Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 17:17
  #1
Medlem
Jag har några vänner sen kanske 10-20 år sen tillbaka, jag har också ett spelmissbruk som efter ca 10 år börjar skörda frukt.

När jag förlorar så hånler "kompisarna" och är aldrig där för att stötta en när man haft det tufft, många gånger spelar man för att man inte har någon att prata med eller umgås med. Så dom ställer inte upp på en heller.

Nu när jag vunnit massa pengar har jag inte ens fått ett grattis, vad roligt för dig, eller nåt annat för den delen, utan dom har dragit sig undan från att ha hånat på ens förluster! O då är som sagt detta inga ytliga bekanta utan vänner sen tio-tals år tillbaka. Är dom avunsjuka? Eller bara fittor som aldrig vart mina vänner?
Citera
2018-05-01, 17:25
  #2
Medlem
Spelmissbruk skördar inte frukt... har du vunnit just nu kommer du snart ha spelat bort det igen
Citera
2018-05-01, 17:27
  #3
Medlem
RadikalFails avatar
Vet du varför du inte får grattis? För dom vet att du kommer spela bort din vinst lika snabbt igen.

Sen tror jag inte att ditt spelande kan vara nått som lönat sig.
För du tänker inte på allt du spelat bort innan.

Sök hjälp och sluta fundera på om folk är avundsjuka eller ej.
Citera
2018-05-01, 17:29
  #4
Medlem
holmiums avatar
Jag tror folk tycker synd om dig. Majoriteten av alla som deltar i spel är losers.

Dom enda vinnarna i spelbranchen finns bland de som organiserar och driver spelverksamhet. Fast även dessa vore losers om inte sådana som du fanns....
Citera
2018-05-01, 19:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrekorre
Spelmissbruk skördar inte frukt... har du vunnit just nu kommer du snart ha spelat bort det igen

Jag har spelat i 10 år jag tror jag har lärt mig hur man vinner på den tiden, tack!

Jag är här för o ta reda på om jag ska byta polare eller om alla typer av människor är avundsjuka när det går bra för en tillslut.... inte för o diskutera mitt spelande!
Citera
2018-05-02, 21:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Jag har spelat i 10 år jag tror jag har lärt mig hur man vinner på den tiden, tack!

Jag är här för o ta reda på om jag ska byta polare eller om alla typer av människor är avundsjuka när det går bra för en tillslut.... inte för o diskutera mitt spelande!
Hur gammal är du? Uppfattar du dina "vänner" som lyckade? Är de nöjda över sina liv tror du. Jag får av din beskrivning av dina vänner uppfattningen att de är olyckliga eftersom att de nu njuter av din olycka, eller skiter i din lycka. Svårt när man själv är olycklig att kunna njuta av annans lycka. Om de är glada och nöjda med sina liv är det solklart att de inte är dina vänner.

Kanske är läga att distansera sig från dem ett tag. Tror du känner själv, om dom inte har något positivt att tillföra varför ska du ha dom i dina liv? Svårt att acceptera något sådant, om du känt dessa människor en lång tid.
Citera
2018-05-03, 12:02
  #7
Medlem
Följande essä kanske ger lite mer kött på benen för vidare diskussion
https://aeon.co/essays/why-inequalit...e-than-poverty
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback