Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 21:41
  #1
Medlem
MrPointyHeads avatar
Jag har jobbat med ett projekt som ska ta utformningen av en bok i InDesign, som innehåller en rad olika bilder samt texter. Jag vill exportera projektet till en pdf för utskrift, vilket går men samtidigt kommer det med en varning "1) förinställningen anges källprofiler som inte matchar den aktuella färginställningsfilen. Profiler sin har angetts i färginställningsfilen kommer att användas"

Efter exporten så går filen inte längre att öppna i Adobe Acrobat Reader DC.

Någon som har några tips? Blir galen och datumet för inlämningen närmar sig.
Citera
2018-04-26, 22:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPointyHead
Jag har jobbat med ett projekt som ska ta utformningen av en bok i InDesign, som innehåller en rad olika bilder samt texter. Jag vill exportera projektet till en pdf för utskrift, vilket går men samtidigt kommer det med en varning "1) förinställningen anges källprofiler som inte matchar den aktuella färginställningsfilen. Profiler sin har angetts i färginställningsfilen kommer att användas"

Efter exporten så går filen inte längre att öppna i Adobe Acrobat Reader DC.

Någon som har några tips? Blir galen och datumet för inlämningen närmar sig.
Skit i varning den gör varken till eller från i ditt fall. Tryckeriet kommer ändå rip:a om allt.
Du har dessutom fel förinställning...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback