Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 18:01
  #1
Medlem
Provade och byta från Spotify till Apple Music iom att jag ändå äger en hel del Apple produkter, sagt och gjort så flyttade jag över alla spellistor med stamp.

Samt att en av sakerna jag gillar med Apple Music är att kunna söka på artister/låtar som man har lagt till i sitt bibliotek (dvs när man trycker på ”+” till höger om låten)

Dock mse ngt ha hänt för tog bort en massa skräp spellistor som hängde med från Spotify men mkt utav dessa verkar fortfarande ligga kvar i biblioteket men finns ju ingen spellista.

Så om jag t.ex. ska söka på eminem i mitt bibliotek, så får jag ju även upp en massa Eminem låtar som jag inte har kvar i ngn spellista, vilket är drygt.

Finns det ngt sätt att rensa biblioteket, utan att behöva ta bort spellistorna?

Jag hoppas ni förstår denna diffusa förklaring 🙈
Citera
2018-04-28, 20:45
  #2
Medlem
Det finns en inställning i iOS Music för att om du lägger till en spellista, om låtarna ska läggas till i ditt bibliotek också.

Den har jag stängt av. Lägger till en del spellistor och vill inte ha massa randomlåtar i mitt bibliotek.
Citera
2018-05-01, 12:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Det finns en inställning i iOS Music för att om du lägger till en spellista, om låtarna ska läggas till i ditt bibliotek också.

Den har jag stängt av. Lägger till en del spellistor och vill inte ha massa randomlåtar i mitt bibliotek.


Japp, den är avstängd, nu skulle jag egentligen bara vilja ta bort alla låtar i biblioteket och börja om från början (dock med alla spellistorna kvar).

Ngn ide eller får man ta bort 1 och 1 😒
Citera
2018-05-01, 13:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjortan
Japp, den är avstängd, nu skulle jag egentligen bara vilja ta bort alla låtar i biblioteket och börja om från början (dock med alla spellistorna kvar).

Ngn ide eller får man ta bort 1 och 1 😒

Enklast är nog att göra det från iTunes på en dator.

Markera flera saker som ska bort och tryck på delete-tangenten.
Citera
2018-05-03, 13:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Enklast är nog att göra det från iTunes på en dator.

Markera flera saker som ska bort och tryck på delete-tangenten.


Ah! Sant, glömmer bort att dator existerar nästan då man så (jag iaf) så sällan använder det 😁👍🏽

Ska kika påt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback