2018-04-30, 10:22
Medlem
Flera personer har gripits av Säpo misstänkta för förberedelse till terrorbrott skriver åklagarkammaren i ett pressmeddelande. De misstänka ska ha gripits under morgonen i Norra Sverige och i Stockholmsområdet.

Personligen tror jag att det rör sig om Nazister från NMR. Norra Sverige har många nazister.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/

Källa. Åklagaren
Citera
2018-04-30, 10:25
Medlem
Tidigare i morse när jag läste denna nyhet: https://www.expressen.se/nyheter/familj-vacktes-av-kraftig-small-och-skrik-utanfor-dorren/ så var första tanken antiterroriststyrka som slagit till.

Citat:
Mannen och hans hustru fick ett chockartat uppvaknande på måndagsmorgonen.

En kraftig smäll utanför lägenhetsdörren följt av upprörda skrik och hundskall.

– Grannens dörr ser ut att vara uppfläkt. Polisen är här, säger mannen.

Det var vid 04.30 på måndagsmorgonen som en kraftig smäll hördes i lägenhetshuset i Akalla i nordvästra Stockholm.

– Jag och min hustru vaknade av smällen. Sedan hördes skrik och hundar som skällde. Jag gick upp och försökte titta genom kikhålet i dörren, men någon hade tejpat för det, berättar mannen som är boende i huset.

Han noterade också att hans dörrhandtag rörde sig långsamt uppåt som att något stod utanför och höll emot i fall han skulle försöka öppna. En lukt av något bränt, eller rök, kändes samtidigt.
Citera
2018-04-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Tidigare i morse när jag läste denna nyhet: https://www.expressen.se/nyheter/familj-vacktes-av-kraftig-small-och-skrik-utanfor-dorren/ så var första tanken antiterroriststyrka som slagit till.

Du har rätt, då är det kanske inte nazister trotts allt. De bor ju inte i Akalla direkt.
Citera
2018-04-30, 10:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Flera personer har gripits av Säpo misstänkta för förberedelse till terrorbrott skriver åklagarkammaren i ett pressmeddelande. De misstänka ska ha gripits under morgonen i Norra Sverige och i Stockholmsområdet.

Personligen tror jag att det rör sig om Nazister från NMR. Norra Sverige har många nazister.

https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/

Källa. Åklagaren

Kanske det. NMR har ögonen på sig inför valet. Eller några som lämnat NMR.

Meeeen, lutar nog ändå mot att det rör sig om islamister. Typ IS-anhängare. Norra Sverige (jämfört med storstäderna och exempelvis Örebro) är kanske inte traditonella IS-fästen, men IS-anhängarna är ändå fler än nazisterna. Stockholm är inte heller än stad där NMR är särskilt starka (jämfört med typ Ludvika).
Citera
2018-04-30, 10:34
Medlem
Snapcounts avatar
Helt klart att detta är fråga om hörselskadade individer.

De har inte hört polisens sirener när de har inbjudit till korvgrillning, därav har dessa barn hamnat "snett".

(Så det hela är polisens fel, förutom att det är män då. Finns absolut ingen religion bakom det hela !)

Generöst med terapi och fri playstation kommer att få dessa "killar" på rätt köl, för det är ju egentligen riktigt goa grabbar det är fråga om. Bara att gå och fråga grannar och kompisar så....
Senast redigerad av Snapcount 2018-04-30 kl. 10:41.
Citera
2018-04-30, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kanske det. NMR har ögonen på sig inför valet. Eller några som lämnat NMR.

Meeeen, lutar nog ändå mot att det rör sig om islamister. Typ IS-anhängare. Norra Sverige (jämfört med storstäderna och exempelvis Örebro) är kanske inte traditonella IS-fästen, men IS-anhängarna är ändå fler än nazisterna. Stockholm är inte heller än stad där NMR är särskilt starka (jämfört med typ Ludvika).

Vilket sammanträffande. AB/Expressen hade väl nån artikel nu under morgonen om att många inom NMR nekas vapentillstånd och blir fråntagna sina vapen. Kan det vara en hämnd som har planerats? För jag tycker det är skumt med IS i norra Sverige. De är väl mest koncentrerade i södra Sverige och i städer som Göteborg, Örebro, Malmö etc.
Citera
2018-04-30, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
För jag tycker det är skumt med IS i norra Sverige. De är väl mest koncentrerade i södra Sverige och i städer som Göteborg, Örebro, Malmö etc.
Fast med den invällarvåg av flyende IS-anhängare från Syrien som vi upplevde 2015 så finns dessa utspridda i princip överallt i Sverige nu.
Citera
2018-04-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Fast med den invällarvåg av flyende IS-anhängare från Syrien som vi upplevde 2015 så finns dessa utspridda i princip överallt i Sverige nu.

Norra Sverige har väl dock inte tagit emot så många?
Citera
2018-04-30, 10:42
Medlem
n3m3s avatar
Norra Stockholm så det är Rinkeby,Tensta,Akalla,Väsby eller något annat skithål...
Citera
2018-04-30, 10:45
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Norra Sverige har väl dock inte tagit emot så många?
Det finns gott om flyktingboenden i norra Sverige som exempelvis i Boden som sannolikt innehyser tusentals flyktingar även i Luleå och Piteå finns det stora anläggningar i form av fd hotell som blivit flyktingboenden.
Citera
2018-04-30, 10:48
Medlem
DoungAs avatar
Hade mycket väl kunnat vara nazister från NMR. De har ju trappat upp sina våldssamma aktioner verkar det som.

Men det är i Akalla. Garanterat en terrorist med IS-anknytning.
Citera
2018-04-30, 10:49
Medlem
just_a_girls avatar
En reporter från SVT skriver i en Facebookgrupp att hon söker vittnen från ett tillslag i Akalla i morse i samband med detta så ni som naivt tror att detta skulle handla om NMR glöm er dröm det handlar definitivt om kod 291, bra jobbat av SÄPO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in