Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 19:28
  #733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
MED finns knappt på kartan. Som ett hardcore KD.

SD har blivit mellanmjölk.

AfS och Kasslern får min röst.

Vänta du bara tills AfS "växer" till sig. Då kommer Kassenstrand bli en Åkesson.
Citera
2018-07-18, 19:54
  #734
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Vänta du bara tills AfS "växer" till sig. Då kommer Kassenstrand bli en Åkesson.

Ja, så är det naturligtvis. Efter AfS inträde i riksdagen kommer Gustav börja käka psykofarmaka, spela bort riksdagslönen, skaffa hipsterglajer, förespråka homoadoptioner och fördöma återvandring.
Citera
2018-07-18, 20:27
  #735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Ja, så är det naturligtvis. Efter AfS inträde i riksdagen kommer Gustav börja käka psykofarmaka, spela bort riksdagslönen, skaffa hipsterglajer, förespråka homoadoptioner och fördöma återvandring.

Det tror jag inte. Varken Åkesson eller Kasselstrand vill detta trots att Åkesson säger det till mångkulturen och media. Kallas ju att ljuga. Samma som V och C gör.

Men Kasselstrand kommer få en annan syn på aktivism om han kommer in i Riksdagen.
Citera
2018-07-18, 21:26
  #736
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Det tror jag inte. Varken Åkesson eller Kasselstrand vill detta trots att Åkesson säger det till mångkulturen och media. Kallas ju att ljuga. Samma som V och C gör.

Men Kasselstrand kommer få en annan syn på aktivism om han kommer in i Riksdagen.

Har du några belägg för det, förutom din magkänsla? AfS är inte skapat för att stryka alla potentiella väljare medhårs, ännu mindre att lura dem att rösta på partiet. AfS är skapat för att agera motvikt till det förljugna politikeretablissemanget. Man vill inte bli en del av poltikeradeln, som SD så bekant kämpar för. Man kommer karva ut sin egen väg och arbeta för att vinna folkets förtroende och hjärta igenom en sunt bedriven politik och raka rör.

Att Kasselstrand år 2028 skulle göra avkall på nationalismen, tala om öppen svenskhet och byta inställning till kärnfamiljens värde är ju fullkomligt bisarrt. Man har ju skapat AfS för att SD blivit mellanmjölk och rensat ut de kompetenta, nationalistiska elementen ur partiet.
Varför skapa en ny rörelse om man väljer att gå i samma fotspår som sitt före detta parti?
Alla är inte förblindade av makt och pengar, som tur är.
Citera
2018-08-02, 09:50
  #737
Medlem
EugenWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Det tror jag inte. Varken Åkesson eller Kasselstrand vill detta trots att Åkesson säger det till mångkulturen och media. Kallas ju att ljuga. Samma som V och C gör.

Men Kasselstrand kommer få en annan syn på aktivism om han kommer in i Riksdagen.
Sådant där påstod folk om Reinfeldt innan han vann valet. Nu jävlar skulle invandringen skärpas med den unge starke konservative ledaren! Oj oj vad folk blev besvikna när de insåg att han var nyliberal.

Sådant där påstod folk om Löfven innan han vann valet. Nu jävlar skulle invandringen skärpas med den starke arbetarklassledaren som förstår vanligt folks situation! Oj oj vad folk blev besvikna när de insåg att han var globalist.

Nu påstår samma människor helt ogrundat massa saker om Åkesson.

SNÄLLA inse att er bild av SD inte är vad SD är i verkligheten! Ni lurar er själva! Precis som vänsterns bild av SD som fascistrasistparti inte stämmer.

SD är ett tandlöst mellanmjölksparti i mitten som är helt oförmögna att lösa Sveriges problem.

Kolla på partiprogrammen, inte vad ni vill att partierna och deras företrädare ska tycka!
Citera
2018-08-22, 10:38
  #738
Medlem
Nu har jag röstat.

Det blev AFS.

Bestämde mig när jag läste att HD kanske river upp den hårdare vapenlagen, vilket skulle fria alla dömda, tvinga fram nya rättegångar och kanske även ge många av dem skadestånd. (https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7019915)
Jag blir så jävla irriterad på att vi har ett samhälle, med politiker och rättsmyndigheter, som inte kan göra sådant ordentligt.

Det kändes faktiskt inte särskilt anmärkningsvärt rösta AFS. Det vållar mig mer bekymmer vilken typ av havredryck jag ska köpa på Ica. Man röstar AFS, kanske är rösten "bortkastad" men det är ju lite skit samma ändå. Kändes som en kul grej rösta AFS.

Jag känner mig inte som mera av en hatisk rasist utan snarare lättad och glad.
Citera
2018-08-22, 19:13
  #739
Medlem
Satan sd eller afs? Kom igen vägled mig röstar imorgon
Citera
2018-08-22, 19:14
  #740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lekuk
Satan sd eller afs? Kom igen vägled mig röstar imorgon

SD 2018. AFS kan du rösta 2022. Nu gäller det att fälla etablisimanget oavsett om SD är rena rama kommunister eller fascister.

Gör det surt för Stefan Löfven!
Citera
2018-08-22, 19:22
  #741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
SD 2018. AFS kan du rösta 2022. Nu gäller det att fälla etablisimanget oavsett om SD är rena rama kommunister eller fascister.

Gör det surt för Stefan Löfven!

Ok bra tänk hejar dock mest på afs men det får bli sd då.
Citera
2018-08-22, 19:25
  #742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lekuk
Ok bra tänk hejar dock mest på afs men det får bli sd då.

Som sagt. Det viktigaste är att någon version utav konservatism/nationalism kan lyftas fram. Jag tror inte ens AfS får 1% i detta val. Känns inte som så. Nästa val kanske AfS har en chans. Men AfS måste bli bättre på att bemöta folk. Att bemöta vänstern är dem duktiga på
Citera
2018-08-22, 19:29
  #743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Som sagt. Det viktigaste är att någon version utav konservatism/nationalism kan lyftas fram. Jag tror inte ens AfS får 1% i detta val. Känns inte som så. Nästa val kanske AfS har en chans. Men AfS måste bli bättre på att bemöta folk. Att bemöta vänstern är dem duktiga på

Japp du har fixat en röst på sd fixar imorgon på biblioteket.
Citera
2018-08-22, 19:34
  #744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lekuk
Ok bra tänk hejar dock mest på afs men det får bli sd då.

Självklart ska du rösta med hjärtat.
Det låter som du borde rösta på AfS, inte vad en skribent på Flashback säger åt dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback