Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-30, 10:29
  #13
Medlem
Tänk lätt, hållbar dator med bra skärm och bra fart så skulle jag rekommendera en Lenovo 720S med i5 8250, gen 8. 8GB och snabb SSD. Samsung i denna modell. Dessutom IPS skärm och två års garanti.
Inet har haft denna nu för 8990.- med cashback från Microsoft på 650. Mkt bra dator för pengarna. Har köpt en själv o e supernöjd. Få kvar dock ser jag nu...

https://www.inet.se/produkt/1962396/...256gb-pcie-ssd
Citera
2018-04-30, 12:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
På universitet tror jag man håller sig i Windows-miljö eftersom det är så pass vanligt bland studenterna.

När jag pluggade så skedde all programmering i *nixmiljö. Det ansågs viktigare att lära sig principerna än att lära sig något flashigt IDE från ms.
Citera
2018-04-30, 12:06
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurran933
Ciao!

Tyvärr har ju alla laptops av de smidigare slagets i5or endast 2 kärnor, vilket inte riktigt känns riktigt.. nog. Har även surrat med en nuvarande student som sade att dem kör majoriteten av det dem gör i Windows-miljö. En del studenter hade tydligen Apple, men dessa verkar ha en del problem!

Ni tror inte att 13.3" kan kännas litet att arbeta i btw? - Har ju dock även min stationära dator hemma.


Tack för upplysningarna dock!

Hur mycket prestandatunga arbetsuppgifter räknar du med att göra på din bärbara? De flesta universitet tillhandahåller riktigt biffiga servermiljöer om du behöver göra något som kräver riktigt mycket prestanda (det mesta gör det inte).
Citera
2018-04-30, 12:21
  #16
Medlem
videovollds avatar
Dell XPS 13 eller Thinkpad X1 carbon om du ska köpa ytt (8 gen intel har fyra fysiska kärnor, så det kan vara värt).
Annars begagnad Thinkpad
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback