Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-30, 20:40
  #1
Medlem
Alternativen är små när man måste anlända typ 05:00 på morgonen, flygbussarna går inte då och buss och tåg in till Centralstation därifrån jag kommer finns inte heller i nån större utsträckning
då är allternativet att pröjsa 500:- för 3 dagars parkering,vilket jag anser vara hutlöst dyrt för en 8m2 plats asfalt,finns det egentligen några alternativ?
Citera
2018-04-30, 20:49
  #2
Medlem
vtcs avatar
Taxi är ytterligare ett alternativ. Väldigt smidigt och bekvämt, men inte så billigt.
Citera
2018-04-30, 20:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Taxi är ytterligare ett alternativ. Väldigt smidigt och bekvämt, men inte så billigt.
Förvisso, men då går det ändå jämt ut med buss/tåg till centralstation i Gtb sen kväll/natt där jag kommer ifrån, och typ 6 timmars väntan på antingen Nils Ericsson Terminalen +taxi från centralen, egentligen inget alternativ
Men tack för tipsen!
Citera
2018-04-30, 21:06
  #4
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Förvisso, men då går det ändå jämt ut med buss/tåg till centralstation i Gtb sen kväll/natt där jag kommer ifrån, och typ 6 timmars väntan på antingen Nils Ericsson Terminalen +taxi från centralen, egentligen inget alternativ
Men tack för tipsen!
Har du någon bekant som ska med på samma plan? I sådana fall kan ni kanske samåka och dela på parkeringsavgiften.
Citera
2018-04-30, 21:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Har du någon bekant som ska med på samma plan? I sådana fall kan ni kanske samåka och dela på parkeringsavgiften.
Tyvärr inte, får nog ta smällen ,men hutlöst är det och dom vet om att alternativen är små därav denna ocker,pengar finns, men principen av ett statligt bolag Transportstyrelsen/Swedia är det väl som driver det om jag inte tar fel
Citera
2018-04-30, 22:08
  #6
Medlem
gambiafarfars avatar
Kanske ingen jättestor tröst, men om du kommer från Borås-hållet och tar höger när du kört av avfarten och kör en kort sträcka finns det parkering med transfer-möjligheter. Enl deras hemsida kostar det 360kr för 3 dygn, men då måste du åka 5min ca i transport ordnad av dom.

http://landvetterparkering.eu/en/prices/
Citera
2018-04-30, 22:11
  #7
Medlem
Finns ett ställe ca:2 km från flygplatsen, man lämnar bilen och får skjuts och hämtning till terminalen. Kan eventuellt vara någon hundring billigare men är ej säker. Landvetterparkering eller något liknande heter företaget.

Annars tycker jag inte att 500 är så farligt, var iväg för någon månad sedan och hade förbokat i garaget närmast terminalen, kameran läser av nummerplåten och det är bara att köra in. Tid är också pengar. Vill däremot varna för de billigaste utomhusparkeringarna där, väldigt mycket stölder, krossat glas på i princip var och varannan plats.

Edit: gambia var först på bollen, inlägg ovan.
Citera
2018-04-30, 22:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggehitz
Finns ett ställe ca:2 km från flygplatsen, man lämnar bilen och får skjuts och hämtning till terminalen. Kan eventuellt vara någon hundring billigare men är ej säker. Landvetterparkering eller något liknande heter företaget.

Annars tycker jag inte att 500 är så farligt, var iväg för någon månad sedan och hade förbokat i garaget närmast terminalen, kameran läser av nummerplåten och det är bara att köra in. Tid är också pengar. Vill däremot varna för de billigaste utomhusparkeringarna där, väldigt mycket stölder, krossat glas på i princip var och varannan plats.

Edit: gambia var först på bollen, inlägg ovan.
Har kollat den , åker företagsbil och pröjsar själv,så ,,,,tackar vänligast för era tips
tar 500:- och *********
Citera
2018-05-01, 13:35
  #9
Moderator
Neksnors avatar
Första flygbussen från Nils Ericson avgår 04.15 (alla dagar) och ankommer till Landvetter ca 04.45.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2938417

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback