Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 01:24
  #241
Medlem
Citat:
Vad du behöver förstå.. är att din världsbild är skev. Det spelar ingen roll vad VI gör, vad VI tycker, eller var VI lägger vår hjälp. Dom kommer att komma ändå.

Flyktingar har rätt att ansöka om asyl, men det betyder inte nödvändigtvis att de får sin asyl beviljad. Vi kan reglera antalet beviljade asylsökande till en hälsosam nivå, dvs ge avslag på majoriteten av asylsökande.
Citera
2018-05-02, 07:55
  #242
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det finns ingen motsättning mellan......... många ord.........

Det enda det här borde handla om - är hur vi agerar nu för att göra våra framtida blandade samhällen så bra, humana, trygga och fria som möjligt. För blandade kommer de att bli, och vi kommer att utgöra en minoritet.

Sluta sprid defaitistisk dynga.
Att vi kommer blandas är på inget sett någon naturlag.
Evolutionen har givit folkslag egenskaper för ökad överlevnad i hemmahabitat. Sjuhundra mil norr om ekvatorn gäller det att ha fulla förråd i november om man vill leva i slutet på mars. D-vitamin, bränsle och föda måste samlas under maj-okt. För detta ändamål är bleka, samarbetsvilliga människor med hög arbetsmoral framslipade, svenskar.

Det är inte rasister utan naturen som gjort norden fritt på afrikaner, araber och centralasiater under de fjortontusen år det bott folk här sedan inlandsisens avsmältning norrut gjorde Skåne isfritt.

Utan subvention är de oönskades närvaro här omöjlig. Lamt rättsväsende, d-viamin på burk och bidrag gör att en somalier kan överleva här. Inget annat.

Det skall inte läggas någon kraft på att göra framtida blandade samhällen så bra som möjligt, det som skall ske är att asylinvandringen och bidragen skall avskaffas. För att landet inte skall gå under i kaos, våld och negerapokalyps när det sker så måste vi ha tre gånger fler poliser samt möjlighet att sätta in militär när orten brinner.
Citera
2018-05-02, 10:28
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Stämmer. Annat var det 1985. Gränser i ett Europa beväpnat till tänderna. Västeuropeerna fast beslutade att försvara sig mot Sovjetunionen. Idag: massmedia infiltrerat. Utbildningsväsendet infiltrerat. Myndigheterna infiltrerade. Befolkningen hjärntvättad och självmordsbenägen. Den politiska ledningen tjänar globalister.

Vågen från Afrika pågår ju för fullt. Det är inga 500 miljoner på en gång men befolkningarna i Frankrike, i Tyskland, i Belgien, Nederländerna och i Sverige späs ut. Om 20 år har befolkningen "bytts ut". Det syns ju redan hur det kommer att bli. Ta pendeltåget i Stockholm och se efter för den som inte tror mig.

Det fetade: Lustigt att du tog upp just det exemplet, jag tänkte nämligen precis på detsamma igår när jag kom hem från en utlandsresa till en av Tysklands större städer. Tyskland är sannerligen inget land som har brist på invandrare och det var gott om kvinnor i hucklen, araber och afrikaner och när jag var där tänkte jag att det är ungefär som Sverige. Jag åkte en hel del kollektivtrafik.

Men när jag kommer hem till Sverige och går ner i tunnelbane/pendelsystemet så slog det mig att Tyskland verkligen inte är som Sverige. Inte än. Det är markant högre andel invandrare i Sverige. Och den linjen jag åker går inte ens till de allra mest invandrartäta områdena. Om en till två generationer ser i princip hela Sverige ut såhär. I vart fall i de större städerna. Sverige är det land i Europa som sitter med Svarte Petter. De andra kommer att lära sig av vårt exempel. Tyskland kommer kanske aldrig ens att komma upp i vår nivå när de ser hur det går.
Citera
2018-05-02, 10:36
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Många vet inte att dom inte vill vara här, innan de kommer. När de sedan levt i Sverige i tio år eller så, så önskar nog de allra flesta att de kunde åka hem.

Vad ni världsfrånvända nötter inte fattar, är hur det ser ut ute i världen. I fattiga länder sitter fattiga människor och tittar på TV-serier från väst. De ser vackra fina människor som lever i flotta hus, har fina bilar, och tror att alla som bor i väst är nerskitna med pengar. Sedan ser de västerlänningar komma på semester till deras länder och gödsla pengar omkring sig som det vore skit (de har förstås ingen tanke på västerlänningarna jobbat i ett helt år, och sparat, för att kunna leva som kungar på sin semester). Vidare får de höra av polare och avlägsna släktingar (som flyttat till Sverige och inte klarar av att berätta att det var ett dåligt beslut av rädsla för att tappa ansiktet), att man inte behöver jobba i Sverige och att deras son numera har en (12 år gammal) BMW. Vad tror du att dessa människor tror om Sverige?

Samtidigt sitter de i länder med enorm korruption, dagligt våld av ett like ni dumlantisar aldrig ens varit i närheten av, och helt utan vettig framtid för sig själva och sina barn. Dom vore naturligtvis dumma i huvudet om dom inte sökte sig hit de med.

I takt med att befolkningar ökar i Afrika och mellanöstern, och resurserna blir knappare.. så kommer folk att börja röra sig hit en masse. Och avsett vad en dum lantis tycker eller inte .. så kommer de att belägra Europa och Sverige.

Du kan ju sitta och runka till dina töntiga tonårsdrömmar om "naiva kommunister och feminister som kommer dö och bli satta på plats". Men om inte du växer upp, skärper dig, inser allvaret i det här och gör något vettigt av den här situationen .. så har du ett ännu miserablare liv framför dig än den sorgliga lilla depression din stackars hjärna redan tvingas genomlida.

Säger du inte emot dig själv? Om de åker hem efter tio år så är det ju ingen fara. Men de åker ju inte hem efter tio år. Kolla på Sverige redan idag. S.k. "flyktingar" åker ju inte tillbaka till sina hemländer när det blivit bättre. Kanske det du försöker säga lite omständligt men som sagt, hem kommer inte lika många att åka som hit (i vart fall inte under överskådlig framtid) och där är problemet.
Citera
2018-05-02, 10:45
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Risken är att det blir så, i vart fall under en övergångsperiod. Personligen så är jag annars övertygad om att vi kommer att få redefinera oss och hitta nya styrelseskick. Är övertygad om att vi kommer att behöva global förankring såväl som lokal. Har ingen aning om hur dock. Något form av EU, fast globalt.

Den suveräna nationalstaten är däremot stendöd, och har ingen plats den nya världen, enligt min mening. Inte bara hot genom migration hägrar. Utan även hot via den disruption bioteknik, AI och automation kommer att leda till närmaste 20-30 år. Och hoten mot nationalstat och välfärdssamhälle p.g.a migration tror jag är mindre än de övriga hot jag nämnde.

Det kommer hur som helst att vara en intressant tid att leva i, och därmed har vi tur. I varje fall enligt kineserna.

Lite oklart om du menar detta som en profetia eller om du menar det som en nödvändighet men jag tror nationalstaten är det enda hoppet. Små nationalstater är de stabilaste och mest demokratiska länderna och ofta med hög levnadsstandard. Ser man bara till att försvara sin gräns så finns det inget som hindrar en sådan stat att överleva länge. I vart fall om denna stat har allierade med likartad inriktning.

Sverige har synnerligen goda förutsättningar att försvara sin gräns. Omgiven enbart av likartade nationalstater (bortsett från vår nuvarande ansvarslösa immigrationspolitik) och med ett hav som skiljer oss från kaoskontinenten. Hjälper vi finnarna att hålla rent åt öster skulle Norden ha alla förutsättningar att fortsätta vara en stabil och välmående region. Men inte med dagens fullständigt ansvarslösa politiker vars högsta önskan är att lämna landet och jobba för FN eller något multinationellt företag på Manhattan.
Citera
2018-07-08, 10:22
  #246
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Många miljoner (kanske hundratals miljoner - Frankrikes president Macron och afrikaexperten Stephen Smith gissar på 150 till 200 miljoner) afrikaner kommer att försöka ta sig till Europa de närmaste decennierna.

Stephen Smith intervjuas i Le Figaro. Artikeln kräver inloggning, men rubriken förtäljer oss att massinvandringen ännu inte ens ägt rum - enligt hans åsikt.

Stephen Smith : «La migration de masse n'a pas encore eu lieu»
http://www.lefigaro.fr/international...re-eu-lieu.php

Här har vi en artikel om Smiths framtidsvisioner på engelska.

The Africanization of Europe
https://kazolias.com/2018/05/20/the-...ion-of-europe/
Citat:
Smith, citing numerous sources, says at least 150 million Africans will come to Europe over the next quarter century. He points out that their high birth rate and their communitarianism will change the face of Europe for ever.

The number one cause of this illegal migration, Smith writes, is demographic pressure: “40% of Africa’s population is under 15… while south of the Sahara 80% are under 30.” Smith stresses that, even if there were no corruption and the system functioned properly, there is no way economic growth can keep up with the population.

“In all of sub-saharan Africa, you would have to create around 22 million jobs every year.” Moreover, the world’s food needs will increase by 70% in the next quarter century. Smith cites Keith Richburg’s 1997 book Out of America, A Black Man Confronts Africa, in which the Washington Post reporter asks how long it would take today to fill a slave ship docked in a West African port with volunteers.

Smith’s book gives the impression there will be no way to stop the migration. Quoting Thomas Robert Malthus, Smith writes that when society has no need of their work and they have no right to demand food then the unwanted and un-needed will leave, even before being told to do so.
Citera
2018-08-04, 21:47
  #247
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
http://www.friatider.se/f-rs-ker-ska...oner-m-nniskor

Detta är knappast ett sammanträffande. Det ser ut som ett samarbete mellan Soros, IS och för Sveriges del Lööf. Läs artikeln innan ni avfärdar mig som konspirationsteoretiker.

Hur kommer svenskarna att agera eller reagera denna gång?
Hur går det med de där 500 000 du sa skulle komma?
Stämde det som stod i Fria Tider?
Eller var det ren skrämselpropaganda?
Citera
2018-08-05, 10:37
  #248
Medlem
ja vi får väl se hur många som kommer i kommande lågkonjunktur, befolkningen i afrika beräknas öka med dryga 100% fram till år 2050

och en rejäl lågkonjunktur som gör att krigshärdar blossar upp gör nog att många kommer att söka sig till europa och "fly" från krigets fasor

men medelhavet ska korsas och sverige kan väl inte flyga ut alla som vill som kvotflyktingar?

men i närtid är det väl flyktingarna (miljoner) i turkiet som kan tänkas ta sig till sverige om turkarna tappar tålamodet med eu och trump

"Eligible families receive 120 TL (£21.42) a month per person, meaning a couple with four children would typically get 720 TL.
“It covers 75% of our needs but there has to be someone in the family working to cover the rest,” says Huda, from Aleppo

https://www.theguardian.com/global-d...efugees-eu-aid
Citera
2018-08-05, 11:38
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det finns ingen motsättning mellan våra åsikter i det här fallet. Även jag tycker att man ska hjälpa mer på plats. I den mån man kan.

Men du förstod nog inte vad jag skrev. Jag beskrev inte oroshärdar eller katastrofsituationer. Hjälp på plats kommer inte att stoppa folk från att ta sig hit (och övriga Europa).

Det du pratar om är ännu ett binärt synsätt. Antingen hjälper vi dem på plats (och slipper att de kommer hit), eller så tar vi hit några få (varpå många fler lider i katastrofområdena).

Världen är däremot inte binär. Även om du hjälper på plats.. så kommer massor av människor att ta sig hit. Kolla bara de som kom under senaste vågen. Hur många kom från Syrien, och hur många tog chansen och kom från Marocko, Tunisien, Afghanistan och andra länder?

I takt med att befolkningarna växer söderöver, och det blir billigare och enklare att resa, och information om hur man tar sig hit mer lättillgänglig - så kommer fler och fler att vilja söka lyckan här.

Vad du behöver förstå.. är att din världsbild är skev. Det spelar ingen roll vad VI gör, vad VI tycker, eller var VI lägger vår hjälp. Dom kommer att komma ändå.

Det enda det här borde handla om - är hur vi agerar nu för att göra våra framtida blandade samhällen så bra, humana, trygga och fria som möjligt. För blandade kommer de att bli, och vi kommer att utgöra en minoritet.

Vad får dig tro att du och dina kommer diktera någonting om ni utgör en miniriotet? Det kommer inte vara era samhällen.

Du kan vara hur öppen du vill men MENA folken kommer att styra och lika lag/moral som råder i den delen av världen kommer isåfall mest troligt att gälla. Det behöver heller inte bli särskilt blandat. När en ny majoritet väl har etablerat sig kan det gå fort.

Sedan kommer de främst hit pga politiska styrmedel och givetvis skulle de inte komma "ändå".
Sedan har en statskassa en fast budget där endel av den avsätts till flyktinghjälp. Antingen lägger man de pengarna till hjälp på plats, där de hjälper många. Delar du upp den summan och bara lägger hälften till hjälp på plats och den andra hälften på invandring så lämnar du mångfalt fler att dö än vad som tas in i Sverige. Fattar du?

Vad som vore önskvärt och godhet är att tredjevärlden utvecklas och får en god ekonomisk standard. Men det vill du ta resurser ifrån till förmån för en destruktiv massimport. Vilket leder till krossade västländer och därmed förstörda chanser till U-landsutveckling. En ondskefull sörja där alla har det lika jävligt och delar av den mänskliga mångfalden är utplånad.

Så kom inte och lek god. Skrapar man lite på ytan råder det ingen tvekan om vilka makter du går ärenden för.
__________________
Senast redigerad av Johnnyhotter 2018-08-05 kl. 11:48.
Citera
2018-08-05, 21:52
  #250
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Vad får dig tro att du och dina kommer diktera någonting om ni utgör en miniriotet? Det kommer inte vara era samhällen.

Du kan vara hur öppen du vill men MENA folken kommer att styra och lika lag/moral som råder i den delen av världen kommer isåfall mest troligt att gälla. Det behöver heller inte bli särskilt blandat. När en ny majoritet väl har etablerat sig kan det gå fort.

Sedan kommer de främst hit pga politiska styrmedel och givetvis skulle de inte komma "ändå".
Sedan har en statskassa en fast budget där endel av den avsätts till flyktinghjälp. Antingen lägger man de pengarna till hjälp på plats, där de hjälper många. Delar du upp den summan och bara lägger hälften till hjälp på plats och den andra hälften på invandring så lämnar du mångfalt fler att dö än vad som tas in i Sverige. Fattar du?

Vad som vore önskvärt och godhet är att tredjevärlden utvecklas och får en god ekonomisk standard. Men det vill du ta resurser ifrån till förmån för en destruktiv massimport. Vilket leder till krossade västländer och därmed förstörda chanser till U-landsutveckling. En ondskefull sörja där alla har det lika jävligt och delar av den mänskliga mångfalden är utplånad.

Så kom inte och lek god. Skrapar man lite på ytan råder det ingen tvekan om vilka makter du går ärenden för.

Din lågstadiematte och dumsvennelogik är inte speciellt imponerande, fattar du? Och om du tror att jag går någons ärenden, istället för att bara uttrycka mina egna åsikter, så behöver du en bra psykolog.
Citera
2018-08-06, 15:00
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Din lågstadiematte och dumsvennelogik är inte speciellt imponerande, fattar du? Och om du tror att jag går någons ärenden, istället för att bara uttrycka mina egna åsikter, så behöver du en bra psykolog.

Sanningen är att varenda krona som läggs på en invandrare här försummar fler liv i världens oroshärdar.
Citera
2018-08-06, 22:46
  #252
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Sanningen är att varenda krona som läggs på en invandrare här försummar fler liv i världens oroshärdar.

Varenda krona som läggs på en dum lantissvenne här försummar fler liv i världens oroshärdar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback