Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 21:28
  #1
Medlem
Hej.
Jag driver en liten webbyrå (enskild firma). Jag har behov av säljare som kan ringa kunder och sälja mina tjänster. Jag undrar måste man anställa säljare eller man kan anlita frilansare? Var kan man hitta dem? Finns det några förmedling eller hemsidor, forum där man kan hitta dem? Är det någon som har information eller erfarenhet av detta?
Tack i förhand!
Citera
2018-05-02, 21:31
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petert25
Hej.
Jag driver en liten webbyrå (enskild firma). Jag har behov av säljare som kan ringa kunder och sälja mina tjänster. Jag undrar måste man anställa säljare eller man kan anlita frilansare? Var kan man hitta dem? Finns det några förmedling eller hemsidor, forum där man kan hitta dem? Är det någon som har information eller erfarenhet av detta?
Tack i förhand!
Har du provat på Linkedin?
Citera
2018-05-02, 21:57
  #3
Medlem
http://okelii.com/ kan du lägga upp en "annons".
Citera
2018-05-03, 12:07
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petert25
Hej.
Jag driver en liten webbyrå (enskild firma). Jag har behov av säljare som kan ringa kunder och sälja mina tjänster. Jag undrar måste man anställa säljare eller man kan anlita frilansare? Var kan man hitta dem? Finns det några förmedling eller hemsidor, forum där man kan hitta dem? Är det någon som har information eller erfarenhet av detta?
Tack i förhand!

Är det "cold-calling" som gäller? Dvs ringa företag som aldrig hört talats om dig och sälja in dina tjänster? I så fall skulle jag rekommendera dig att ta in en gymnasieelev eller liknande. Behövs ingen utbildning för att sälja, det är mer en personlighetsgrej, och det blir dessutom mycket billigare. Att få in någon som är duktig kan du nog glömma, om du nu inte betalar väldigt mycket bättre än andra företag (en bra säljare är värd extremt mycket för företag). Att anlita nåt bemanningsliknande företag lär även det kosta skjortan.

Problemet du har är att dina säljare antagligen inte kommer kunna sälja någonting över telefon. I bästa fall kan dom boka möten, men det är allt. Hur ska då säljaren få provision? Per bokat möte, även om du inte får ut någonting av mötet?

Den absolut bästa lösningen är dock att du gör det själv. Men det antar jag att du tänkt på redan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback