• 2
  • 3
2022-02-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Ge mig snapchatkontot ID, så ska pappa hjälpa dig.

Kan du lära mig hur man gör?
Citera
2022-02-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafaculo
Kan du lära mig hur man gör?
Sätt dig och gissa på deras husdjurs namn. Fungerar inte det? Barnens namn. Fungerar inte det? Barnbarnens namn. Osv.

Det finns ingen enkel väg.
Citera
2022-02-02, 11:16
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilskjutarn
Ett lösenord är inte en personuppgift, att gissa någons lösenord är aldrig och kommer aldrig vara olagligt.

Kriterierna för att gissa ett lösenord är att försöka på någon hemsida? Finns stora communities där hela affärsidén går ut på att knäcka lösenord utan att försöka logga in någonstans.

När det gäller den fet-stilade texten så tänker du bakvänt...

Varför??
Helt enkelt för att du själv skall VETA om det lösenord du "gissat rätt" verkligen är rätt, så måste du prova om det framgissade lösenordet fungerar. Och det är där lagens långa arm stiger in i bilden...

Jag kan tex. gå in i vilket community som helst och hävda att jag vet att lösenordet till ditt flashbackkonto är: Jag har en otroligt liten kuk....
Det innebär inte alls att det är rätt lösenord... För att VETA att det är rätt lösenord så måste man ju på något sätt testa fram den eller jämföra med t.ex. en sparad hash från en korrekt inloggning... men det är en annan fråga.. så NEJ!

I det HÄR fallet går det inte att säkert gissa sig fram till lösenordet UTAN att samtidigt TESTA för att bekräfta.. = begå en brottslig handling..

Alla sätt att ta sig in på annan persons konton utan att ha ägarens tillstånd är brottsliga i Sverige!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2022-02-02 kl. 11:27.
Citera
2022-02-02, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilskjutarn
Har du ett användarnamn, email, IP eller alias?

Kan du förklara hur en IP skulle hjälpa dig?
Citera
2022-05-22, 16:40
Medlem
Julle128s avatar
Vet inte om du kanske kan testa att Bruteforca?
Citera
2022-05-23, 08:34
Medlem
Julle128s avatar
Eller via viske. Alltså att du sätter upp en exakt kopia av den sidan du vill ha inloggning ifrån, sen lurar du din måltavla på något vis att gå in på din länk till din sida och när hen skriver in sina uppgifter så får du tag på dom.
Citera
2022-05-23, 08:35
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyBezos
Sätt dig och gissa på deras husdjurs namn. Fungerar inte det? Barnens namn. Fungerar inte det? Barnbarnens namn. Osv.

Det finns ingen enkel väg.

I sånna fall lär det bli jävligt omstänfig. Lättare i sånna fall är att lägga alla förslag i en textfil / lägga till i befintlig wordlist och köra bruteforce.
Citera
2023-08-01, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Hej! Behöver akut hjälp med att komma på ett lösenord. Har anledning att misstänka att det sprids nakenbilder på min flickvän på ett snapchatkonto tillhörande en person. Någon som vet hur man går till väga för att lista ut lösenordet? Verkligen akut!!! Tack på förhand! //Carolus

Du kan nog glömma det. Alla moderna säkerhetskmekanismer för lösenord blockera dej efter ett antal försök. Idag går man inte bara på lösenord, man går vad du har för enhet, vart vilket land ip nummer kommer ifrån och m fl parameter.

Är det något som avviker ,så kommer fler frågor att ställa och man kommer får extra kontroll t.ex via SMS..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in