Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-02, 11:40
  #13
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Fast det är ju bara att gå till en simhall eller ett utomhusbad så finns det ju dusch.

Absolut, men svarade endast så för att TS tog upp just detta i sin trådstart. ( att han gärna ville ha bekvämligheter).
Citera
2018-05-02, 11:40
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Seriöst? Visste inte att det fanns. Är det säkert att göra det? Du vet, vill kanske inte bli mördad eller kidnappad.
Om jag som ensam kvinna övernattat i vindskydd utan att bli varken rånad, våldtagen eller mördad, så är nog risken för dig avsevärt mindre. Lämna givetvis "guldet" hemma, så du inte drar åt dig uppmärksamhet dagtid av folk som vill åt det. Se så fattig ut som du är.
Citera
2018-05-02, 11:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Om jag som ensam kvinna övernattat i vindskydd utan att bli varken rånad, våldtagen eller mördad, så är nog risken för dig avsevärt mindre. Lämna givetvis "guldet" hemma, så du inte drar åt dig uppmärksamhet dagtid av folk som vill åt det. Se så fattig ut som du är.

Borde inte vara några problem att se fattig ut, ser borderline hemlös ut även på stan.
Citera
2018-05-02, 11:42
  #16
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Vandrarhemmen verkar inte vara något billigare, typ också 500 kr per natt som jag precis såg genom en sökning på google.

Är en student så dessa priser är ofattbara.

Tror inte någon vill hyra ut ett rum för mindre än det.. 500:- är lågt.
Det är vad det kostar att sova i någons friggebod eller i en lada. Då utan vatten eller el.


Det finns väl fortfarande vandrarhem där man kan hyra en säng i en sal och ta med egna sänkläder, oftast finns det möjlighet att duscha och laga mat i gemensam dusch och kök.

Inte ens en campingplats för eget litet tält får man för 500 numera.

Jag har hyrt ut ett extra rum i huset (tillgång till dush/kök och wifi) 650:- och folk tyckte det var helt ok pris (vätternrundan)
Citera
2018-05-02, 11:54
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Borde inte vara några problem att se fattig ut, ser borderline hemlös ut även på stan.
Känner igen det där, satt och väntade på taxin utanför en matbutik en kall dag (så hade byltat på mig ordentligt), då kom folk fram och erbjöd mig pengar. Förbaskade tiggare som tar taxi efter de tiggt till sig pengar?

Men till saken, känner du dig otrygg, varför inte låna med dig någons hund?
Citera
2018-07-05, 16:49
  #18
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Flera ställen kostar ungefär minst 500 kr per natt per person vilket är överdrivet dyrt med tanke på att det till och med blir billigare att resa utomlands and hyra stuga där eller hotell. Finns det något billigt sätt att t.ex. ta sig till Öland (inga problem) och sedan bosätta sig där i någon vecka utan att slänga hela min ekonomi på deras arslen?

Tänker mig att tälta men jag har inga erfarenheter inom detta och utan tillgång till dusch och annat gör det bara jobbigt, vill helst sova bekvämt också.

Tältplats utan el i t ex Haga Park, mellan Färjestaden och Mörbylånga, 325:-. Vill du ha el tillkommer ca 50:-. Då har du fri tillgång till Servicehus med dusch, toa, disk etc.

Annars "vildcampar" du och smiter in på något Servicehus...
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2938771

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback