Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-29, 19:26
  #1
Medlem
Hej!

läste någonstans att man kan teckna abonnemang och att köpa telefonen utan att delbetala telefonen, men vad händer om man vill säga upp abonnemanget efter 1 vecka och har ''ångrat'' sig och telefonen har man ju ''betalt'' av redan och sparat sisodär 2000sek än att köpt telefonen kontant i butik, eller vill dom ha tillbaka telefonen oxå? den är ju som sagt använd då.

Går det fortfarande att göra så här?
Citera
2018-04-29, 19:28
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD
Hej!

läste någonstans att man kan teckna abonnemang och att köpa telefonen utan att delbetala telefonen, men vad händer om man vill säga upp abonnemanget efter 1 vecka och har ''ångrat'' sig och telefonen har man ju ''betalt'' av redan och sparat sisodär 2000sek än att köpt telefonen kontant i butik, eller vill dom ha tillbaka telefonen oxå? den är ju som sagt använd då.

Går det fortfarande att göra så här?

Är det inte så att du köper abonnemang och telefon tillsammans, och att du måste häva hela köpet i så fall?

Och är inte telefonen operatörslåst?
Citera
2018-04-29, 19:33
  #3
Medlem
Fast du har ju redan betalat telefonen. Du häver ju bara abonnemanget. I så fall får du ju reklamera telefonen
Citera
2018-04-29, 19:37
  #4
Avstängd
just-in-i-anuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Är det inte så att du köper abonnemang och telefon tillsammans, och att du måste häva hela köpet i så fall?

Och är inte telefonen operatörslåst?
Det är bara Tre som låser sina telefoner nuförtiden.
Citera
2018-04-29, 20:39
  #5
Medlem
whaks avatar
Ångrar du dig så lär du skicka tillbaka telefonen också, annars blir det slutfaktura på abonnemanget
Citera
2018-04-29, 21:21
  #6
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD
Går det fortfarande att göra så här?

Det har aldrig gått, tro inte att du får 2000kr rabatt bara för att öppnar ett nummer hos någon. Rabatten kommer av att du väljer att binda dig till ett kontrakt.
Citera
2018-04-29, 22:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Det har aldrig gått, tro inte att du får 2000kr rabatt bara för att öppnar ett nummer hos någon. Rabatten kommer av att du väljer att binda dig till ett kontrakt.


+1. det förstår jag, men eftersom ''telefonen'' är betald då jag betalar ''slutsumman'' vid beställning av abb+telefonen. och jag har använt telefonen 1 hel vecka, så igentligen är ju telefonen begagnad men dom kanske vill ha tillbaka telefonen endå kan jag tänka mig? värt att prova, man förlorar ju inget direkt på det, förutom att man måste stå för fraktkostnad tillbaka..
Citera
2018-04-30, 17:05
  #8
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD
+1. det förstår jag, men eftersom ''telefonen'' är betald då jag betalar ''slutsumman'' vid beställning av abb+telefonen. och jag har använt telefonen 1 hel vecka, så igentligen är ju telefonen begagnad men dom kanske vill ha tillbaka telefonen endå kan jag tänka mig? värt att prova, man förlorar ju inget direkt på det, förutom att man måste stå för fraktkostnad tillbaka..

Du gör inget annat än att slösa på din egen och deras tid. Om du lovar att vara kund i 2 år och därför får en rabatt på 2-3000kr så hjälper det inte att du "betalat av resten" av telefonen. Antingen så är du fortsatt kund eller så får du pynta hela telefonen (skicka tillbaka), det kan jag lova. Eftersom du inte får någon rabatt av att inte vara kund så kommer de begära tillbaka telefonen, har du skadat den så åker du på att betala för det med eller nekas att återlämna den.

Om du absolut inte vill vara bunden så tjänar du inte en krona på att gå till en operatör, vänd dig till prisjakt.
Citera
2018-05-01, 01:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD
läste någonstans att man kan teckna abonnemang och att köpa telefonen utan att delbetala telefonen, men vad händer om man vill säga upp abonnemanget efter 1 vecka och har ''ångrat'' sig och telefonen har man ju ''betalt'' av redan och sparat sisodär 2000sek än att köpt telefonen kontant i butik, eller vill dom ha tillbaka telefonen oxå? den är ju som sagt använd då.

Går det fortfarande att göra så här?

Det har aldrig gått att göra så där.

Du får rabatt på mobilen för att du Bundit ett abonnemanget på 24 mån., och vill du bryta avtalet får du ändå betala för mobilen, och för 24 mån. abonnemang, Punkt, Slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback