Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-01, 16:23
  #1
Medlem
Jag är intresserad av ett spel från blocket och har pratat med ägaren och det vi håller på med hur vi ska fullfölja affären. Det enda sättet är att han skickar och jag betalar men hur.

Spelet kostar 350kr plus frakt för 35kr har jag för mig de tar på posten. Men måste jag först skicka pengar och sen skickar han spelet eller går det att han skickar spelet och när jag hämtar ut det på posten så måste jag betala direkt i kassan. Vill skippa det här med blocket paket för det är dyrt för ett spel. Det använder man till dyrare saker och inte spel

Hur gör man en smidig affär genom blocket när man skickar och tar emot
Citera
2018-05-01, 16:27
  #2
Medlem
Det är allmänt vedertaget att köparen överför överenskommen summa innan säljaren skickar försändelsen. Om ni får en dålig känsla av säljaren bör ni ej genomföra köpet.
Citera
2018-05-01, 16:31
  #3
Medlem
Varför inte använda Blockets "Blocketpaket"? Då ingår det en säker tjänst! Har själv gjort så vid flera tillfällen!
Citera
2018-05-01, 19:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techeng
Varför inte använda Blockets "Blocketpaket"? Då ingår det en säker tjänst! Har själv gjort så vid flera tillfällen!

blocket paket kostar 99kr och för ett spel är det inte värt det för då kan jag lika gärna köpa spelet i affären. Detta är helt enkelt bajs med andra ord då jag som köpare måste lita på säljaren till 100% att efter jag betalt även får paketet för säljaren kan lika gärna bara skita idet

Om man swishar pengarna skulle även säljaren här kunna blåsa en fast att namnet brukar ju stå på kvittot i swish appen när man skickar över pengarna
Citera
2018-05-27, 00:24
  #5
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Jag är intresserad av ett spel från blocket och har pratat med ägaren och det vi håller på med hur vi ska fullfölja affären. Det enda sättet är att han skickar och jag betalar men hur.

Spelet kostar 350kr plus frakt för 35kr har jag för mig de tar på posten. Men måste jag först skicka pengar och sen skickar han spelet eller går det att han skickar spelet och när jag hämtar ut det på posten så måste jag betala direkt i kassan. Vill skippa det här med blocket paket för det är dyrt för ett spel. Det använder man till dyrare saker och inte spel

Hur gör man en smidig affär genom blocket när man skickar och tar emot

Hur gick det sen med köpet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback