Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 14:20
  #1
Medlem
Freixenets avatar
Någon som har koll på om det finns statistik över hur många som dör i hemmet utan att bli saknade i Sverige?
Typ det där scenariot där det upptäcks av grannarna först när det börjar lukta mystiskt...
Kanske en knepig avgränsning men ni fattar vad jag är ute efter tror jag.
Citera
2018-04-26, 23:43
  #2
Medlem
frasselitos avatar
Ingen aning, men jag såg dokumentärfilmen "The swedish theory of love" där en sekvens i filmen handlar om just avlidna människor som ingen saknar. Det framstod som om det är vanligt i Sverige. Ingen upptäcker att de ligger döda eftersom räkningar osv går på autogiro. Hyresvärden och försäkringsbolag märker inte att något hänt eftersom pengarna kommer in. Sedan märks det väll någon granne och då har personen legat död ett tag. Inga anhöriga har saknat personen eftersom man förmodligen är väldigt ensam. Tragiskt.
Citera
2018-04-27, 21:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Ingen aning, men jag såg dokumentärfilmen "The swedish theory of love" där en sekvens i filmen handlar om just avlidna människor som ingen saknar. Det framstod som om det är vanligt i Sverige. Ingen upptäcker att de ligger döda eftersom räkningar osv går på autogiro. Hyresvärden och försäkringsbolag märker inte att något hänt eftersom pengarna kommer in. Sedan märks det väll någon granne och då har personen legat död ett tag. Inga anhöriga har saknat personen eftersom man förmodligen är väldigt ensam. Tragiskt.

Nej, jag kan omöjligt tänka mig att det skulle vara vanligt i vare sig Sverige, eller något annat land. När det händer, brukar det väl omskrivas i någon störe tidning. Det var ju ett fall i Storstockholm med en man, som legat död i 1-2 år i sin lägenhet. Inga anhöriga, inga nära vänner. Jag tror det är mycket ovanligt.
__________________
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-04-27 kl. 21:59. Anledning: korr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback