Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 20:55
  #61
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pavelgamov
Att man inte ska rösta efter utseende är min poäng.

Googla Rasmus Giertz, han ser riktigt stasmannamässig och ståtlig ut.

#nohomo

Vadå?

Hela SDU är ju samma sak. Samma åsikter och samma typ av folk - Billigt höger konservativt folk som har blivit utstötta av billigare liberaler med äcklig stockholmsgnällig dialekt. Värsta.
Citera
2018-05-12, 21:05
  #62
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pavelgamov
Vad menar du?

Har du varit i stockholm någon gång och sett hur folket är där och beter sig?

När man kollar på Ungsvenskarna så kan man garanterat se att det är den konservativa sidan av Fjollträsk™ som har samlats.
  • Praktiskt obegåvad
  • Vet inte vad industri är
  • Mycket känslig för snö
  • 20 Minus är nollpunkten
  • Uttalar "i" som "ih"
  • Surra för mycket vid konversationer
  • Springer i rulltrappor

Alltså spelar det ingen roll vem i Ungsvenskarna man väljer. Fortfarande konservtiva Moderater med nationalism som bakgrund. Nej. Jag har inget emot Ungsvenskarnas politik. Jag har emot Fjollträsk™.
Citera
2018-05-22, 16:16
  #63
Medlem
Linnea Vinge
Jessica Larsson
Findel Madison
Oliver Frimodig
Nataly Wrigth
Hanna Vikström
Tove Wiberg
Citera
2018-06-06, 11:19
  #64
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodarm
Kan inte Ungsvenskarna byta namn till Sverigedemokratiska Ungdomsförbundet efter valet? Gamla SDU/Afs lär väl byta namn på sin ungdomsorganisation.

Ungsvenskarna låter som en liten konservativ klubb. 200 spänn för ett medlemsskap vill ingen betala för. Vet till och med kontaktpersoner som inte ens betalat summan.

Ska bli så underbart med demokratisering. Kan bara se framför mig hur alla inkompetenta kvoterade hjon faller en efter en. Äntligen!

Det är det som är tanken med Ungsvenskarna. Att det ska vara ett mer högerinriktad ungdomsförbund för att ta mark från klassiska borgerligheten.

Tror att Mattias Karlsson har tänkt ut detta rätt länge. SDU var mer nationalistiskt intriktat, typ som SD, vilket resulterade att SD inte kunde få utrymme som övriga partier.

Ungdomsförbunden domineras av SSU, MUF och Ung Vänster.
Citera
2018-06-06, 16:02
  #65
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodarm
Ja, synd då att Ungsvenskarna är det minsta ungdomsförbundet bland riksdagspartierna. Ungsvenskarna har inte ens en funktionell verksamhet.

Oj då. Kanske Mattias Karlssons idéer var inte så lyckade. Var inte SDU det störta ungdomsförbundet?
Citera
2018-06-20, 20:49
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foljdfragan
I höst förväntas SD bli riktigt stora. Tobias Andersson (nuvarande talesperson) är på valbar plats på Sverigedemokraternas riksdagslista. Blir nog svårt att balansera ett riksdagsuppdrag med talespersonsposten.

Vilka tycker ni är ämnade för uppdraget som Nationell talesperson?

Jag vill slå ett slag för dessa duktiga ungsvenskar.

Gabriel Kroon
Lucas Argården
Felix Byström
Hanna Vikström
Emil Thessén
Jessica Larsson
Andreas Exner


Hanna Vikström läste jag var yrkeschafför. Spännande! Hon har även genomfört GMU. Cool brutta!
Citera
2018-06-20, 21:25
  #67
Medlem
Vad hette hon som gjorde reportaget utanför Södertörns Högskola? Verkade skärpt!
Citera
2018-06-20, 21:43
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Vad hette hon som gjorde reportaget utanför Södertörns Högskola? Verkade skärpt!

Hanna Lindholm

Jodå hon är bra hon.
Citera
2018-06-20, 21:58
  #69
Medlem
Under min tid inom ungdomsförbundet har man stött på en del som även nämns här. Tänkte ge mina erfarenheter.

Tobias Andersson, helt ok. Han är duktig och så men har mot vissa ett drygt sätt och är inte helt inkluderande mot nya.

Jessica Larsson, känner inte henne direkt. Men vad jag hört så är hon en extrem gold digger. Vilket jag iofs inte riktigt tror på då hon bor i Sandviken. Utbildad skådis från LA är hon också.

Hanna Vikström, ganska så trevlig och inkluderande.

Oliver Frimodig, kändes väldigt kylig och nonchalant. Gillar inte människor som ser ner på andra människor vilket jag uppfattade var hans stuk.

Jolin Berg, hon är trevlig men känns inte direkt som ett ledarämne. Hon gjorde inte så mycket som kontaktperson i Dalarna och hade inga träffar alls.

Rasmus Giertz, väldigt tillbakadragen och knappast ett ledarämne.

Jenny Ribsskog, hon är trevlig men inte jättekunnig när det kommer ill politik och har vad jag vet heller ingen erfarenhet av ledarskap.

Lucas Argården, han skulle jag kunna tänka mig som talesperson. Han är smart, organiserar och är väldigt trevlig (och generös).
Citera
2018-07-11, 03:41
  #70
Medlem
Olivernas representation i Ungsvenskarna är inte så värst bra...


Oliver Frimodig är en väldigt otrevlig människa. Ni vet sånna som njuter av att trycka ner andra. Jag fick omgående kalla tårar.

Ohliver Nilsson. Hur kan man vara så korkad som honom men ändå sitta med i nationella arbetsgruppen? Alltså han är så otroligt Low Energy! Tråkig var han också. Onödig.
Citera
2018-07-11, 03:42
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paunut
Han var förbundssekreterare för SDU redan år 2010. Titta bara på Johan Tireland som är äldre än P men år 2018 fortfarande är vice ordförande för Stockholmsdistriktet.

När ska han lämna Ungsvenskarna? Tycker inte att 30 åriga gamla fängelseinterner ska reppa Ungsvenskarna Stockholm.
Citera
2018-07-12, 18:34
  #72
Medlem
Jag tänker fortsätta granska kontaktpersonerna inom Ungsvenskarna. Flera aspirerar på höga poster nu efter valet. Som bekant tar vissa till sig en metod med att antingen utestänga eller utesluta kritiker. Detta i syfte att kritikerna inte ska kunna utmana om poster och hålla sina fiender borta.

ÖREBRO: Nu är kontaktpersonen Sergej som är en väldigt trevlig aspirerande Civilekonom. Men innan dess satt den otroligt inkompetenta Amanda Funk där. Hon lyckades utestänga duktiga kämpar som Oscar Lundqvist och Hanna Binninge. Att som Amanda gjorde det vill säga att göra sig av med duktiga personer i ett litet distrikt är dyrt. Man måste vara extra mån om att få till en bra dynamik då. Amanda lyckades inte ens uträtta något vad jag hört utan gnällde och havererade allra mest.

De kontaktpersoner som jag tycker sköter sitt uppdrag bäst är Mattias Åberg, Rasmus Giertz och David Perez. Dom distrikten är bäst skötta och har mycket aktiviteter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback