Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-08-18, 03:11
  #25
Medlem
mezaint_buteljs avatar
TS: vadå polisanmäld? tullen har egna utredare samt påklgare och jobbar sällan tillsammans med polis som är en helt annan myndighet.

knarkspan?? tullen och polisen är skilda myndigheter likaså har tullen egna åklagare osv och VÄÅLDIGT mycket att göra, ignorera brevet och du hör aldrig ngt om det igen husrannsakan efter ett tullbeslag sker efter tullen analyserat till skillnad mot polis som agerar först, tar ca 2v analys.

sedan om det är såpass mycket att du riskerar fängelse och det blir husrannsakan sköter tullkrim detta också inte knarkspan/narkotikaroteln

(haft många beslag och husrannsakan endast en gång efter beslag om 10000 xanor (ca 6månaders fängelse motsvarar detta) har jag fått husrannsakan utförd och då av tullkrim.

sedan ytterliggare en gång vid en felaktig leverans av flephedrone 248gram alltså 2g under grovt men som jag ej beställt utan fått levererat felaktigt (ja den historian är en del av en GRYMT lång version med korruption och allmänt rent uselt arbete utav alla inblanda och visade mig vad jag redan visste iofs, vårt rättsystem är inte i närheten av vad det skall vara och inte inärheten på ngt vis rätt/rättvist.

men rådet att "neka bara, dem ahr inga bevis/dem har bevisbördan är jag starkt tveksam till, det fungerar inte i prktiken att man e oskyldig tills motsatsen bevisats snarare tvärtom du skall kunna bevisa din oskuld .

senast jag fick känna just detta var hovrätten 2016 efter att friats i ting men åklagare överklagade och inte bara fick jag själv bevisa min oskuld jag fick även bevisa att datum för husrannsakan som angavs i förundersöknigsprotokoll ej ens var rätt dag ( detta gjorde att huvudföhandling fick skjutas upp 3ggr) detta visade jag med tillräckligt material redan första försök till huvudflörhandling och vid ombytta roller hade det jag visade gett fällande dom, men nej.. dem beslöt skjuta upp och undersöka 2ggr till men stod fast vid sitt fel ändå och valde att kalla 2 vittnen som skulle styrka detta i rätten som vart med på husrannsakan.

tilläggningsvis skedde husis 2år innan förhandlingen väl skulle hållas och vilket vittne minns 4 eller 5juli 2 år innan? INGEN mindes själv pga saknade dagar i lönespec, smstrafik död under 3dagar då den var i beslag och där sista sms skrivs timmar efter dem påstår sig gjort husis och hämtat mig men på ngt vis har jag från arrest ändå skickat sms från min beslagtagna lur?

alltså var dessa 2 beredda tt inför rätten ljuga för att sänka mig och slippa erkänna en miss som nu utvecklats till ren korruption.

detta jag visade räckte ej heller då dem insett att deras datum havererar helt och hållet min SANNA historia ang misstänkt brott och ger en fällande dom utan minsta tvivel.

satt själv på kvällar och körde recovery på hårdiskar dem haft i beslag vissa krypterade många inte.
men ändå finns inte ett enda fragment data från ngt av det jag haft i beslag med i förundersökning dem har ej tagit vare sig positiva eller negativa grejer ifrån datorer,telefoner etc trots att dem är skyldiga att ta med båda.
för stt vnvända i rätten (mao dem hade ej ens gått igenom beslagtagna datorer) jag hittade sedan dock såpass mycket att dem fick erkänna att dem hela tiden haft fel datum, och att jag faktiskt hela tiden talat sanning. jag ansåg det vara korruption då dem garanterat förstått detta redan vid första skedet och vill ha åtal ogillat men nej.. dset revideras i protokoll och nämns ej mer.

frias I ting enigt men trots allvarliga brister i fö-undersöknigsprotokoll överklagas det av åklagare där jag tillslut frias med 3mot2 och ingen nämnde bristerna där heller.

det finns massvis med brister men detta var den värsta och skulle jag förklara hela detta bisarra som egentligen var ekobrottmål men slutade som Narkotikabrott och utrdningen som skett innan had e jag suttit och förklarat i 24h då det e sinnesjukt.

benzona dem tog var ej ens aresserade till mig utan ett annat namn på min adress (rör sig om liknande namn men likväl habndlade det inte alltså om olika stavningar utan fel namn) jag hade beställt dem men leverantören skrivit fel namn.

nekade men dömdes av enigt ting. utan vare sig synlig betalning eller rätt namn fanns på kuvertet.

hursom vad jag ville säga är att svenskt rättsystem är långt från ok eller rättvist vilket många tror utan helt galet i många och åter många fall.

rör det sig om straffvärde böter kasta brev från aklagare åt helvete utan att svara öht, gör samma på fängelse under 1år men för att vara säker töm lägenheten i detta läget och ha den ren iaf ngn månad efter att beslag skett.

har säkerligen 20talet brott mot smugglingslagen, narkotika normal, nark ringa mm.. efter beslag senaste 10 åren och dem skickar inte ens ut ett andra brev utan det ligger på hög hos tullåklagare och kommer aldrig mer se dagens ljus.

så beroende på straffvärde råder jag att helt ignorera.
__________________
Senast redigerad av mezaint_butelj 2018-08-18 kl. 03:30.
Citera
2018-08-18, 09:46
  #26
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Ja men det stoppar inte en husis. Du fattar att när snuten knackar på så finns det noll du kan säga för att hindra dom. Och även om dom är där pga ogrundade juridiska omständigheter så hittar dom nått åker du dit oavsett föregående hanflingar
Har ju ingen skyldighet att släppa in dem.
Citera
2018-08-18, 12:57
  #27
Medlem
mezaint_buteljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Har ju ingen skyldighet att släppa in dem.

knackar dem på för husrannsakan så har dem garanterat med sig hyresvärden/nyckel då dem i det läget fått klart från åklagare och skulle det vara så det behövs får dem ta sig in hur dem vill.

knackar dem på i allmänhet av ngn anledning visst dem får ej komma in om ingen misstänks fara illa i lägenhet/hus
Citera
2018-08-18, 22:46
  #28
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezaint_butelj
knackar dem på för husrannsakan så har dem garanterat med sig hyresvärden/nyckel då dem i det läget fått klart från åklagare och skulle det vara så det behövs får dem ta sig in hur dem vill.

knackar dem på i allmänhet av ngn anledning visst dem får ej komma in om ingen misstänks fara illa i lägenhet/hus
Och det är där det brister, för de får nämligen inte något klartecken från åklagaren för enbart frön.
Citera
2018-08-19, 14:27
  #29
Medlem
mezaint_buteljs avatar
Öh what... Lol nej och då kommer dem ej knacka heller förstår du väl.. Eller vad menar du? Fattar inte din poäng.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback