Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-02, 15:27
  #1
Medlem
Jag ankommer till Arlanda runt midnatt och tåg/buss för vidare transport går inte från arlanda förrän 04:40 ca.
Var hänger man i 4 timmar på Arlanda när man precis ankommit? (terminal 5)
Tacksam för tips
Citera
2018-05-02, 15:32
  #2
Medlem
01:05 går sista ArlandaExpress
Citera
2018-05-02, 15:33
  #3
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustynails
Jag ankommer till Arlanda runt midnatt och tåg/buss för vidare transport går inte från arlanda förrän 04:40 ca.
Var hänger man i 4 timmar på Arlanda när man precis ankommit? (terminal 5)
Tacksam för tips
Ingen aning om nåt är öppet i Sky City men bör ju vara där det händer om nåt händer. Vart ska du åka som inte går på natten?
Citera
2018-05-02, 15:33
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustynails
Jag ankommer till Arlanda runt midnatt och tåg/buss för vidare transport går inte från arlanda förrän 04:40 ca.
Var hänger man i 4 timmar på Arlanda när man precis ankommit? (terminal 5)
Tacksam för tips

Första träffen på Google med ”arlanda öppettider”

Finns nattöppna restauranger, caféer och kiosker?

Grand Café Stockholm i ankomsthallen, Terminal 5, har öppet dygnet runt. I terminalerna 2 och 3 finns läsk- och godisautomater. Caféer och restauranger innanför säkerhetskontrollerna är öppna så länge det finns avgående flyg.
Citera
2018-05-02, 15:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki

Första träffen på Google med Âarlanda öppettiderÂ

Finns nattöppna restauranger, caféer och kiosker?

Grand Café Stockholm i ankomsthallen, Terminal 5, har öppet dygnet runt. I terminalerna 2 och 3 finns läsk- och godisautomater. Caféer och restauranger innanför säkerhetskontrollerna är öppna så länge det finns avgående flyg.

Jo det är ju jättebra för dom som ska åka ifrån Arlanda, men för mig som kommer till Arlanda den tiden, kommer jag till samma ställe eller boxas man snabbt ut från bagaget till utgång och sen är man rökt för att komma åt något av det du nämner?
Citera
2018-05-02, 15:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
01:05 går sista ArlandaExpress

Yes, men väl framme vid Sthlm C så finns bara förbindelser som tar mig 7 timmar hem sam med 3 byten...alltså kommer jag hem samma tid som om jag sitter kvar på Arlanda till 04:30 och drar en direktbuss hem
Citera
2018-05-02, 15:50
  #7
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustynails
Yes, men väl framme vid Sthlm C så finns bara förbindelser som tar mig 7 timmar hem sam med 3 byten...alltså kommer jag hem samma tid som om jag sitter kvar på Arlanda till 04:30 och drar en direktbuss hem

Åker du norr igenom gävle? Känner igen den där idiotresan.

OnT: självklart kommer du åt resturangerna, blir en liten promenad ifrån ankomst till avgång bara.
Citera
2018-05-02, 16:14
  #8
Medlem
kodsnickrarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Åker du norr igenom gävle? Känner igen den där idiotresan.

OnT: självklart kommer du åt resturangerna, blir en liten promenad ifrån ankomst till avgång bara.

*Efter* att man hämtat upp bagaget??

/K
Citera
2018-05-02, 17:12
  #9
Medlem
Z2361s avatar
Hamnade i samma situation nu i vintras då flyget blev sent..

Sov nån timme på en bänk i Terminal 5. Relativt lugnt och skönt. Vid 4-tiden började det komma lite mer folk så jag tog en kaffe på kaféet som ligger vid ingången till stationen.

Så löste jag det, och du blir förvrigt inte utkastad när du fått ditt bagage.

Lycka till
Citera
2018-05-02, 19:41
  #10
Moderator
Neksnors avatar
Ny rubrik!

Tidigare rubrik: Ankomst till Arlanda

Nuvarande rubrik: Hur fördriva några nattimmar på Arlanda? (Ändrad rubrik)

/Mod
Citera
2018-05-02, 19:46
  #11
Medlem
Så exakt vad har jag tillgång till i form av barer caféer under natten och vart ska jag akta mig för att gå ut för att inte riskera att jag hamnar i incheckningshallen på terminal 5 och inte komma åt något alls? För inte kommer man åt skycity och affärer om man gått för långt "ut"? Utgång = hemgång, lite det jag är orolig för
Citera
2018-05-02, 19:46
  #12
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustynails
Jo det är ju jättebra för dom som ska åka ifrån Arlanda, men för mig som kommer till Arlanda den tiden, kommer jag till samma ställe eller boxas man snabbt ut från bagaget till utgång och sen är man rökt för att komma åt något av det du nämner?
Du hamnar i avgångshallen* (och kan alltså direkt kliva på ett nytt flyg om så önskas) och kan ta del avges nöjesutbud. Eventuellt incheckat bagage hämtar du en trappa ner och när du går ner dit så kommer du inte upp till avgångshallen igen (eftersom dina incheckade knivar inte är önskvärda) utan att passera ny säkerhetskontroll.

*Kan finnas något undantag om flyget parkerar vid annan terminal eller kanske om du flyger från något Kalle Anka-land med kass säkerhetskontroll.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2938862

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback