Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-06-29, 21:25
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Kanske är nämnt tidigare, men vad kör du för märke på testot? Kör hårt nu och njut av tiden on 😉

/Roddarn

Jag kör phoenix remedies, väldigt nöjd med resultaten 💪 tack det ska jag verkligen!
Citera
2018-06-29, 21:36
  #38
Medlem
stick nummer 10 och 11

Dåligt uppdaterat på sistone men träningen har gått grymt bra.
Stick nummer 10 sattes dagen efter midsommar, ute i skärgården fick jag smita ifrån släkten in i ett båthus. Lagom skakis med tanke på att hela släkten var i närheten så fick snabba på. Gick smärtfritt även stick nummer 11 igår gick bra.
Allt fler ådror poppar upp här och var. Svettas som fan, blir verkligen dyngsur på gymmet.
Rullar på riktigt bra nu! Allt cirkulerar verkligen kring gymmet, ger 110%
Vikten i morse låg på 95kg, känns riktigt hård nu
Citera
2018-07-29, 14:31
  #39
Medlem
Fortsätt med uppdateringarna även efter kur, på pct.

En kompis (utan konto på FB) gillar att följa denna typen av trådar. 😛
Citera
2018-08-25, 09:46
  #40
Medlem
Hur går det kompis, säg inte att du åkt fast?
Citera
2018-08-25, 13:16
  #41
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Är också väldigt nyfiken på uppföljningen av detta. Vad har hänt?

Läste er diskussion där gällande viktuppgången och vill bara belysa ett par faktum.
För att på ett seriöst sätt kunna diskutera en individs viktuppgång så måste man ha reda på några fler faktorer än de som är givna här.
Kroppen kan absolut öka på 4-5% kroppsvikt under första veckorna av en sådan testosteronbehandling eftersom att det mer eller mindre direkt börjar verka genom att först öka musklernas kväveretention vilket leder till att "muskelvikten" ökar eftersom muskeln kan hålla en högre tillväxtfaktor med högre kvävehalt och där måste även vätska och näring samt energi ingå för att det ska va möjligt.
Det är alltså inte "ren muskelmassa" som har ökat 4-5% av totala kroppsvikten inom en sådan kort period utan sådant som musklerna behöver för att kunna börja öka hypertrofi och hyperplasi. Det är inte ens möjligt med allt GH och tren i världen att öka så mycket i ren muskelmassa då muskelproteinsyntesen och vår kropp faktiskt har begränsningar (trots vad vissa verkar tro ).


Att TS började planade ut tillväxt-takten slutet av hans rapport betyder inte att han har stannat av i tillväxt utan betyder att hans kropp har börjat öka metabolismen, enkelt uttryckt fettoxidation och muskelproteinsyntes vilket då långsamt börjar ge en annan kroppskonstitution (mao ration mellan de olika vävnaderna och vätskorna som kroppen håller såsom fett, muskelmassa å vatten).

När TS slutade skriva befann han sig i en fas där man kan vänta sig att börja skönja viktutvecklings-kurva nr 2 som inleds efter den initiala fasen då kroppens kväveretentionsförmåga kraftigt uppreglerats och viktutvecklingen följer en dramatiskt uppåtriktad kurva. Det är viktkurva nr 2 som är viktig att studera för att avgöra om man äter och tränar som man ska. Kurvan kommer när initiala trendlinjen har brutits och börjat visa nedåtgående utvecklingstakt och skall vara väsentligt mindre brant än initialt men med tydlig och jämn uppåt-trend utan stegringar eller sänkor i utvecklingstakt. Detta bör gälla iaf de första 15 veckorna för average Joe som inte redan börjat tänja gränserna för vad som är "normalt" för kroppen, innan man kan behöva ta lite nya grepp för att motverka kroppens gensvar på den ökade androgenismen (som faktiskt inte upplevs som normalt för kroppen då kroppen inte vet om att det kuras och som alltid strävar kroppen efter homeostas - dvs balans) för att bibehålla en fortsatt jämn trendlinje.

Beträffande östradiolen hoppas jag att det gick bra för 700pmol är på tok för högt för någon människa.
Testot låg väldigt lågt men jag tror ni alla förstår att om man skall mäta östradiol 700pmol i serumvärde som man så måste ju "bygg-materialet" för östradiolen komma någonstans ifrån - yep you guessed it; testosteronkonvertering aka aromatisering. Om 5-alpha-reductase-enzymen blockeras genom ai-behandling så kan således kroppen inte konvertera fritt testo till östradiol. Det är således viktigt att redan från start reglera samtliga hormonnivåer som påvärkas av behandlingen för att man skall få de värden man önskar och siktar på.
Inte konstigt att TS upplevde nipplarna som extremt hårda och känsliga..

Ser fram emot fortsättning och ber om ursäkt om jag snurrar till det med huvudvärksförklaringar men hellre för lite än för mycket info.


Mvh,

-Alfred
__________________
Senast redigerad av -KarlAlfred 2018-08-25 kl. 13:28.
Citera
2018-08-26, 18:48
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Är också väldigt nyfiken på uppföljningen av detta. Vad har hänt?

Läste er diskussion där gällande viktuppgången och vill bara belysa ett par faktum.
För att på ett seriöst sätt kunna diskutera en individs viktuppgång så måste man ha reda på några fler faktorer än de som är givna här.
Kroppen kan absolut öka på 4-5% kroppsvikt under första veckorna av en sådan testosteronbehandling eftersom att det mer eller mindre direkt börjar verka genom att först öka musklernas kväveretention vilket leder till att "muskelvikten" ökar eftersom muskeln kan hålla en högre tillväxtfaktor med högre kvävehalt och där måste även vätska och näring samt energi ingå för att det ska va möjligt.
Det är alltså inte "ren muskelmassa" som har ökat 4-5% av totala kroppsvikten inom en sådan kort period utan sådant som musklerna behöver för att kunna börja öka hypertrofi och hyperplasi. Det är inte ens möjligt med allt GH och tren i världen att öka så mycket i ren muskelmassa då muskelproteinsyntesen och vår kropp faktiskt har begränsningar (trots vad vissa verkar tro ).


Att TS började planade ut tillväxt-takten slutet av hans rapport betyder inte att han har stannat av i tillväxt utan betyder att hans kropp har börjat öka metabolismen, enkelt uttryckt fettoxidation och muskelproteinsyntes vilket då långsamt börjar ge en annan kroppskonstitution (mao ration mellan de olika vävnaderna och vätskorna som kroppen håller såsom fett, muskelmassa å vatten).

När TS slutade skriva befann han sig i en fas där man kan vänta sig att börja skönja viktutvecklings-kurva nr 2 som inleds efter den initiala fasen då kroppens kväveretentionsförmåga kraftigt uppreglerats och viktutvecklingen följer en dramatiskt uppåtriktad kurva. Det är viktkurva nr 2 som är viktig att studera för att avgöra om man äter och tränar som man ska. Kurvan kommer när initiala trendlinjen har brutits och börjat visa nedåtgående utvecklingstakt och skall vara väsentligt mindre brant än initialt men med tydlig och jämn uppåt-trend utan stegringar eller sänkor i utvecklingstakt. Detta bör gälla iaf de första 15 veckorna för average Joe som inte redan börjat tänja gränserna för vad som är "normalt" för kroppen, innan man kan behöva ta lite nya grepp för att motverka kroppens gensvar på den ökade androgenismen (som faktiskt inte upplevs som normalt för kroppen då kroppen inte vet om att det kuras och som alltid strävar kroppen efter homeostas - dvs balans) för att bibehålla en fortsatt jämn trendlinje.

Beträffande östradiolen hoppas jag att det gick bra för 700pmol är på tok för högt för någon människa.
Testot låg väldigt lågt men jag tror ni alla förstår att om man skall mäta östradiol 700pmol i serumvärde som man så måste ju "bygg-materialet" för östradiolen komma någonstans ifrån - yep you guessed it; testosteronkonvertering aka aromatisering. Om 5-alpha-reductase-enzymen blockeras genom ai-behandling så kan således kroppen inte konvertera fritt testo till östradiol. Det är således viktigt att redan från start reglera samtliga hormonnivåer som påvärkas av behandlingen för att man skall få de värden man önskar och siktar på.
Inte konstigt att TS upplevde nipplarna som extremt hårda och känsliga..

Ser fram emot fortsättning och ber om ursäkt om jag snurrar till det med huvudvärksförklaringar men hellre för lite än för mycket info.


Mvh,

-Alfred
Läsvärt inlägg! Självklart förstår nog de flesta att det inte är ren muskelmassa man ökar, bara ta fram 4kg kött och sen fråga sig själv om det är möjligt

Jag hade 300nmol när jag mätte någon vecka in, använde ingen blockerar men ska ta det nu. Aromasin fanns ej när jag beställde så blir Arimidex, finns det någon formel för hur mycket viss dos kan dra ned östrot eller är det bara testa sig fram tills man hamnar rätt?
Tänkte börja på 0,25mg E3D men kanske borde köra 0,5mg E3D direkt på en Testo/Deca kur om 350/250mg ew?
Citera
2018-08-27, 08:36
  #43
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saywhaat000
Läsvärt inlägg! Självklart förstår nog de flesta att det inte är ren muskelmassa man ökar, bara ta fram 4kg kött och sen fråga sig själv om det är möjligt

Jag hade 300nmol när jag mätte någon vecka in, använde ingen blockerar men ska ta det nu. Aromasin fanns ej när jag beställde så blir Arimidex, finns det någon formel för hur mycket viss dos kan dra ned östrot eller är det bara testa sig fram tills man hamnar rätt?
Tänkte börja på 0,25mg E3D men kanske borde köra 0,5mg E3D direkt på en Testo/Deca kur om 350/250mg ew?

Man får testa sig fram. Att försöka dosera 1mg anastrozole per tablett i ett labb utan dyr utrustning är omöjligt. Således blir UG-ai-preparat helt omöjliga att försöka prata om någon slags dosering då vi inte riktigt vet vad tabbarna innehåller.
Vidare vet man inte alltid hur det påverkar ditt östradiol-värde så man får inleda där man tror är bra på dosstegen å sen höjer eller sänker man efter ny mätning.

Mvh,

-Alfred
Citera
2018-08-27, 19:04
  #44
Medlem
Är väl alltid värt att köra Hcg efter avslut kur, eller in mot slutet utav den, eller har jag fel?
Mvh
Citera
2018-08-28, 12:03
  #45
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crack-Kent
Är väl alltid värt att köra Hcg efter avslut kur, eller in mot slutet utav den, eller har jag fel?
Mvh

Både ja och nej. Det finns fall där hCG i den fasen kan ställa till det rejält i hormonerna eftersom att hCG höjer östradiol vilket rimmar illa med en dalande testo-nivå men om allt snurrar som det ska så kan hCG nästan bara hjälpa. Frågan som bör ställas är alltid "Är detta nödvändigt?". Tyvärr kör alldeles för många någon slags helgardering som om det var tipslördag istället för att fylla sina kunskapsluckor varpå hCG skickas med i mixen oavsett behov. Sådant avråder jag starkt från att göra. Man ska inte ta mediciner "för att va på den säkra sidan". Det är ren och skär lathet och oförstånd för handling och konsekvens för om man inte orkar läsa på om hur ens kropp fungerar så kan man inte vänta sig att den ska fungera som den ska om man är där å fipplar runt i endokrina systemet utan koll. Som å låta Tobias (Morran & Tobias) mecka runt där hemma.

Nu säger jag inte att du resonerar såhär Kent, blev en lite längre utläggning om det än tänkt men detta är en viktig fråga då de flesta tar fler mediciner än vad som behövs i västvärlden idag och det är faktiskt direkt farligt oavsett vad folk må tro.

Så en tumregel att gå efter gällande din fråga; om du uppvisar tydliga tecken på testikelatrofi, dvs dina bollar har krympt rejält pga inaktivitet under längre tid (oftast i samband med större doseringar av hög-androgena preparat) så är det absolut en god idé att brygga sista sticket i kuren till start PCT med en hCG-behandling. Är bollarna hyfsat normala, krympa kommer de alltid göra när man trycker ner HPTA, så tycker jag inte att behovet finns. Sen finns det vissa som kommer säga att jag är nojig å larvig å inte kan något men det skiter jag rätt högaktningsfullt i. Finns inte behovet så ska man inte ta preparatet, inget "för å va på den säkra sidan" alltså. Det uttrycket tillämpas på helt andra sätt och alltid tillsammans med en tydlig plan.

Sorry för något långt svar men ville förklara resonemanget tydligt då det som sagt är en viktig fråga i allmänhet detta med å ta mediciner för säkerhets skull utan utrett och fastställt behov.


Mvh,

-Alfred
Citera
2018-09-09, 23:13
  #46
Medlem
Hur går det med kuren hur är statusen nu?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback