Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-10, 16:52
  #13
Medlem
klart det har med vilken strain du röker, jag själv kan känna mig speedad om röker en bra sativa när jag rökt indica tidigare haha
Citera
2018-07-11, 10:46
  #14
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
I princip alla blir lugna och fokuserade av amfetamin.

inte om man tar mycket och under längre tid, då blir iaf jag speedad som fan
Citera
2018-07-14, 02:51
  #15
Medlem
Glossis avatar
Jag blir väldigt aktiv och igång när jag röker cannabis, oavsett om det är indica eller sativa, och jag har ADHD. Enligt psykologen som gjorde min utredning är det vanligt att folk med ADHD blir det.
Citera
2018-07-15, 02:33
  #16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är en myt att bara folk med " ADHD " blir lugna av amfetamin, då alla centralstimulanter i låga doser agerar lugnande, även på människor utan en diagnos.
Det främsta skillnaden är att om man har ADHD så behöver man större doser för att uppnå samma resultat. Säg att jag behöver 20mg för att bli lugn i tanken, mer koncentrerad och så vidare medans en mer frisk människa kanske klarar sig på hälften.

Jag har för övrigt blivit helt sjukt jävla apseedad av cannabis en gång. Eller ja, det var ju flera spliffar men på samma dag. Efter första spliffen städade jag hela lägenheten. Sen rökte jag en till och dansade i tre timmar i min ensamhet. Hade gärna upplevt det igen.
Citera
2018-07-15, 02:41
  #17
Avstängd
karlduschs avatar
Första tio åren blev man ju soft, lugn och mådde bra & sådär.
Nu blir man ju som valfri dampunge om man råkar tända en.
Få droger förändrar hjärnan så negativt på lång sikt som cannabis.
Citera
2018-07-15, 02:49
  #18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Första tio åren blev man ju soft, lugn och mådde bra & sådär.
Nu blir man ju som valfri dampunge om man råkar tända en.
Få droger förändrar hjärnan så negativt på lång sikt som cannabis.
Sluta med att sprida disinformation. Det där är helt enkelt inte sant. Det kan möjligtvis vara så här för dig men det är verkligen inte normen.
Citera
2018-07-15, 03:01
  #19
Avstängd
karlduschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Sluta med att sprida disinformation. Det där är helt enkelt inte sant. Det kan möjligtvis vara så här för dig men det är verkligen inte normen.

Förlåt. Har hört liknande historier från ett par andra, men det är ju inte tillräckligt för ett vetenskapligt underlag.
Citera
2018-07-15, 03:07
  #20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Förlåt. Har hört liknande historier från ett par andra, men det är ju inte tillräckligt för ett vetenskapligt underlag.
Nej. Det räcker ju med att spendera en halvtimme med Google för att komma fram till att det du pratar om pekar på ett missbruk snarare än ett bruk. Röker man enorma mängder varje dag så blir man ju rätt kokt till sist.
Citera
2018-07-16, 15:43
  #21
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
inte om man tar mycket och under längre tid, då blir iaf jag speedad som fan

Jo man man ger ju inte såna doser som ADHD behandling. Jag tror att känslan av lugn kommer ifrån känslan att vara fokuserad och ha kontroll. Men tjack påverkar ju dopamin och noradrenalin vilket cannabis också gör. Egentligen blir man väl aldrig direkt lugn på riktigt av cannabis. Tycker man alltid känt sig ganska ryckig och "crackig" av röka, betydligt mycket värre än av tjack (bortsett från när man är tjack-bakis).
__________________
Senast redigerad av Bluepant 2018-07-16 kl. 15:50.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback