Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-29, 16:57
  #1
Medlem
bralesss avatar
Haft starka vibrationer i bål-området som strålat ut från någonstans vid lungorna/där hjärtat sitter. De har varit så pass starka att jag vaknat av dom mitt i natten och dess styrka har givetvis varit mycket handlingsförlamande och pågfrestande. Vill observera att det är just vibrationer och INTE skakningar el hjärtklappning.

Har gjort flertalet kontroller hos läkarvård för att finna en medicinsk förklaring, men trots EKG osv, = frisk som en nötkärna.

Läst något om kundalini (stavning oklar?), vad är det? Kan mina inre vibrationer ha någon övernaturlig förklaring?
Citera
2018-04-29, 19:11
  #2
Medlem
pwmus avatar
Jag får det vid stress!

Men det kan säkert vara något annat på dig. kolla så de inte är struma eller något
Citera
2018-05-01, 10:45
  #3
Medlem
Jag har fått vibrationer i bålen några gånger. Jag utgår ifrån att det är inälvorna som rör sig mot varandra.
Citera
2018-05-01, 11:51
  #4
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jag fick det för några år sedan när jag hade skaffat min första smartphone. Fattade ingenting. Sedan läste jag att just smartphones kan orsaka fantomvibrationer i bålen. Efter det så upphörde de.
Citera
2018-05-01, 16:26
  #5
Medlem
TwoThousands avatar
Dom övernaturliga kroppsdelarna sitter inte på bålen må man tillägga.. TS svar är nej.
Citera
2018-05-01, 18:12
  #6
Medlem
Jag får såna vibrationer ibland, verkar inte vara något farligt. Min fru har dem för jämnan.

Jag känner även vibrationerna i vänster halva av ansiktet, särskilt inne i örat. Även runt ballen ibland.

Vet inte vad det är, men det ökar när jag mediterar mycket och verkar inte farligt.
Citera
2018-05-04, 07:50
  #7
Medlem
Det är ett skogs rå som sitter och skiter, helt naturligt, inget att vara rädd över.
Citera
2018-06-25, 11:14
  #8
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Haft starka vibrationer i bål-området som strålat ut från någonstans vid lungorna/där hjärtat sitter. De har varit så pass starka att jag vaknat av dom mitt i natten och dess styrka har givetvis varit mycket handlingsförlamande och pågfrestande. Vill observera att det är just vibrationer och INTE skakningar el hjärtklappning.

Har gjort flertalet kontroller hos läkarvård för att finna en medicinsk förklaring, men trots EKG osv, = frisk som en nötkärna.

Läst något om kundalini (stavning oklar?), vad är det? Kan mina inre vibrationer ha någon övernaturlig förklaring?

Har du pysslat med kundalini?
Citera
2018-06-25, 23:59
  #9
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Har du pysslat med kundalini?

Nej vad är det, förstår inte riktigt när jag googlar.
Citera
2018-06-26, 00:32
  #10
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Nej vad är det, förstår inte riktigt när jag googlar.

En form av yoga. Håll dig borta från sådant i så fall.

Be till Jesus, den ende som kan mota bort sådant här.
Citera
2018-06-26, 07:36
  #11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
En form av yoga. Håll dig borta från sådant i så fall.

Be till Jesus, den ende som kan mota bort sådant här.
Vibrationer i kroppen när man somnar är oftast sömnparalys. Det orsakas av stress och/eller sömnbrist. Yoga eller att tro på sagofigurer har antagligen inte med saken att göra, om det inte är det som orsakar stressen, vill säga.
Citera
2018-06-26, 10:52
  #12
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vibrationer i kroppen när man somnar är oftast sömnparalys. Det orsakas av stress och/eller sömnbrist. Yoga eller att tro på sagofigurer har antagligen inte med saken att göra, om det inte är det som orsakar stressen, vill säga.

Jo, jag är bekant med sömnparalys, men det var inte det första jag tänkte på,
det uppstår ju en hel del fenomen under det...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback