• 6
  • 7
2018-05-01, 20:04
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banancool
Här är en länk till Adresseavisens artikel om det hela.

Återigen, stämmer inte med beskrivningen i ts, den 14-åriga flickan ska enligt uppgifterna vara svensk och ha tagit livet av sig förra veckan...

Ett flera år gammalt norskt fall duger inte, om vi inte ska börja diskutera 10 år gamla mord som om de just hände igår också...
Citera
2018-05-01, 20:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Wait, what? Det stämde väl in. Så detta fallet är INTE kring Eva Helgetun utan någon annan?

Edit: Nevermind, har blivit analfabet. Ignorera mina inlägg. (Tragiskt att det skett fler post-våldtäktssjälvmord i och för sig.)

Den ökända PeterSweden som är inblandad i en skatteskuld till svenska staten på 7,5 miljoner är arg på Sverige och skriver lite hur som haver.
Hans tweet ligger till grund för denna brottstråd. En ren skamfläck att kalla det ett brott då inga uppgifter finns mer än denna tweet.

Citat:
More
28 april
A 14 year old Swedish girl was raped by three migrants.

She didn't get any mental health help because the queues were too long, and migrants are being prioritized.

Last week she took her own life in despair.
Citera
2018-05-01, 20:48
Medlem
Citat:
Här är en länk till Adresseavisens artikel om det hela. Och en till Verdens Gang om du behöver mer.
Vi gjør oppmerksom på at denne saken først ble publisert 2011.
Citera
2018-05-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Fria Tiders artikel handlar om ett annat fall.
"Idag är det sju år sedan den 14-åriga norskan Eva blev gruppvåldtagen av tre invandrare i Trondheim. Fyra veckor efter våldtäkten valde den tidigare gladlynta flickan – som hade hela livet framför sig – att begå självmord."
Tack! Då vet vi att artikeln i FT inte har med ts att göra.

Norgefallet är för övrigt inte det enda omskrivna självmordet med koppling till gruppvåldtäkt. 2013 tog en 17-årig flicka livet av sig efter en gruppvåldtäkt som skett 2011 och de trakasserier som följde på detta. Det skulle inte förvåna mig om det finns fler.

Det är svårt att veta om författaren av Facebookinlägget menar att gärningsmännen gick helt fria, eller att exempelvis ungdomsvård = inget straff. En snabb googling plockar oavsett fram flera möjliga alternativ;

14-årig flicka våldtogs i Norrköping - gärningsmännen (3) identifierades aldrig
14-årig flicka våldtogs av 2 GM - en var 16, den andre för ung för att åtalas
Minderårig flicka våldtogs av 3 GM i Linköping - GM var 16, 15 och 14 år gamla

Vad gäller det upprepade kravet i tråden på källor, så saknas även sådana vad gäller detta upprepade påstående om att twitterskribenten i ts inte är att lita på. För oss som inte har särskilt god koll på honom; har han haft fräckheten att påstå att det finns no-go-zoner i Sverige, eller har han i något tidigare fall avslöjats med att ha farit med osanning när det gäller uppgifter som han sagt sig ha fått via tipsare/anhöriga?
Citera
2018-05-01, 21:15
Moderator
Hamilkars avatar
Oavsett sanningshalten bakom påståendena i trådstarten, behandlar tråden inget aktuellt brott.

Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2018-05-02, 01:09
Avstängd
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Den där norska PeterSweden ska man ta med en nypa salt. Ena tweeten skyller han allt ont på judarna, i nästa prisar han Trump och Israel för deras insatser i omvärlden.

Det har säkerligen hänt att flickor tagit livet av sig pga våldtäkt, men utan underlag för diskussion i detta ämne så undrar jag varför man ens startar en tråd?

Vad fan spelar det för roll? Snälla, snälla, snälla ge dig för i helvete.

Fattar du inte hur mycket oskyldiga människor lider av dessa parasiter som tränger sig in i vårat land?

Lägg ner för guds skull.
Citera
2018-05-02, 17:00
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag är ledsen att göra dig besviken, men tidningarna mörkar mer än du tror.
Kanske lite mindre nu än förr. Förr var det i princip tabu att skriva om vissa
gruppvåldtäkter trots domar. Om det var förortsblattar (vilket det handlar om i
99 av 100 fall) Så skrevs det inget eller iallafall väldigt lite.

Nej då, jag är inte besviken, jag känner till det du beskriver. Skulle tidningarna skriva om saken, vilket jag faktiskt är rätt övertygade om att de skulle göra om detta hemska hade hänt, hade de högst osannolikt utlämnat informationen om gärningsmännen utan endast fokuserat på att flickan inte fick hjälp av myndigheterna. Vilket antagligen stämmer, men det är som sagt bara halva sanningen. -Halvsanningar är vi som har varit med ett tag rätt vana vid..

Det blir aldrig några brott bekämpade, om man mörkar orsaken till brotten, orsaken är en viktig del att ta fram för att göra en felsökning. Felsökningar är det man ska börja med och göra grundligt för att ha den minsta lilla chans för att fixa problemen.
Citera
2018-05-03, 11:36
Medlem
Ett typiskt exempel på ”Jag skiter i att det är fejk – det är förjävligt ändå!”
Citera
2019-10-28, 14:08
Medlem
iamnotsures avatar
https://www.friatider.se/eva-14-orka...-gruppv-ldt-kt
Citera
2019-10-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotsure
https://www.friatider.se/eva-14-orka...-gruppv-ldt-kt

Låt mig förklarar vad jag har fattat.

En vit svensk tjej som har en afghansk pojkvän (Bara vita svenska tjejer som har afghaner som pojkvänner ). Hon gick frivilligt för att träffa honom sen gick hon till hans lägenhet. Hon frivilligt drack alkohol och kanske tog droger.

Sen anmälde hon sin pojkvän för våldtäkt och krävde 165000kr för en engångsligg!!!!!

Hon fick inte skadeståndet på 165000kr då begick hon självmord.

Fattar jag det rätt eller inte?
Senast redigerad av NollTillHoger 2019-10-29 kl. 01:04.
Citera
2020-04-30, 06:29
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollTillHoger
Låt mig förklarar vad jag har fattat.

En vit svensk tjej som har en afghansk pojkvän (Bara vita svenska tjejer som har afghaner som pojkvänner ). Hon gick frivilligt för att träffa honom sen gick hon till hans lägenhet. Hon frivilligt drack alkohol och kanske tog droger.

Sen anmälde hon sin pojkvän för våldtäkt och krävde 165000kr för en engångsligg!!!!!

Hon fick inte skadeståndet på 165000kr då begick hon självmord.

Fattar jag det rätt eller inte?

Du har fattat fel.

Hon begick självmord för att hon blev våldtagen.

Det heter ETT engångsligg - inte en engångsligg.

Lär dig det svenska språket eller flytta tillbaka till dina bröder i jungelafrika.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in