Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-25, 21:09
  #1
Medlem
Hej!

Finns det många av det kvinnliga könet som misshandlat sin pojkvän/man/kk OSV!? Man hör aldrig om det. Råkade själv göra det och vet att mitt ex (haha undrar vargör han är ett ex) berättade typ inte för någon. Killar verkar skämmas över det.

Därför vill jag veta, hur många fler tjejer har flippat på sina killar och sett svart? Är ju mer ”okej” för en tjej att puckla på sin kille. Varför? Bara för att killen kan försvara sig? För det kunde inte min pga jag e tokig.
Citera
2018-04-25, 21:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantfrank
Hej!

Finns det många av det kvinnliga könet som misshandlat sin pojkvän/man/kk OSV!? Man hör aldrig om det. Råkade själv göra det och vet att mitt ex (haha undrar vargör han är ett ex) berättade typ inte för någon. Killar verkar skämmas över det.

Därför vill jag veta, hur många fler tjejer har flippat på sina killar och sett svart? Är ju mer ”okej” för en tjej att puckla på sin kille. Varför? Bara för att killen kan försvara sig? För det kunde inte min pga jag e tokig.

Det är nog bara väldigt veka och mesiga män som blir uppläxade av det kvinnliga könet.
Citera
2018-04-25, 21:23
  #3
Medlem
Knucklehugss avatar
Finns säkert ett stort mörkertal men antar att det är lite tabubelagt ämne.. Skulle nån kvinna få för sig att puckla på mig så får hon ta konsekvenserna därefter.
Citera
2018-04-25, 21:26
  #4
Medlem
Helt rätt!
Man tar väl inte stryk av en kärring..
Citera
2018-04-25, 21:29
  #5
Medlem
Det finns undersökningar som säger att det är mera vanligt att kvinnan slår mannen än tvärtom. Har själv råkat ut för en av dessa. Nä, det är inte okej och det handlar nog inte om att mannen är svag eller underlägsen.

Det handlar om tokiga kvinnor och i mitt fall hade hon förmodligen Borderline och lite till (vilket jag förstått långt senare). Det hjälpte inte att slå tillbaka, att inte göra något eller att försöka prata. Det enda som hjälpte var att lämna henne.

Men då fick en annan problemet med tiden, vilken jag varnade men som bara skrattade åt mig. Han bad dock om ursäkt flera år senare när jag träffade på honom och att jag haft helt rätt.
Citera
2018-04-25, 21:34
  #6
Medlem
NovaOculuss avatar
Män ska inte gråta och blir aldrig misshandlade av tjejer.
Citera
2018-04-25, 22:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det är nog bara väldigt veka och mesiga män som blir uppläxade av det kvinnliga könet.
Och sannolikt homosexuella till läggningen...
Citera
2018-04-25, 22:22
  #8
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantfrank
Hej!

Finns det många av det kvinnliga könet som misshandlat sin pojkvän/man/kk OSV!? Man hör aldrig om det. Råkade själv göra det och vet att mitt ex (haha undrar vargör han är ett ex) berättade typ inte för någon. Killar verkar skämmas över det.
Ja, undrar varför han inte berättade för någon. Och nu är han ett ex. till dig. 1+1=2?

Citat:
Ursprungligen postat av tantfrank
Därför vill jag veta, hur många fler tjejer har flippat på sina killar och sett svart? Är ju mer ”okej” för en tjej att puckla på sin kille. Varför? Bara för att killen kan försvara sig? För det kunde inte min pga jag e tokig.

En jävla massa. Det är mer okej för kvinnor att slå män för kvinnan [Sätt in valfri anledning till att hon ska få slå utan att få något tillbaka]. Och nästan varenda jävel sväljer förklaringarna.

Ja du verkar lite dum i huvudet.
Citera
2018-04-25, 22:23
  #9
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det är nog bara väldigt veka och mesiga män som blir uppläxade av det kvinnliga könet.

Avgudar man kvinnan så blir det lätt så.
Citera
2018-04-25, 23:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantfrank
Hej!

Finns det många av det kvinnliga könet som misshandlat sin pojkvän/man/kk OSV!? Man hör aldrig om det. Råkade själv göra det och vet att mitt ex (haha undrar vargör han är ett ex) berättade typ inte för någon. Killar verkar skämmas över det.

Därför vill jag veta, hur många fler tjejer har flippat på sina killar och sett svart? Är ju mer ”okej” för en tjej att puckla på sin kille. Varför? Bara för att killen kan försvara sig? För det kunde inte min pga jag e tokig.

Det är inte bara okej för en kvinna att slå en man, det är roligt dessutom.
Titta på alla tv-serier och filmer. Där har man till och med lagt på skratt när kvinnan slår en man.
Skulle man göra tvärtom så skulle det bli ramaskri. Tänk om en man knäckte näsbenet på en kvinna o sedan skrattar alla.


Ett bra exempel är från serien "vänner" när Ross får örfilar av Rachel...med pålagt skratt.
Det är humor när en man åker på en hurring.

Jag har själv blivit misshandlad på krogen av en kvinna. Men vad ska man göra? Slår man tillbaka så dör hon ju.
Man får stå där som ett fån och ta emot smällarna.
Citera
2018-04-26, 07:51
  #11
Medlem
AquaRegias avatar
En misshandel är en misshandel, oavsett vilka kön som är inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Ett bra exempel är från serien "vänner" när Ross får örfilar av Rachel...med pålagt skratt.

Jag kan inte minnas att det någonsin har hänt, har du något exempel?
Citera
2018-04-26, 08:12
  #12
Medlem
75190255508s avatar
Det spelar ingen större roll om man är vek eller stark när stekpannan träffar tinningen. Det blir kolsvart i vilket fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback