Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 21:22
  #1
Medlem
Skulle behöva ha lite hjälp, då jag är helt noob, gällade 3d skrivare.


har fått en ide att printa att en "bil" liten typ 50X60cm ca.

Om hittat en ritning på nätet, går det med enkla medel att ändra skalan på den?
eller måste man rita om allt från början?
Citera
2018-04-27, 21:24
  #2
Medlem
Timmervargens avatar
Ja det går. 👍
Citera
2018-04-27, 21:33
  #3
Medlem
Slicingmjukvaran har skalningsmöjligheter.😊
Citera
2018-04-28, 23:45
  #4
Medlem
perfekt, verkar som det har löst sig.. hitta en kille på nätet som kan göra en ritning åt, bara hopps den blir bra:S kostar ändå en slant, vill jag modda den så blir de extra.

men nu till nästa fråga, finns det företag som skriver hur? den jag vill skriva ut är relativ stor, ca 60X50X10cm
Citera
2018-05-25, 00:20
  #5
Medlem
har problem

Har äntligen fått .STL filen, men tyvärr är filen förstor för att ladda upp på div sidor, som kan printa ut den..
Så behöver ha ett lätt program till mac, för att kunna ändra lite för att få ner storleken.. några förslag?

fick en stl fil tidigare, som var mindre, som jag ladda upp, men var inte riktigt nöjd med den, å bad dom göra om den vilket nu är en förstor fil, men då fick jag pris på 2500dollar vilket är alldeles för dyrt.
Då en är relativ stor ca 600mmX500X100ca

Vad man kan göra för att få ner priset, men inte ändra måtten för mkt?
Citera
2018-08-08, 00:03
  #6
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fucksnus
har problem

Har äntligen fått .STL filen, men tyvärr är filen förstor för att ladda upp på div sidor, som kan printa ut den..
Så behöver ha ett lätt program till mac, för att kunna ändra lite för att få ner storleken.. några förslag?

fick en stl fil tidigare, som var mindre, som jag ladda upp, men var inte riktigt nöjd med den, å bad dom göra om den vilket nu är en förstor fil, men då fick jag pris på 2500dollar vilket är alldeles för dyrt.
Då en är relativ stor ca 600mmX500X100ca

Vad man kan göra för att få ner priset, men inte ändra måtten för mkt?
Använd winrar edyl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback