Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-05-30, 00:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sistaplats
Hur går det TS?

Haha, kul att du frågar, och svaret är att jag har betett mig extremt odisciplinerat den senaste tiden. Nedan får du se hur jag har ätit sedan jag sist uppdaterade den här tråden!


I lördags åt jag (förra veckan):

• Frukost: -
• Lunch: Fem bitar chicken nuggets, en väldigt liten mängd pommes samt en liten mängd kebabsås.
• Mellanmål: -
• Middag: Åt kinabuffé, tog en normalstor tallrik och lade på tre kycklingspettar med lite jordnötssås, tre små vegetariska vårrullar samt en liten mängd nudlar blandat med bitar av grönsaker. Jag drack även en 25cl-glas med cola. Under bion delade jag en stor popcorn tillsammans med mina två vänner och alla vi tre tog ungefär en tredjedel var av den.
• Kvällsfika: En påse lösviktsgodis (ungefär 235g.), ett tacoskal som jag lade Nutella på, en liten skål kvarg med fiberhavregryn på samt en skål med nudlar (70 gram).


I söndags åt jag (förra veckan):

• Frukost: -
• Lunch: Fem nuggets med lite kebabsås samt en liten mängd pommes.
• Mellanmål: En Ben & Jerry’s Peanut Butter Cup ’wich, två kulor glass samt 85 gram choklad.
• Middag: En normalstor spett med nötfärs, en stor mängd pommes samt en liten mängd tzatziki, en liten mängd av någon tomatsås samt en normalstor mängd sallad.
• En normalstor mängd kvarg med fiberhavregryn.


I måndags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fyra chicken nuggets, en pytteliten mängd klyftpotatis samt en liten mängd coleslaw.
• Mellanmål: En normalstor mängd kvarg med fiberhavregryn.
• Middag: Tre taco tubs som jag fyllde med guacamole, mild salsa, rostad lök, tomatbitar, gurkbitar, majs, riven ost samt köttfärs.
• Kvällsfika: En normalstor mängd kvarg med fiberhavregryn samt 24g. choklad.

Jag vägde 104kg. denna vecka.


I tisdags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fyra nuggets, pytteliten mängd pommes samt en normalstor mängd coleslaw.
• Mellanmål: -
• Middag: Samma middag som dagen innan fast jag nöjde mig med två denna gång.
• Kvällsfika: En normalstor skål med kvarg och fiberhavregryn samt 223g. choklad.


I onsdags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fyra nuggets samt en liten mängd pommes och en normalstor mängd tzatziki.
• Mellanmål: -
• Middag: En normalstor mängd pommes med två små bitar kycklinglår och en normalstor mängd tzatziki.
• Kvällsfika: En normalstor skål Valio päronyoghurt med fiberhavregryn samt 90g. choklad.


I torsdags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fyra nuggets, liten mängd pommes samt en normalstor mängd coleslaw. Jag åt även 90g. choklad
• Mellanmål: En normalstor tallrik Valio päronyoghurt med fiberhavregryn. Senare åt jag även en magnumglass (80 gram).
• Middag: 9 och ½ mellanstora vårrullar plus en ganska liten mängd sötsur sås. Jag åt även 80g. choklad.
• Kvällsfika: -

I fredags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fem nuggets, pyttelite pommes samt en stor mängd coleslaw. Jag tog även en glass (73 gram).
• Mellanmål: -
• Middag: En liten ryggbiff, en hasselbackspotatis samt en liten mängd sås.
• Kvällsfika: 135g. choklad, en normalstor skål med päronyoghurt och fiberhavregryn samt ett paket nudlar (85gram).


I lördags åt jag:
• Frukost: -
• Lunch: Fem nuggets och en liten mängd pommes med en liten mängd tzatziki. Jag tog också en sandwichglass (62 gram).
• Mellanmål: 85g. choklad.
• Middag: En normalstor ryggbiff samt en normalstor mängd pommes med lite sås. Jag åt även ca. 60 gram choklad.
• Kvällsfika: 50g. popcorn.
Idag tog jag även en promenad i rask takt på 1,1 mil.


I söndags åt jag:
• Frukost: -
• Lunch: Kinabuffé, tog en normalstor mängd nudlar, fyra små vegetariska vårrullar och tre små kycklingspettar. Åt även en glasspinne på 40 gram.
• Mellanmål: 25g. choklad.
• Middag: En liten tallrik med pyttelite pasta, två skivor mortadella, två tunna skivor kycklingbröst, fyra gröna oliver med kärnor samt en soltorkad tomat. Lite senare åt jag även två normalstora bitar grädd- och jordgubbstårta.
• Kvällsfika: -


Igår åt jag:
• Frukost: En Mer med skogsbärssmak 500ml.
• Lunch: Sex nuggets och lite pommes. Åt senare också en glasspinne på 40 gram.
• Mellanmål: 50g. choklad.
• Middag: 265g. av ICAs pizzakit. Pizzan innehöll ost, tomatsås samt skinka.
• Kvällsfika: En normalstor skål yoghurt med hallonsmak och fiberhavregryn, 50g. popcorn, 85g. nudlar samt en NJIE chokladmilkshake 330ml.

Jag vägde 103 kilo vid senaste invägningen.


Idag åt jag:
• Frukost: -
• Lunch: Fyra nuggets, pyttelite pommes med en liten klick gräddfil. Efteråt tog jag också en liten pinnglass på 40g.
• Mellanmål: 90g. choklad samt NJIE chokladbollsmilkshake 330ml.
• Middag: Två hamburgare med hemmagjort bröd, nötfärs, hemmagjord hamburgarsås gjord på gräddfil och tomatpuré, salladsblad, tomatskivor och rostad lök.
• Kvällsfika: 125g. choklad.


Har fuckat upp ganska kolossalt de senaste veckorna. Problemet är givetvis att jag har dålig disciplin/viljestyrka men jag kan inte sluta känna att det skulle hjälpa om jag hade ett heltidsjobb eller en syssla att hålla på med på fritiden. Måste hitta något att aktivera mig med. Ska nog börja ta promenader oftare under de veckor då de ger mig dåligt med jobb (är timmis), det är det enda jag gillar att göra egentligen.

Helt orelaterat: Jag har ett litet krisdilemma, det är nämligen så att chefen på jobbet frågade mig för lite över en vecka sedan ifall jag är ledig eller har planer efter augusti varpå jag svarade nej, hon frågade sedan ifall jag har sökt till universitet eller högskola varpå jag svarade nej återigen. Nu är det så att jag faktiskt har ansökt till universitet och funderar på att hoppa på det tåget istället. Värt att tillägga är att jag på arbetsintervjun sålde in mig själv med att jag var skoltrött och bara vill ha ett jobb och komma ut i arbetslivet så att jag slipper sitta hemma hela dagarna. Jag undrar nu hur jag ska berätta de "dåliga nyheterna" för henne, känns ju lite lagom mytoman att tvärsäkert svara "nej" på samma fråga flera gånger, hahaha. Men, men, det är nog bara att säga rätt ut som det är.
Citera
2018-06-03, 22:08
  #26
Medlem
Jahapp, såhär har det sett ut...


I onsdags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fyra nuggets, pyttelite pommes samt en liten skvätt gräddfil.
• Mellanmål: 80g. choklad.
• Middag: En hamburgare, samma som dagen innan.
• Kvällsfika: En liten skål hallon/smultronyoghurt med fiberhavregryn och 100g. japansk mix och 100g. choklad.


I torsdags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fyra nuggets, pyttelite pommes samt en liten skvätt hamburgarsås (hemgjord).
• Mellanmål: -
• Middag: Ett paket nudlar 85g. samt en liten bit kokt kyckling. Jag lade även till en väldigt liten mängd pasta.
• Kvällsfika: En liten skål hallon/smultronyoghurt med fiberhavregryn samt 130g. choklad.


I fredags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fem nuggets, en normalstor mängd pommes samt en normalstor mängd coleslaw.
• Mellanmål: -
• Middag: Sex nuggets, en normalstor mängd pommes samt en stor mängd coleslaw.
• Kvällsfika: En normalstor skål hallon/smultronyoghurt med fiberhavregryn, 40g. glass, 126g. choklad samt 100g. popcorn.


Igår åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: En och en halv hemmagjord hamburgare med lite gurka, en liten mängd coleslaw samt en ytterst liten mängd rostad lök.
• Mellanmål: 150g. choklad.
• Middag: Pad thai med kyckling samt tre normalstora vårrullar.
• Kvällsfika: 100g. popcorn, en normalstor skål med hollon/smultronyoghurt och fiberhavregryn samt 140g. glass.


Idag åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fem nuggets, lite pommes samt en normalstor mängd coleslaw.
• Mellanmål: En pucko 330ml., en 270g. påse naturgodis samt fyra ballerinakakor.
• Middag: En väldigt liten mängd kokt kyckling med en väldigt liten mängd pommes samt 40g. av ICAs pizzakit.
• Kvällsfika: 73g. glass samt en normalstor skål hallonkvarg med fiberhavregryn och en ballerinakaka.


Som ni ser så har jag svårt att hålla igång disciplinen och de senaste veckorna har jag knappt haft någon framgång överhuvudtaget och det känns som att mina rapporter bara ser likadana ut varje vecka dag ut och dag in, om något har de bara blivit värre... Jag tänker testa det här ytterligare en vecka, skiter det sig den veckan och jag gör dåligt ifrån mig så får jag nog lägga ner det här projektet på obestämd tid och ta upp det igen i framtiden...

I övrigt hoppas jag att ni som läser detta (om det nu finns några) har haft en trevlig helg och att ni får en trevlig kväll!
__________________
Senast redigerad av Fatso95 2018-06-03 kl. 22:13.
Citera
2018-06-03, 22:11
  #27
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatso95
Jahapp, såhär har det sett ut...


I onsdags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fyra nuggets, pyttelite pommes samt en liten skvätt gräddfil.
• Mellanmål: 80g. choklad.
• Middag: En hamburgare, samma som dagen innan.
• Kvällsfika: En liten skål hallon/smultronyoghurt med fiberhavregryn och 100g. japansk mix och 100g. choklad.


I torsdags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fyra nuggets, pyttelite pommes samt en liten skvätt hamburgarsås (hemgjord).
• Mellanmål: -
• Middag: Ett paket nudlar 85g. samt en liten bit kokt kyckling. Jag lade även till en väldigt liten mängd pasta.
• Kvällsfika: En liten skål hallon/smultronyoghurt med fiberhavregryn samt 130g. choklad.


I fredags åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fem nuggets, en normalstor mängd pommes samt en normalstor mängd coleslaw.
• Mellanmål: -
• Middag: Sex nuggets, en normalstor mängd pommes samt en stor mängd coleslaw.
• Kvällsfika: En normalstor skål hallon/smultronyoghurt med fiberhavregryn, 40g. glass, 126g. choklad samt 100g. popcorn.


Igår åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: En och en halv hemmagjord hamburgare med lite gurka, en liten mängd coleslaw samt en ytterst liten mängd rostad lök.
• Mellanmål: 150g. choklad.
• Middag: Pad thai med kyckling samt tre normalstora vårrullar.
• Kvällsfika: 100g. popcorn, en normalstor skål med hollon/smultronyoghurt och fiberhavregryn samt 140g. glass.


Idag åt jag:

• Frukost: -
• Lunch: Fem nuggets, lite pommes samt en normalstor mängd coleslaw.
• Mellanmål: En pucko 330ml. Samt en 270g. påse naturgodis.
• Middag: En väldigt liten mängd kokt kyckling med en väldigt liten mängd pommes samt 40g. av ICAs pizzakit.
• Kvällsfika: 73g. glass samt en normalstor skål yoghurt med fiberhavregryn.


Som ni ser så har jag svårt att hålla igång disciplinen och de senaste veckorna har jag knappt haft någon framgång överhuvudtaget och det känns som att mina rapporter bara ser likadana ut varje vecka dag ut och dag in, om något har de bara blivit värre... Jag tänker testa det här ytterligare en vecka, skiter det sig den veckan och jag gör dåligt ifrån mig så får jag nog lägga ner det här projektet på obestämd tid och ta upp det igen i framtiden...

I övrigt hoppas jag att ni som läser detta (om det nu finns några) har haft en trevlig helg och att ni får en trevlig kväll!
Har du möjlighet så kan du ju ta kontakt med någon som kan fixa ett individ anpassat kostschema till dig, med dina förutsättningar och mål i åtanke. Du behöver få en bättre struktur på ditt ätande och då kan det vara en god idé att ta hjälp av någon kunnig.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback