Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-01, 21:48
  #1
Medlem
Vad är egentligen störst att vinna? Har hört att World-Cup spelas väldigt sällan, är det därför det anses större att vinna?
Citera
2018-05-01, 21:52
  #2
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franssonswe
Vad är egentligen störst att vinna? Har hört att World-Cup spelas väldigt sällan, är det därför det anses större att vinna?
World Cup är ett evenemang som saknar kontinuitet, nåt man verkar köra när kassan behöver fyllas på. OS är mer trovärdigt och har större kred hos mig.
Citera
2018-05-02, 00:26
  #3
Medlem
EastClintfoods avatar
u18 och jvm
Citera
2018-05-02, 00:39
  #4
Medlem
sebastian_s avatar
Jag tycker att alla turneringar har sina fördelar och nackdelar sen de ändrade os, otroligt tragiskt egentligen. En av följderna är att hockey-vm helt plötsligt känns relevant igen. Där är åtminstone en hel del nhl spelare som os saknar helt, och har historia och kontinuitet som world cup nästan saknar helt.
Citera
2018-05-02, 00:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag tycker att alla turneringar har sina fördelar och nackdelar sen de ändrade os, otroligt tragiskt egentligen. En av följderna är att hockey-vm helt plötsligt känns relevant igen. Där är åtminstone en hel del nhl spelare som os saknar helt,
och har historia och kontinuitet som world cup nästan saknar helt.


Det gillar jag med VM, man vet att det kommer varje år, hur tråkigt VM än kan vara så "Vad vore det utan Hockey-VM?"
Citera
2018-05-02, 00:46
  #6
Medlem
Trollfeeders avatar
Det största man kan vinna är ett OS-guld när dom bästa är med. Jag håller World Cup med NHL-spelare över OS utan, men många håller inte med där.

Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
u18 och jvm

Trollololololol!
Citera
2018-05-02, 10:33
  #7
Medlem
Canada Cup och World Cup hade ju den komponenten att det var de bästa spelarna som gjorde upp mot varandra. Den turneringen som har den kryddan måste alltid anses vara den största. Oavsett vad man låtsas att OS 1994 var så är det en skräpmedalj jämfört med OS 2006.

Det som var fint med OS var ju att OS är OS men också att det inte blandas in så många sunkiga faktorer, som att det spelas i flera olika länder, eller i augusti, eller med ett "Europalag" som nu World Cup har blivit. OS 1998-2014 var oslagbart i status.
Citera
2018-05-02, 13:25
  #8
Medlem
vegeges avatar
En turnering utan NHL-proffs och en med två "mixlag" hmm.. Jag känner mig helt passiviserad av denna frågeställning, likgiltigheten sköljer över mig. VM trumfar fan båda som det ser ut just nu.
Citera
2018-05-02, 13:29
  #9
Medlem
OS är alltid störst. Ger poäng i medaljsammanställningen för hela OS, men den fjant som säger att vi hamnar före Norge bara för vi tar medalj i hockey har fel då det bara en medalj.

OS guld 1994 är lika stort som OS guld 2006

VM kommer sen

Canada cup/World cup är ungefär lika betydelsefullt som Sweden hockey games.
Citera
2018-05-02, 19:52
  #10
Medlem
NickLidstroms avatar
OS Guld helt klart, sen hjälper det ju inte att i senaste world cup att man hade lag Europa och lag Nordamerika. Iofs jag personligen har inget emot det, men det blir ju lite jippokänsla även om det inte är det. Sen är det ju så speciellt med OS då det i sig är ett så stort event med så många olika sporter.
Citera
2018-05-02, 22:13
  #11
Medlem
OS-guld utan tvekan, världens största tävling tillsammans med Fotbolls-VM..

Rankar ett VM-guld högre än World Cup, då det inte ens är ett mästerskap..

Sedan följer jag förstås turneringen om den spelas, men känner inte att det är riktigt samma känsla som vid ett OS eller VM.. När man även lirar med U-23 lag och Team Europa som senast, då ser jag det mer som en "jippoturnering"..
Citera
2018-05-03, 16:09
  #12
Medlem
400Bens avatar
Störst:

1. OS med de bästa
2. World Cup
3. OS utan NHL-spelare
4. VM
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback