Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-05-05, 19:24
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Varför skulle inte en förskola i det området vara fin?

För att Kobbegården ( nej inte hela jag vet) och Sisjön (inte heller hela jag vet) är ofint, och ligger fasligt nära Pilegården. Hela Pilegården är för övrigt ofint.
Citera
2018-05-06, 23:44
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det här är inte ens ett ämne för diskussion:

Så det är därför det inte finns något brett konsensus som har antagit detta och delat in hela den medicinska och beteende vetenskapliga världen efter detta sensationellt underrapporterade budskap?

Återigen verkar du ha fastnat i att rabbla enskilda factoids och studier. Med samma typ av stringens till forskning som dig kan jag producera genusvetenskapliga slutsatser som skulle få håret att resa sig på varje människa med förskole-kompetens. Men du köper väl denna forskning oavkortat?
Citera
2018-05-08, 10:44
  #75
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Så det är därför det inte finns något brett konsensus som har antagit detta och delat in hela den medicinska och beteende vetenskapliga världen efter detta sensationellt underrapporterade budskap?

Återigen verkar du ha fastnat i att rabbla enskilda factoids och studier. Med samma typ av stringens till forskning som dig kan jag producera genusvetenskapliga slutsatser som skulle få håret att resa sig på varje människa med förskole-kompetens. Men du köper väl denna forskning oavkortat?


Fint att du klippte bort mina källhänvisningar.
Ännu finare att du inte har några egna.

Jag har alltså presenterat källor till ledande genetikforskning och du kontrar med bara dina åsikter och vill att någon skall tycka att du har rätt för att du inte gillar vad forskningen säger om genetisk ärftlighet och fenotyper vd miljö och dess inverkan. Det råder vetenskaplig koncensus kring detta.

Om mina mer strikt vetenskapliga hänvisningar var för svåra kan du läsa senare rön lite förenklat och förklarat här:
https://www.svd.se/sariaslan-det-mes...r-kan-vara-fel

Att förklara varför vissa barn är aggresiva och har låga trösklar och som är vanligare i vissa fenotyper kan ha relevans för hur det kan hända på förskolan. Att det ruckat på din världsbild är inte relevant.
Citera
2018-05-10, 09:10
  #76
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Tack för din analys av genetiskt betingade drag och hur de urartar sig på förskolan. Väntar med spänning på din professorsavhandling på detta som tar den bortom att vara hemmasnickrad NMR-teori av modell 1A. Jag är säker på att den är alldeles runt hörnet!

Hade du bara nöjt dig med att argumentera den senare delen av Natur vs Nurture biten så hade jag kunnat vara med men när man går All-in på komplexa biologiska arvsanlag som förklaringsmodell till allt så får man fan ha lite kött på benen.

Hallelujah vilken komplett negpåse 20/20 tycks vara. Han sitter mest bara och spyr negativitet på andra utan att aldrig bidraga med något själv. Inte en teori inte en länk ingenting. Bara raljerande om hur dumma alla andra är.
Citera
2018-05-26, 05:25
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErrorlFlynn
Sök på diareförda ärenden i Göteborg under perioden. Du hittar då 6 olika ärenden rörande samma förskola.
Kan man söka online?

Var söker man, oavsett om det går online eller inte?
Citera
2018-05-26, 09:12
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Hallelujah vilken komplett negpåse 20/20 tycks vara. Han sitter mest bara och spyr negativitet på andra utan att aldrig bidraga med något själv. Inte en teori inte en länk ingenting. Bara raljerande om hur dumma alla andra är.
Ja det verkar vara den nya trenden från de indoktrinerade miljöpartisterna. Detta slår dock mest tillbaka på dem själva så låt dem hållas. De har lite småpanik nu när hatgruppen #jagärhär klätts av och analyserats förtjänstfullt av flashbackarna Tinuviel och Totius.
Den humangenetiska forskningen har kommit långt sedan det hashflummiga 70-talet då "alla var lika" och uppväxtmiljön bestämde allt.
Testosteronnivån är en av de styrande faktorerna i hur våldsam en person är. Hos somaliska barn är den mycket hög.
Vissa beteende som våld är nödvändiga för överlevandet i primitiva klansamhällen likaväl som stor samarbetsförmåga är nödvändig för framgång i kallare klimat där man måste planera noggrannt inför den kommande vintern.
Citera
2018-05-26, 09:31
  #79
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
"varenda dag"

Om min son hade kommit hem EN dag med blåtiror, rivmärken och dödshot så hade jag bytt skola. Inte skickat tillbaka ungen... Intelligensbefriade föräldrar skrämmer mig fan ibland.
¨
Myndigheterna låter dig inte byta.. man förhindrar det genom att påstå att det inte finns plats på andra förskolor. Ber man om "dagmamma" så blir det samma svar. Folk måste gå till arbetet och kan inte stanna hemma så vad har föräldrarna för alternativ ?

Det är bara att låta muslimerna förnedra ens barn tills något allvarligt händer.. Oftast är även "fröknarna" inbitna muslimer som hejar på i vålds situationerna.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback