Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 01:13
  #1
Medlem
Hej, är under hormonbehandling i dagsläget, och är nu inne på månad 6.

Problemet är att behandlingen inte levt upp till mina krav/förväntningar och känner att jag med största sannolikhet kommer kliva av.

Nu till frågan är den att jag även precis hämtat ut alla uttag, då jag ändå fått det på recept och betalat en hel del pengar både för medicinen och behandlingen i sig.

Om jag nu väljer att avbryta behandlingen, kommer det bli någon påföljd för att jag tagit ut all medicin?

Tänker på om det finns lagar/regler för detta eller om jag kan behålla mina uttag jag ändå betalat för, för att möjligtvis prova igen framöver, eller är detta kriminellt på något sätt? kan man bli anmäld av sin klinik/läkare återbetalningsskyldig och dylikt eller funkar det att behålla medicinen?

Väldigt tacksam för om någon kan ge mig ett svar på detta.
Citera
2018-04-26, 01:19
  #2
Medlem
AnnaChiaras avatar
Nej, du har all rätt att avbryta behandling när du vill.
Du har rätt att behålla mediciner du betalat och hämtat ut. Finns inget olagligt i det.
Däremot är det bra om du kommunicerar med din läkare och talar om att du avslutar behandlingen, och varför. Det kanske finns andra möjligheter eller doser för dig.
Citera
2018-04-26, 01:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Nej, du har all rätt att avbryta behandling när du vill.
Du har rätt att behålla mediciner du betalat och hämtat ut. Finns inget olagligt i det.
Däremot är det bra om du kommunicerar med din läkare och talar om att du avslutar behandlingen, och varför. Det kanske finns andra möjligheter eller doser för dig.

Okej, jo ska givetvis ta kontakt med min läkare angående mina funderingar och ev beslut på att avbryta som det känns just nu.

Men då vet jag läget iallafall, tack för att du tog dig tid att svara på frågorna


Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback