Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-28, 06:30
  #1
Medlem
Det har gått ganska långt tid nu och jag börjar bli trött på detta problemet.
Jag vet inte hur många gånger denna fråga har kommit upp men jag kör på ändå.

Hur gör man för att kunna spela Youtube i bakgrunden på sin Android telefon?

En enkel fråga för det kloka grabbarna

Mvh
Citera
2018-04-28, 07:28
  #2
Medlem
Icetea101s avatar
Du behöver YouTube-red för den funktionen. Samma sak om du ska spela musik och slå av skärmen.

Citat:
Background play
Continue playing videos on your mobile device while using other apps or when your screen is off. This benefit works on the YouTube, YouTube Music, YouTube Gaming, and YouTube Kids mobile apps, if they're available in your location.

https://support.google.com/youtube/a...DAndroid&hl=en
Citera
2018-04-28, 07:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icetea101
Du behöver YouTube-red för den funktionen. Samma sak om du ska spela musik och slå av skärmen.



https://support.google.com/youtube/a...DAndroid&hl=en

Men den funktionen fungerar bara i USA och i vissa andra länder, inte i sverige.
Tänkte mer om man kan bugga skiten på något vis.
Citera
2018-04-28, 07:46
  #4
Medlem
Icetea101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Men den funktionen fungerar bara i USA och i vissa andra länder, inte i sverige.
Tänkte mer om man kan bugga skiten på något vis.

Rent teoretiskt borde det kunna gå att roota telefonen och köra youtube i webbläsaren. Jag hade nog inte räknat med att "bugga skiten".

Det du kan göra är att skaffa en vpn, registrera ett konto i USA och betala via proxy. Vips så har du ett youtube-red-konto i telefonen.
Citera
2018-04-28, 08:03
  #5
Medlem
DyslexiKungens avatar
Skaffa en till billig mobil med Android, så då kan du ha den bredvid din huvudmobil.
Citera
2018-04-28, 08:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Skaffa en till billig mobil med Android, så då kan du ha den bredvid din huvudmobil.

Vilka mobiler går att använda?
Citera
2018-04-28, 08:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icetea101
Rent teoretiskt borde det kunna gå att roota telefonen och köra youtube i webbläsaren. Jag hade nog inte räknat med att "bugga skiten".

Det du kan göra är att skaffa en vpn, registrera ett konto i USA och betala via proxy. Vips så har du ett youtube-red-konto i telefonen.

Vill helst ha det konto jag har nu, har massor med listor av musik.
Citera
2018-04-28, 08:12
  #8
Medlem
Icetea101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Vill helst ha det konto jag har nu, har massor med listor av musik.

Gör listorna offentliga och använd dem? Är du verkligen så hjälplös? Det är inte raketforskning vi håller på med.
Citera
2018-04-28, 08:12
  #9
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Vilka mobiler går att använda?

Alla mobiler med Android har ju youtube som du kan ladda ned Appen till, du hittar säkert någon billig på blocket eller dylikt.Det är ju svårt annars att få Youtube i bakgrunden på mobilen annars, om du håller på med annat...
Citera
2018-04-28, 08:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icetea101
Gör listorna offentliga och använd dem? Är du verkligen så hjälplös? Det är inte raketforskning vi håller på med.

Jag är inte så haj på sånt här, men du gillar att trycka ner folk ser jag på din text.

Bra idé du hade men din attityd är ren skit.
Citera
2018-04-28, 08:56
  #11
Medlem
Icetea101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKingCo
Jag är inte så haj på sånt här, men du gillar att trycka ner folk ser jag på din text.

Bra idé du hade men din attityd är ren skit.

Jag skiter i vad du tycker. Blir dock en aning irriterad när man ska förklara de mest basala funktionerna för människor. Ibland undrar jag lite hur en del ens klarar av att knyta skorna.
Citera
2018-04-28, 09:42
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icetea101
Jag skiter i vad du tycker. Blir dock en aning irriterad när man ska förklara de mest basala funktionerna för människor. Ibland undrar jag lite hur en del ens klarar av att knyta skorna.

Då är du jävligt lättirriterad, sluta skriva nu så blir det bra lilla gubben.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback