Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-02, 22:58
  #25
Medlem
Vassili Zaitsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
allt handlar om mig.....min familj är både mamma o pappa jobbar på universitet i uppsala....Varför frågar du?

Därför att du består av 50% gener från din mamma och 50% gener från din pappa. Du är inte en unik varelse utan delar gener med andra. Din kropp liknar släkten på både din mammas och din pappas sida. Därför är det inte otroligt att dina problem kan vara ärftliga och att fler i familjen eller släkten har samma problem. Är det så kanske det inte går att göra något åt. Att det är ett släktdrag eller hur jag nu ska kalla det, att vara långsmal, inte kunna gå upp i vikt eller bygga muskler.
Citera
2018-05-02, 23:02
  #26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vassili Zaitsev
Därför att du består av 50% gener från din mamma och 50% gener från din pappa. Du är inte en unik varelse utan delar gener med andra. Din kropp liknar släkten på både din mammas och din pappas sida. Därför är det inte otroligt att dina problem kan vara ärftliga och att fler i familjen eller släkten har samma problem. Är det så kanske det inte går att göra något åt. Att det är ett släktdrag eller hur jag nu ska kalla det, att vara långsmal, inte kunna gå upp i vikt eller bygga muskler.

Du har helt klart rätt...om jag inte vore så klen....du skulle skratta åt mig och vad jag får träningsvärk av
__________________
Senast redigerad av bul-11-33 2018-05-02 kl. 23:04.
Citera
2018-05-02, 23:15
  #27
Medlem
Vassili Zaitsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Du har helt klart rätt...om jag inte vore så klen....du skulle skratta åt mig och vad jag får träningsvärk av


Nej, jag skrattar inte för jag tror att det kan vara medfött, något du inte rår för själv. Antingen bara att du är född med en släktsvaghet i musklerna eller så någon åkomma/syndrom som gör dig svagare än andra. Även om du lagt tråden under Träning, så tror jag du först måste kolla upp hur det står till med din kropp innan du fortsätter träna, så den inte kraschar igen.
Citera
2018-05-03, 13:23
  #28
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Lyckats nu iaf att gå från 90kg till 94kg dom senaste 3 månaderna genom att äta och träna bra men nu är kroppen helt slut igen.
Du har uppenbarligen gått upp 4kg i vikt av träning och mat, så det är inget fel på dig. 4kg på 3 månader är normal viktökning för en nybörjare.

Vad gäller utmattningskänslor så kan de bero på träningen, men är ofta en kombination med stress i privatlivet. Du kan börja med att dra ner något pass i veckan och vila mer. Känner du dig väldigt hängig så kan du ta en vecka med bara lätt träning, typ hälften av de vikter du annars använder.
Citera
2018-05-03, 15:02
  #29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Du har helt klart rätt...om jag inte vore så klen....du skulle skratta åt mig och vad jag får träningsvärk av

Här är det ingen som skrattar åt någon när någon försöker.

Jag tänkte först att din kost var kass men ser nu att du äter ordentligt (och är lång så du MÅSTE verkligen äta ordentligt). Ber dig ändå se över kosten med våg för det är MÅNGA som räknar fel. De flesta får några aha-upplevelser när de väger och mäter.

Hursomhelst, vanligt problem många har som är långa är just att de får en väldans lång hävarm på precis allt de gör, inte minst över stussen. Ber dig lägga mycket fokus i träningen på ländrygg och mage. Kan även krydda lite med höftböjare och rotatorcuffar. Det är jobbigt att träna upp men det kommer göra dig gott. Sedan tror jag också du kan gå lite för hårt på träningen då du skriver att du slutar och börjar igen ofta. Börja lugnt och trappa uppåt.
Citera
2018-05-03, 15:51
  #30
Avstängd
har nyss börjat äventyra med appar...testa lifesum appen om du har en telefon med internet, den är smidig för nybörjare, lite off med siffrorna men man kan hålla koll på vad man äter
Citera
2018-05-03, 15:54
  #31
Avstängd
det är inte så att du är övertränad? då blir det så där, kroppen slutar fungera normalt och allt känns bara sämre
Citera
2018-05-04, 16:53
  #32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Börja med starting strength-programmet (googla) och följ det STRIKT. Börja med löjligt låga vikter. Endast stången i knäböj och press. 40 kg i marklyft.

Sedan 2,5 kg-ökningar pass till pass. INTE mer. Verkligen. 2,5 kg per pass. Ät. Sov.

Lycka till.

Du har ju såklart rätt, man bör jobba sig uppåt men det är lätt att man tar för mycket. Inte minst pga min kompis som vill att jag alltid ska "maxa" typ. Jag bör träna ensam och i min egen takt. Inte ligga och pressa 150kg i bänkpress för skoj skull.
Citera
2018-05-04, 16:59
  #33
Medlem
Krongjorts avatar

Bingo
Gör så.
Citera
2018-05-07, 12:29
  #34
Medlem
HaveFuns avatar
Hur menar du 'går sönder', det är jobbigt att träna och jävligt jobbigt att träna tungt (helkropp). Tycker det du beskriver är något som de flesta bara biter ihop och går igenom.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback