Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-29, 11:06
  #1
Medlem
Hur flyttas smidigast ett par tusen bilder mellan två ipads?.
Citera
2018-04-29, 11:15
  #2
Medlem
Olanzapines avatar
Varför vill du ha en massa bilder på din iPad? De tar ju bara upp en massa minne.

I alla fall, för över bilderna från iPad 1 till en dator. För sedan över bilderna från datorn till iPad 2. Se till att iPad 2 har tillräckligt med minne för att få plats med bilderna.
Citera
2018-04-29, 12:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Varför vill du ha en massa bilder på din iPad? De tar ju bara upp en massa minne.

I alla fall, för över bilderna från iPad 1 till en dator. För sedan över bilderna från datorn till iPad 2. Se till att iPad 2 har tillräckligt med minne för att få plats med bilderna.
Det är väl inget problem med minnet på en ipad, bara att stoppa in ett större minneskort. På min surfplatta av annat fabrikat så har jag 64Gb minneskort och det räcker gott i annat fall är det bara att byta till ett större...
Citera
2018-04-29, 13:03
  #4
Medlem
Olanzapines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Det är väl inget problem med minnet på en ipad, bara att stoppa in ett större minneskort. På min surfplatta av annat fabrikat så har jag 64Gb minneskort och det räcker gott i annat fall är det bara att byta till ett större...

Ingen iPad har plats för minneskort, den så kallade NAND-hårddisken är integrerad i kretskortet. Om du däremot har en surfplatta av annan tillverkare, exempelvis Samsung, så stämmer ditt påstående.
Citera
2018-04-29, 13:04
  #5
Medlem
Olanzapines avatar
Till TS: Om du inte har tillgång till en dator kan du även ladda upp bilderna till iCloud, däremot så får bilderna ej överstiga 5GB såtillvida att du inte vill betala för extra utrymme.
Citera
2018-04-29, 13:08
  #6
Medlem
Via dator är ett uselt råd. Använd valfri molnlösning eller AirDrop: https://support.apple.com/sv-se/HT204144
Citera
2018-04-29, 13:53
  #7
Medlem
Olanzapines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copperknob
Via dator är ett uselt råd. Använd valfri molnlösning eller AirDrop: https://support.apple.com/sv-se/HT204144

Varför är det ett uselt råd? Det är verkligen inte jobbigt, såtillvida att man inte är väldigt lat eller tekniskt okunnig.
Citera
2018-04-29, 15:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Varför är det ett uselt råd? Det är verkligen inte jobbigt, såtillvida att man inte är väldigt lat eller tekniskt okunnig.
För det första för att det förutsätter att TS har en dator. För det andra för att det kräver fler moment än att göra det via en molnlösning. För det tredje hade TS inte startat tråden om det tekniska kunnandet eller learning-by-doing-viljan vore på topp. För det fjärde för att det är en bakåtsträvande och förlegad lösning. Det kanske räcker med fyra orsaker?
Citera
2018-04-30, 11:13
  #9
Medlem
Finns flera olika smidiga sätt att fixa det på.

Via iCloud, om man har iCloud bildbibliotek t ex

Via AirDrop mellan två iOS-enheter. Det finns ingen egentlig gräns för hur många bilder man kan skicka samtidigt utan det styrs av den totala storleken på det som skickas. Så jag skulle i TS fall välja några hundra i varje släng. Och att markera många bilder åt gången är lätt, bara klicka på välj och svep sen över bilderna så markeras rad för rad https://www.imore.com/airdrop

Via Dropbox

Via iTunes
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-04-30 kl. 11:18.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback