Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-05, 16:12
  #25
Medlem
-6% idag. Vad tror vi, avvakta eller sälja? Funderar på hur det kommer se ut 7e då cannabis släpps fritt i Kanada. Är det värt att vänta till dess och se?
Citera
2018-06-05, 16:27
  #26
Medlem
Kan någon vara snäll och förklara för mig vad skillnaden är på aktien och warrant?
Jag råkade i min stress köpa warrant istället för aktien i TGOD
Citera
2018-06-05, 17:37
  #27
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillexxx
Kan någon vara snäll och förklara för mig vad skillnaden är på aktien och warrant?
Jag råkade i min stress köpa warrant istället för aktien i TGOD

Saxat direkt ifrån Wikipedia: "En warrant är ett värdepapper av typen derivatinstrument som ger innehavaren rätten, men inte skyldigheten, att på vissa villkor köpa eller sälja en underliggande tillgång till ett bestämt pris före eller vid en bestämd framtida tidpunkt".
Citera
2018-06-05, 21:00
  #28
Medlem
Irraes avatar
Tack till er som tipsade om denna aktien, mitt innehav är upp över 100% på kort tid nu.
Citera
2018-06-05, 21:43
  #29
Medlem
Hon börjar resa sig nu. 5% idag. Ser ut som att det kommer kunna hålla i sig lite till. Gick in med en tusing till i morse
Citera
2018-06-05, 23:09
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedilj2000
Hahaha! Du vet att den handlas på TSX i Canada va? Hittills idag har det omsatts ca 8 milj aktier. Tror du på allvar att det som skrivs i detta forum påverkar kursen?

Iofs kanske jag som underskattat detta forum

syftade inte på flashback utan rent generellt. 80 % gains på en vecka. Kommer crasha snart.
Citera
2018-06-05, 23:34
  #31
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
syftade inte på flashback utan rent generellt. 80 % gains på en vecka. Kommer crasha snart.

Jag hör dig. Övervägde att sälja efter såhär mycket uppgång idag men behöll. När tror du att den kraschar och varför? Har den inte potential att fortsätta stiga i och med alla eventuella nyheter och kommande legalisering på torsdag?
Citera
2018-06-21, 12:11
  #32
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratehunterworria
-6% idag. Vad tror vi, avvakta eller sälja? Funderar på hur det kommer se ut 7e då cannabis släpps fritt i Kanada. Är det värt att vänta till dess och se?
Citat:
Prime Minister Justin Trudeau announced today that Canadians will be able to consume marijuana recreationally without criminal penalties starting on Oct. 17, 2018 — many months later than the government's initial target date.
Läste nyss denna nyhet. Men kommer det att påverka aktierna i dessa Kanadensiska bolag? Deras inriktning är väl främst läkemedelsindustrin? Någon som vet mer, kommer man att börja öka produktionen för inriktning på stoners?
Citera
2018-06-21, 12:31
  #33
Medlem
Det är riktat både mot medicin och stoners.
Hela Kanada kommer bli som Colorado, Oregon och vilka det är mer i USA som har legaliserat det.
Det vill säga att det kommer ploppa upp dispenseries (Systembolaget för cannabis) överallt.

Edit:
Du hade svaret i ditt inlägg
"Prime Minister Justin Trudeau announced today that Canadians will be able to consume marijuana recreationally without criminal penalties"
__________________
Senast redigerad av krillexxx 2018-06-21 kl. 12:33.
Citera
2018-06-21, 12:51
  #34
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillexxx
Det är riktat både mot medicin och stoners.
Hela Kanada kommer bli som Colorado, Oregon och vilka det är mer i USA som har legaliserat det.
Det vill säga att det kommer ploppa upp dispenseries (Systembolaget för cannabis) överallt.

Edit:
Du hade svaret i ditt inlägg
"Prime Minister Justin Trudeau announced today that Canadians will be able to consume marijuana recreationally without criminal penalties"
Ja men om det påverkar dessa aktier positivt kan man ju fundera över. Mexikanska smugglare kör på för fullt trots att man legaliserade i vissa stater i USA. Priset på Mexikansk marijuana blev sju gånger billigare. Det blir intressant att följa.
Citera
2018-06-21, 13:47
  #35
Medlem
Det har du rätt i.
Precis som vi i Sverige har Tysklands-ölen, så kommer det väl där finnas mex-weedet.

Men jag tänker att vart vi är nu i tiden med hållbarhet/ekologiskt/miljötänk så kommer nog marknaden vara stor.

Jag för egen del skulle bra mycket hellre gå till ett "apotek" och köpa mitt ekologiska weed för 500,- /5g än att betala 350,- för något jag inte riktigt vet vart det är odlat osv
Citera
2018-06-24, 11:21
  #36
Avstängd
Dipp är nog inte aktuellt. Vad kan den hamna på i oktober är intressant, eller om ett år?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback