-and-bok-choy

https://static.theydrawandcook.com/u...jpg?1428963121

Kom ihåg att göra det i sumotanga också, att glömma tanga är stor vanära.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2018-05-09 kl. 06:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback