Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-29, 16:39
  #13
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Varför ens gå dit? Är det öppen kista eller hur skall du bli säker på att han är död genom att gå på begravningen om du inte litar på uppgiften. Sitt i bilen utanför istället.

Citat:
Ursprungligen postat av HagelBrakarn
Du ska inte gå på den begravningen, Med din respektlösa attityd! Du kan försäkra dig om att han är död ändå öppen kista praktiseras i princip aldrig i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Då lär du få vänta med att skratta, tills kremeringen görs några veckor efter begravningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Flora1230
Du kan aldrig såra eller förolämpa den döde. Han är ju död. Vilka är anhöriga till den döde? Vilken relation har du till dom? Du kan bara förolämpa släkten eller vilka de är. Vad tjänar det till? Försök förklara lite närmare kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
låter märkligt att du skall gå på hans begravning om du ogillar honom, men det kanske är tryck utåt ?
Ska jag vara sanningsenlig så har jag inte jättekoll på hur begravningar går till. Båda mina föräldrar lever och jag har aldrig gått på någon tidigare begravning, exempelvis när min farmor ramlade av pinnen häromåret. Jag brydde mig inte nämnvärt och det gör jag inte nu heller eftersom jag och den döde inte är släkt. Vad hans efterlevande tycker om mig spelar mindre roll eftersom vi aldrig mer kommer att träffas.

Min motivation är väl närmast att frödjas i anden under ceremonin och sedan låta äta mig mätt på begravningsmiddagen på den gamle skithögens bekostnad. Det hade retat honom något oerhört.

Lite synd att man tydligen inte kremerar omgående. Det hade varit lite roligt att tänka på att han går in i ugnen på samma gång som steken till begravningsmiddagen.

Jaja, jag kör på den gråa kostymen. Slips skippar jag. Blommor tänker jag inte köpa.
Citera
2018-04-29, 19:10
  #14
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Det blev visst något annat än vad jag tänkt skriva. Lite kul felskrivning i sammanhanget. Självklart menade jag begravningen.




(min fetning) Bröllopet?[/quote]
Citera
2018-05-01, 18:37
  #15
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ska jag vara sanningsenlig så har jag inte jättekoll på hur begravningar går till. Båda mina föräldrar lever och jag har aldrig gått på någon tidigare begravning, exempelvis när min farmor ramlade av pinnen häromåret. Jag brydde mig inte nämnvärt och det gör jag inte nu heller eftersom jag och den döde inte är släkt. Vad hans efterlevande tycker om mig spelar mindre roll eftersom vi aldrig mer kommer att träffas.

Min motivation är väl närmast att frödjas i anden under ceremonin och sedan låta äta mig mätt på begravningsmiddagen på den gamle skithögens bekostnad. Det hade retat honom något oerhört.

Lite synd att man tydligen inte kremerar omgående. Det hade varit lite roligt att tänka på att han går in i ugnen på samma gång som steken till begravningsmiddagen.

Jaja, jag kör på den gråa kostymen. Slips skippar jag. Blommor tänker jag inte köpa.
Men varför ens engagera sig? Är det inte dags att gå vidare och sluta vara så bitter i den grad att du måste gotta dig i människans begravning? I detta fall känns det mer som att det är du som är förloraren då denna osämja mellan er fortfarande upptar såpass stor del av ditt liv och ditt tänkesätt.

Patetiskt.
Citera
2018-05-17, 18:05
  #16
Medlem
Så jävla patetisk du är, vilket jag redan visste men detta styrker det bara mer, du är rygglös och saknar helt empati, usch för människor som dig
Citera
2018-05-17, 22:34
  #17
Medlem
Varför är du så respektlös, vad har "bögen" gjort dig. fick du smaka cockmeat sandwich när du va liten eller? :P
Citera
2018-05-18, 00:50
  #18
Medlem
Snapcounts avatar
Dra en "fuling" inför begravningen, dvs du fick ett absolut förhinder. Polisen tog dig in på ett akut förhör som ett mordvittne, eller vilken annan som helst lögn.

Till begravningen far du ju att "ta farväl", tala om "goda minnen" minnen med den avlidne..för dig ts finns det ju inget att "ta farväl" ifrån..

Du kommer inte att trivas att vara där..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback