Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 22:48
  #1
Medlem
Tja! Min kompis kompis kan mycket om datorer och sånt och han har skickat länkar till mina kompisars datorer som är trojaner. Jag skulle vilja göra samma sak mot honom.
Så det som jag undrar är om det finns någon trojan som kan skapa en bakdörr (tror de heter så) på en android mobil. Jag vill typ komma in i den och typ ändra i hans bildgalleri. Skulle va ett riktigt kul om jag kunde få honom att klicka på nån länk som låter mig göra detta. Så det som jag skulle vilja veta är sidor som man kan läsa och lära sig om detta eller om ni har något tips på hur jag kan göra detta eller om det överhuvudtaget går.
Citera
2018-04-27, 22:54
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Om han kan mycket om datorer kommer han inte klicka på skumma länkar ändå.
Citera
2018-04-27, 23:03
  #3
Medlem
Men det är ju ba låtsats va ännu mer oteknisk än vad jag är nu och säga typ ''hjälp mig att komma in på deep web.'' Jag kan bara skicka en länk till honom och säga jag kom till någon skum hemsida som säger att man ska göra såhär. Eller så snackar jag bara porr med honom och ba ''kolla den här sjuka bondage hemsidan!''
Citera
2018-04-27, 23:09
  #4
Medlem
Snyt dig och gå vidare istället. Du hittar säkert mer intressant skit snart.

Har du hört talas om mopeder än?
Citera
2018-04-27, 23:27
  #5
Medlem
Varför ska alla va så tråkiga idag
Citera
2018-04-28, 01:30
  #6
Medlem
Googla är din enda lösning. Det finns inga enkla sätt. Lägg ner iden istället men om du ändå hittar ett sätt dela med dig.
Citera
2018-04-28, 05:47
  #7
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggerking
Tja! Min kompis kompis kan mycket om datorer och sånt och han har skickat länkar till mina kompisars datorer som är trojaner. Jag skulle vilja göra samma sak mot honom.
Så det som jag undrar är om det finns någon trojan som kan skapa en bakdörr (tror de heter så) på en android mobil. Jag vill typ komma in i den och typ ändra i hans bildgalleri. Skulle va ett riktigt kul om jag kunde få honom att klicka på nån länk som låter mig göra detta. Så det som jag skulle vilja veta är sidor som man kan läsa och lära sig om detta eller om ni har något tips på hur jag kan göra detta eller om det överhuvudtaget går.

Du kommer inte att lyckas. En kunnig datoranvändares dator kan inte smittas så enkelt att man bara går in på en hemsida, för man måste klicka att man accepterar ett konstigt program också, och det skulle inte han göra.
Citera
2018-05-14, 18:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Du kommer inte att lyckas. En kunnig datoranvändares dator kan inte smittas så enkelt att man bara går in på en hemsida, för man måste klicka att man accepterar ett konstigt program också, och det skulle inte han göra.

Egentligen är det så enkelt. Dom flesta som blir infekterade är dom som har Flash påslaget eller använder en pdf-läsare. Var inte så längesen det fanns en väg att lägga in virus i undertexter som laddades med VLC. Det finns alltid möjligheter för personer som vill smitta andra, dock gäller det att ha bra kontakter eller ha bra kunskaper för att skapa sitt egna Exploit Kit.
Citera
2018-05-14, 21:36
  #9
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaeko
Egentligen är det så enkelt. Dom flesta som blir infekterade är dom som har Flash påslaget eller använder en pdf-läsare. Var inte så längesen det fanns en väg att lägga in virus i undertexter som laddades med VLC. Det finns alltid möjligheter för personer som vill smitta andra, dock gäller det att ha bra kontakter eller ha bra kunskaper för att skapa sitt egna Exploit Kit.

Om målet är att angripa en handfull personer av miljoner så kan sådana attacker vara framgångsrika. Men här handlade det väl om att hacka en GIVEN persons dator. Då kan man inte utgå från att personen har en opatchad version av Flash, angriparen måste väl köpa ett dyrt certifikat för att offret inte ska få extra säkerhetsvarningar (vilket minskar chansen till framgångsrik attack).

Vad det finns för attackvektorer mot PDF är jag inte uppdaterad på men kan du styrka antagandet att offret ifråga ens har Adobe Reader installerat? Eller skulle kunna fås att ladda ner en osäker version av VLC samt separata undertexter.

Så nej, det finns inte "alltid" möjligheter. Det faktum att försvarssidan alltid måste ligga på helspänn, betyder inte att den som ska attackera ett givet mål har en lätt uppgift. Detta gäller både inom IT-säkerhet och annan säkerhet.
Citera
2018-05-16, 07:48
  #10
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Tja! Min kompis kompis kan mycket om datorer och sånt och han har skickat länkar till mina kompisars datorer som är trojaner. Jag skulle vilja göra samma sak mot honom.

Det första du ska göra är att lära dej om datorer så du kan mer än han gör. Sen har du en chans att hämnas, inte förr.

För om du misslyckas med ditt första hack och han kommer på varifrån hacket kom (vilket han sannolikt kommer att göra, då ligger du risigt till eftersom du då kommer att bli hans måltavla nummer ett. Du får ett helsike framöver, var så säker. Han kommer att vinna varje gång! Du har inte ett skit att sätta emot.

Så bli bättre än han eller bara glöm det. Dvs: Glöm det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback