Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-02, 10:59
  #1
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Som rubriken säger - användare som varit medlem i 6 månader och har skrivit över 200 inlägg (Laidback-status) kan nu starta omröstningar själva. Använd det med förnuft och respekt

admin4
Citera
2018-05-02, 11:00
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Mycket trevligt initiativ!
Det tackar vi så mycket för
Citera
2018-05-02, 11:10
  #3
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Finns det några speciella regler & anvisning om var (i vilken tråd) man skall starta omröstningar?

Kan man starta en omröstning mitt i en befintlig tråd eller skall det vara en ny tråd speciellt för omröstningen?
Citera
2018-05-02, 11:17
  #4
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns det några speciella regler & anvisning om var (i vilken tråd) man skall starta omröstningar?

Kan man starta en omröstning mitt i en befintlig tråd eller skall det vara en ny tråd speciellt för omröstningen?

Det är ju bara trådskaparen som kan skapa omröstningen, och bara inom den tidsrymd man kan redigera sitt startinlägg, så enklast är nog att göra det i en ny tråd. I värsta fall kan man be en mod om att slå samman omröstningstråden med en gammal tråd, men det bör vara i undantagsfall.

Var inte rädda att fråga om råd när ni står inför att skapa en omröstning.

(Kan ju säga att som mod är jag väldigt nöjd med att slippa skapa omröstningar. Vissa tar väldigt lång tid.)
Citera
2018-05-02, 11:17
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Finns det några speciella regler & anvisning om var (i vilken tråd) man skall starta omröstningar?

Kan man starta en omröstning mitt i en befintlig tråd eller skall det vara en ny tråd speciellt för omröstningen?
Du kan inte starta en omröstning i ett inlägg, det görs i trådststarten, vad det ser ut som.
Citera
2018-05-02, 11:19
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Det är ju bara trådskaparen som kan skapa omröstningen, och bara inom den tidsrymd man kan redigera sitt startinlägg, så enklast är nog att göra det i en ny tråd. I värsta fall kan man be en mod om att slå samman omröstningstråden med en gammal tråd, men det bör vara i undantagsfall.

Var inte rädda att fråga om råd när ni står inför att skapa en omröstning.

(Kan ju säga att som mod är jag väldigt nöjd med att slippa skapa omröstningar. Vissa tar väldigt lång tid.)
Tack för snabbt svar.

Men det finns inget speciellt subforum för omröstningar?
Om jag t.ex. vill starta en politisk omröstning så gör jag det direkt i Politik-Inrikes ?
Citera
2018-05-02, 11:21
  #7
Medlem
Dofternas avatar
Det här kommer att gå åt helvete.

Man skriver ett bra, fint och upplysande inlägg som visar hur saker och ting ligger till och får svaret:
-fel, du ser väl omröstningen!!! SD 2018!!!

Vad är nästa steg, likes?

Bu alla inblandade! Bu er! Go home!
Citera
2018-05-02, 11:22
  #8
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för snabbt svar.

Men det finns inget speciellt subforum för omröstningar?
Om jag t.ex. vill starta en politisk omröstning så gör jag det direkt i Politik-Inrikes ?

Inget särskilt subforum, nej. Du startar i det forum där det hör hemma.

Nu bör man ju inte skapa omröstningar bara för att man kan göra det, utan det bör ju vara i såna fall där man normalt skulle ha frågat en moderator.

Och är man det minsta osäker om det är lämpligt, fråga forumets moderator, så slipper man nesan att få sin tråd papperskorgad helt i onödan.
Citera
2018-05-02, 11:31
  #9
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för snabbt svar.

Men det finns inget speciellt subforum för omröstningar?
Om jag t.ex. vill starta en politisk omröstning så gör jag det direkt i Politik-Inrikes ?
Exactemente! Omröstningen är ju en del av trådstarten och ska då hamna i "rätt" forum, som vanligt. Det gör ju att de regler som gäller för en trådstart även omfattar omröstningen.

admin4
Citera
2018-05-02, 11:56
  #10
Medlem
Carl Serungs avatar
Varför får jag en känsla av att denna funktion kommer att försvinna inom kort?
Citera
2018-05-02, 12:03
  #11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Varför får jag en känsla av att denna funktion kommer att försvinna inom kort?

Det ska jag tala om för dig. För att det är en helt värdelös idé som uppmuntrar folk till att sitta och rösta istället för att komma med argument. Och att ett argument i framtiden kommer att vara: se omröstningen, SD är bäst! SD 2018!!!

Go home everybody! Bu!
Citera
2018-05-02, 12:08
  #12
Medlem
Captinheros avatar
Känner att detta är tack vare mig

(FB) Omröstningsforum
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback