Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-02, 16:23
  #1
Avstängd
Jag har kämpat med undervikt ända sen jag var liten knodd, försökt flera gånger att gå till gym eller ens komma ut i löparspåret.
Så fort jag anstränger kroppen verkar det som att jag går totalt sönder och måste vila i flera månader (skojar inte)
Lyckats nu iaf att gå från 90kg till 94kg dom senaste 3 månaderna genom att äta och träna bra men nu är kroppen helt slut igen.
Räcker det att jag äter mycket för att behålla vikten och (mina små) muskler eller kommer jag tappa allt?
Citera
2018-05-02, 16:35
  #2
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Hur tränar du?
Citera
2018-05-02, 16:39
  #3
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Lyckats nu iaf att gå från 90kg till 94kg
Ja, underviktig är du inte åtminstone. För att behålla vikten krävs det att du äter tillräckligt med mycket kalorier för att hålla dig viktstabil, träning eller inte. Dock kommer du förlora muskler om du inte tränar, use it or lose it. Hur ser träningsschemat ut? Kan vara där felet ligger, om det inte är något annat rent fysiologiskt som är fel.
Citera
2018-05-02, 16:44
  #4
Medlem
Qusimotos avatar
Hjärnspöken? tror många känner sig trött efter ett gympass gäller ju att fylla på med ny bränsle när du kommer. Hur äter du? 1gång om dagen eller fler?
Citera
2018-05-02, 16:44
  #5
Medlem
Grankulas avatar
klart du kommer känna dig sliten om du aldrig tränat på riktigt förut. Det är normalt. Det gäller bara att ligga i och köra ändå. Visst, träna med träningsvärk kanske inte är optimalt att göra. Men eftersom du aldrig riktigt tränat förut, så är det bara normalt att du kommer känna dig utmattad och sliten då din kropp är van vid att sitta i soffan om dagarna. Det gäller bara att kämpa på och träna ändå !
Citera
2018-05-02, 16:49
  #6
Medlem
Swe1227s avatar
Underviktig?

Jag väger 76 på 1.90m

Som en hård gubbe så. Det sitter i huvet, låt bli att känna efter.
Citera
2018-05-02, 16:54
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, underviktig är du inte åtminstone. För att behålla vikten krävs det att du äter tillräckligt med mycket kalorier för att hålla dig viktstabil, träning eller inte. Dock kommer du förlora muskler om du inte tränar, use it or lose it. Hur ser träningsschemat ut? Kan vara där felet ligger, om det inte är något annat rent fysiologiskt som är fel.

Jo jag är riktigt underviktig, är ganska lång om man säger så. Jag tränar basövningar som marklyft, bänkpress och knäböj 3 dagar i veckan och äter runt 5000 kcal. Promenerar en del också.
Citera
2018-05-02, 16:55
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Underviktig?

Jag väger 76 på 1.90m

Som en hård gubbe så. Det sitter i huvet, låt bli att känna efter.

Jag är 2.09
__________________
Senast redigerad av bul-11-33 2018-05-02 kl. 17:10.
Citera
2018-05-02, 17:19
  #9
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jo jag är riktigt underviktig, är ganska lång om man säger så. Jag tränar basövningar som marklyft, bänkpress och knäböj 3 dagar i veckan och äter runt 5000 kcal. Promenerar en del också.
Okej. Vad menar du med går sönder? Är det tekniken/utförandet av övningarna som är problemet?
Citera
2018-05-02, 17:20
  #10
Medlem
Vassili Zaitsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jag är 2.09


Hur äter du? Du behöver uppenbarligen stora mängder mat med 94 kg på 2,09 m för att ha något att bygga muskler med. Såg ett program med en mycket spinkig och svag kille som fick hjälp av en personlig tränare att bygga muskler. Och han lyckades. Det viktigaste var att äta små portioner ofta. Inte gå länge utan mat, för då började kroppen ta av det lilla man eventuellt skulle kunna lägga på sig. Äter du för mycket på en gång blir du mätt och kan inte fylla på lika ofta. Och får du för lite energi i dig orkar inte kroppen träna.

Så vad äter du en helt vanlig dag? Ge exempel på måltider, mängder och klockslag.

Hur mycket tränar du och vad?
__________________
Senast redigerad av Vassili Zaitsev 2018-05-02 kl. 17:22.
Citera
2018-05-02, 17:23
  #11
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vassili Zaitsev
Hur äter du? Du behöver uppenbarligen stora mängder mat med 94 kg på 2,09 m för att ha något att bygga muskler med. Såg ett program med en mycket spinkig och svag kille som fick hjälp av en personlig tränare att bygga muskler. Och han lyckades. Det viktigaste var att äta små portioner ofta. Inte gå länge utan mat, för då började kroppen ta av det lilla man eventuellt skulle kunna lägga på sig. Äter du för mycket på en gång blir du mätt och kan inte fylla på lika ofta. Och får du för lite energi i dig orkar inte kroppen träna.

Så vad äter du en helt vanlig dag? Ge exempel på måltider, mängder och klockslag.

Hur mycket tränar du och vad?
Står i inlägget ovan.
Citat:
Jag tränar basövningar som marklyft, bänkpress och knäböj 3 dagar i veckan och äter runt 5000 kcal.
Citera
2018-05-02, 17:26
  #12
Medlem
Det du ska göra är att gå ut riktigt jävla mjukt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback