Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-29, 14:58
  #13
Medlem
Vad menar du med lagg? Idag verkar ju folk använda laggande och hackande synonymt. Men, om det laggar, d.v.s. andra spelade kan ibland "hoppa" fram och liknande, så får du se till att spela på en server med längre ping samt kolla vad du själv har för ping. Har du hög ping, så se till att inte ladda hem massa skit i bakgrunden t.ex.
Citera
2018-04-29, 14:58
  #14
Medlem
Möjligen den vanligaste orsaken till mycket lagg i spel är att processorn blir för varm och därför börjar throttla. Detta beror på för dålig kylning t.ex. på grund av damm, att kylflänsen lossat lite, att kylflänsen inte sitter som den ska osv.
__________________
Senast redigerad av fantomsmurfen 2018-04-29 kl. 15:01.
Citera
2018-04-29, 16:12
  #15
Medlem
freqks avatar
Får bli en ordentlig genomgång utav det, dvs skruva iser och ihop igen samt damma den till max.
Jag har svårt att få dit processor fläkter vet ej varför men piggarna vill jävlas med mig och vill inte ta i för hårt heller. tips??

mvh frustrerad men tacksam freqk
Citera
2018-04-29, 16:55
  #16
Medlem
freqks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Vad menar du med lagg? Idag verkar ju folk använda laggande och hackande synonymt. Men, om det laggar, d.v.s. andra spelade kan ibland "hoppa" fram och liknande, så får du se till att spela på en server med längre ping samt kolla vad du själv har för ping. Har du hög ping, så se till att inte ladda hem massa skit i bakgrunden t.ex.
Jadu vad jag menar med lagg.. Inne i Dota2 kan du gå in på en flik där alla "Heroes" finns, där t.ex har jag spikes från hubbarna som går över hela skärmen, väl ingame är de likadant.. Datorn är fucked helt enkelt..
Mvh
Citera
2018-04-29, 18:06
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freqk
Jadu vad jag menar med lagg.. Inne i Dota2 kan du gå in på en flik där alla "Heroes" finns, där t.ex har jag spikes från hubbarna som går över hela skärmen, väl ingame är de likadant.. Datorn är fucked helt enkelt..
Mvh

Det låter som grafik glitchar. Ser det ut typ såhär?
Om ja, så misstänker jag att grafikkortet helt enkelt är defekt. Men först, testa uppdatera drivrutinerna om det inte redan är gjort. Kolla även temperaturen om du har möjlighet. och se till så inte datorn är fylld med damm. Därefter, testa eventuellt ett annat grafikkort.

Citat:
Ursprungligen postat av freqk
Får bli en ordentlig genomgång utav det, dvs skruva iser och ihop igen samt damma den till max.
Jag har svårt att få dit processor fläkter vet ej varför men piggarna vill jävlas med mig och vill inte ta i för hårt heller. tips??

mvh frustrerad men tacksam freqk

Snälla, gör inte det. Misstänker tyvärr att du sedan inte kommer få ihop den. Öppna bara datorn, och damma ut den utan att börja skruva. Tryckluft på burk, och en dammsugare i närheten för att suga upp allt damm som kommer flygande ska räcka.
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2018-04-29 kl. 18:10.
Citera
2018-04-30, 07:11
  #18
Medlem
freqks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det låter som grafik glitchar. Ser det ut typ såhär?
Om ja, så misstänker jag att grafikkortet helt enkelt är defekt. Men först, testa uppdatera drivrutinerna om det inte redan är gjort. Kolla även temperaturen om du har möjlighet. och se till så inte datorn är fylld med damm. Därefter, testa eventuellt ett annat grafikkort.



Snälla, gör inte det. Misstänker tyvärr att du sedan inte kommer få ihop den. Öppna bara datorn, och damma ut den utan att börja skruva. Tryckluft på burk, och en dammsugare i närheten för att suga upp allt damm som kommer flygande ska räcka.
Ser exakt ut som länkade bild.. Då vet jag tack så jävla mycket för infon
Citera
2018-04-30, 07:31
  #19
Medlem
Jag är 99% säker på att det är drivrutinproblem! Mitt bästa råd till någon som dig är att använda driver pack solution: https://drp.su/en
Du måste välja expert läge så att du kan avboka all mjukvara som den vill installera. Installera endast drivrutiner!
Citera
2018-04-30, 14:25
  #20
Medlem
kinky_Ms avatar
Ingen kabel som lossnat? Om grafikkortet får för lite ström ser det ut sådär. Kolla att allt sitter ordentligt fast.
Citera
2018-05-01, 14:31
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Jag är 99% säker på att det är drivrutinproblem! Mitt bästa råd till någon som dig är att använda driver pack solution: https://drp.su/en
Du måste välja expert läge så att du kan avboka all mjukvara som den vill installera. Installera endast drivrutiner!

Då har du inte sett bilden ovan. Den typen av fel är så gott som alltid ett resultat av problem med hårdvaran, på ett eller annat sätt. Aldrig varit med om att drivrutiner ger den typen av fel. Att jag överhuvudtaget nämner att han ska uppdatera drivrutinerna om det inte redan är gjort, är att det ändå är enklare än att skruva upp datorn och börja pilla där. Eller åtminstone är det mera riskfritt.
Citera
2018-05-01, 14:32
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freqk
Ser exakt ut som länkade bild.. Då vet jag tack så jävla mycket för infon

Så lite så
Citera
2018-05-03, 20:12
  #23
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freqk
hinta mig med en bild eller nummer på kablar etc?
Exempel: http://www.custompc.ie/ekmps/shops/p...connection.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback