Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 11:11
  #1
Medlem
Jag skulle behöva tips på hackor, lättare spett med typ hammargrepp för att göra hål i marken.
Hålen behöver bara vara 20-30cm djupa och ca 5 cm breda och ska göras i allt från jord till mera sand/grusaktig terräng. Tacksam för hjälp.
Citera
2018-04-26, 11:19
  #2
Medlem
kodsnickrarns avatar
Jag hade nog kört med ett vanligt kraftigt (och tungt) spett.
Damma ner det ordentligt i backen ett antal gånger (helst i samma hål) och vicka
det för att vidga hålet.
Annars kanske en "korp" (korphacka, flåhacka) kan funka, risken där är att hålet inte
blir helt vertikalt när du hugger med den.

Annars kan du kanske hyra en jordborr?

/K
Citera
2018-04-26, 11:44
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Jag skulle behöva tips på hackor, lättare spett med typ hammargrepp för att göra hål i marken.
Hålen behöver bara vara 20-30cm djupa och ca 5 cm breda och ska göras i allt från jord till mera sand/grusaktig terräng. Tacksam för hjälp.

Låter som om jordborr skulle passa dig.

Det hittar du för ett par hundringar på gubbdagis som Clas i sjön, Jula och liknande.
Citera
2018-04-26, 11:51
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Jag skulle behöva tips på hackor, lättare spett med typ hammargrepp för att göra hål i marken.
Hålen behöver bara vara 20-30cm djupa och ca 5 cm breda och ska göras i allt från jord till mera sand/grusaktig terräng. Tacksam för hjälp.
Här har du mer inspiration:

(FB) Jag känner att jag måste gräva ett hål..
Citera
2018-04-27, 08:53
  #5
Medlem
Tack för er hjälp - jag löser detta nu
Och sista länken var ju grym!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback