Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 18:14
  #1
Medlem
Som rubriken lyder. Varför blir det så? Och hur får jag bort det?

Vet inte om tråden ligger rätt.
Citera
2018-05-02, 18:17
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09876mnbvc
Som rubriken lyder. Varför blir det så? Och hur får jag bort det?

Vet inte om tråden tligger rätt.

För det första är du felknullad, för det andra är det en riktigt jävla bra idé om du talar om vad det är för jävla dokument du snackar om, för det tredje är det en minst lika bra idé om du berättar vilket jävla operativsystem du använder.
Citera
2018-05-02, 18:17
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du nämner inte så mycket om operativsystemet, webbläsare eller annat. Men kör du med någon nyare version av Windows så finner du verktygen här - Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Standardprogram
Citera
2018-05-02, 18:17
  #4
Medlem
Olanzapines avatar
Vilka dokument? Och i vilken webbläsare öppnas dem i?

Om du exempelvis har ett .pdf-dokument som du vill öppna i Google Chrome, men som istället öppnas i Microsoft Edge (om du nu kör Windows som OS), så kan du högerklicka på filen, välja "Properties" längst ned, och där det står "Opens with:" så klickar du på "Change..." och väljer valfri webbläsare.
Citera
2018-05-02, 19:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner inte så mycket om operativsystemet, webbläsare eller annat. Men kör du med någon nyare version av Windows så finner du verktygen här - Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Standardprogram

Hr windows 10 tror jag, chrome, men öppnas i Explorer.
Citera
2018-05-02, 20:31
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09876mnbvc
Hr windows 10 tror jag, chrome, men öppnas i Explorer.

Bläddrar då under egenskaperna som du fick hänvisning på tidigare. Där ställer du in detta.
__________________
Senast redigerad av CyrusGNetWork 2018-05-02 kl. 20:38.
Citera
2018-05-02, 20:32
  #7
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09876mnbvc
Hr windows 10 tror jag, chrome, men öppnas i Explorer.

Det finns inställningar där du kan välja vilket/vilka program som i normalfallet skall öppna olika filtyper.
Titta över dessa inställningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback