Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 13:42
  #1
Medlem
Jag vet inte hur det har varit tidigare, om någon tidigare omröstningstråd har blivit slängd i papperskorgen (kanske inte har hänt då bara admins och moderatorer hittills har kunnat skapa omröstningstrådar), men nu går det att rösta i den slängda tråden (FB) Bra eller bu att "alla" kan starta omröstningar?. Det borde komma upp samma felmeddelande som när man försöker svara i en slängd tråd. I (FB) Användare kan nu starta omröstningar själva. nämns att användare med Laidbackstatus nu kan starta omröstningar själva. Kanske att det alltid har kunnat gå att rösta om en omröstningstråd skulle slängas, men det kanske aldrig tidigare har hänt, och som följd av den nya bestämmelsen borde det inte vara möjligt att rösta efter att en tråd har slängts.

Jag funderade något på var jag skulle skriva detta. Det är väl inte en bugg? Ni andra kan också testa med att rösta i den slängda tråden. Är det bara jag som kan rösta undrar jag vad det beror på. Jag funderade även på (FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦, men då jag har ett förslag till ändring väljer jag att skapa en ny tråd här.
2018-05-02, 13:51
  #2
Medlem
Varför stör det dig om folk röstar i en slängd tråd? Jag ser inte problemet.
2018-05-02, 13:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Varför stör det dig om folk röstar i en slängd tråd? Jag ser inte problemet.

Jag trodde inte att det skulle gå. Jag testade och fann att det gick. Då en tråd är slängd går det ju inte att skriva i den. Då borde det även vara mest naturligt att det inte skulle gå att rösta i den heller. Om det blir svårt att ta bort möjligheten att rösta kanske att själva omröstningen skulle tas bort, men resten av tråden synas i papperskorgen.
2018-05-02, 14:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Jag trodde inte att det skulle gå. Jag testade och fann att det gick. Då en tråd är slängd går det ju inte att skriva i den. Då borde det även vara mest naturligt att det inte skulle gå att rösta i den heller. Om det blir svårt att ta bort möjligheten att rösta kanske att själva omröstningen skulle tas bort, men resten av tråden synas i papperskorgen.
Skulle misstänka att det är en bugg som de inte bryr sig speciellt mycket om.
2018-05-02, 14:12
  #5
Moderator
najass avatar
Jag ska kolla med teknikerna
2018-05-02, 14:22
  #6
Medlem
Kanske vore bäst att en omröstning automatiskt stängs, så att det står att omröstningen är stängd när tråden slängs.
2018-05-02, 14:26
  #7
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Kanske vore bäst att en omröstning automatiskt stängs, så att det står att omröstningen är stängd när tråden slängs.

Jo, det borde bli så automatiskt vid papperskorgning. Jag gick in och stängde den nu i efterhand i alla fall.
2018-05-03, 07:32
  #8
Moderator
najass avatar
Nu är det fixat.

Denna tråd låses som "genomförd"

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback