Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-25, 18:09
  #1
Avstängd
Ekonomistas avatar
Vet inte hur jag ska förklara detta. Men jag ska försöka så gott det går.

Jag sov i min säng och drömde om att något eller rättare sagt ett ansikte typ kinesisk drak ansikte framhävdes eller luta snabbt mot mig. Jag minns att jag blev rädd och hade en konstig panik känsla i kroppen. Typ som om något jagade mig.

Hursomhelst så sprang jag upp från sängen hastigt och rakt mot en vägg eller datorbord/ hylla. Jag sprang så snabbt och samtidigt sov. Datorbordet gick i sönder och jag föll ner på golvet hårt och har nu blåmärke.

Hursomhelst när jag vakna så visste jag inte var jag var. Och hade en panikkänsla i kroppen som om jag såg satan etc. Kan inte förklara det.

Men det som gör mig förvånad är att min bror som sover i mitt rum bredvid min säng upplevde samma sak. Han fick också en konstigkänsla och hoppade upp från sängen och hoppade på mig och boxa mig och slå. Han vet inte hur han hamade där. Jag och han har inga minnen om hur vi hamnade 6 m från våran säng och på golvet. Det kändes som om vi var besatta.

Detta hände kl halv tre på natten igår.

Jag minns bara av ren skräck och samma sak med min bror. Hursomhelst så väckte vi resten av vår familj pga all det ljud. Och jag kunde se skräcken i familjens ögon nör jag och min bror samt min andra bror som var vittne berättade om vad som hänt. Min farsa tog genast rökelser från kyrkan och tände det samtidigt som han gick runt i huset och bad böner.


Jag är helt skakad efter händelsen och kan inte förklara känslan. Jag tar inga droger eller liknande förutom mina blodtrycksmedeciner.

Ingen i min familj tar droger förutom min lilla bror som brukade tramadol. Men detta var han brodern som var vittne och ej han som upplevde samma sak slm jag. Han brodern som var vittne till händelsen är fri från bruk i snart 1.5 år. Med andra ord är vi helt vanliga människor.

Vad kanbjag ha upplevt. Tacksam för svar.

Ursäktar mig redan nu för stavfel då jag skriver med mobilen som har automatisk stavning.
__________________
Senast redigerad av Ekonomista 2018-04-25 kl. 18:13.
Citera
2018-04-25, 18:21
  #2
Avstängd
Ekonomistas avatar
Kan tillägga att jag alltid blir andfådd och har svårt att andas när jag ska ligga och sova.
Citera
2018-04-25, 18:23
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Min farsa tog genast rökelser från kyrkan och tände det samtidigt som han gick runt i huset och bad böner.


Jag är helt skakad efter händelsen och kan inte förklara känslan. Jag tar inga droger eller liknande förutom mina blodtrycksmedeciner.

Ingen i min familj tar droger förutom min lilla bror som brukade tramadol. Men detta var han brodern som var vittne och ej han som upplevde samma sak slm jag. Han brodern som var vittne till händelsen är fri från bruk i snart 1.5 år. Med andra ord är vi helt vanliga människor.

Vad kanbjag ha upplevt. Tacksam för svar.

Ursäktar mig redan nu för stavfel då jag skriver med mobilen som har automatisk stavning.

Vadå vanliga människor? Det betyder inte att ni är bra människor för det.
Citera
2018-04-25, 18:29
  #4
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Vadå vanliga människor? Det betyder inte att ni är bra människor för det.

Jag har inte sagt något. Det du tar upp är helt ovidkommande
Citera
2018-04-25, 18:38
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Jag har inte sagt något. Det du tar upp är helt ovidkommande

Pratar man om paranormala saker så är det på ett djupare plan än om man tagit droger eller ej.
Jag vet inte vad du upplevt eller sett så det är svårt.
Men sånt där kan dyka upp för att hindra dig ifrån att göra något dumt som du själv kommer ångra framåt, ifall du ignorerar det kommer du bli efterklok.

Nu gick jag bara på din beskrivning, och det kan röra sig om något helt annat för det kändes som en del saker gick emot varandra.
Var det en kinesisk drake verkligen den liknade? Vad fanns mer än ansiktet?
Citera
2018-04-25, 19:01
  #6
Avstängd
Ekonomistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Pratar man om paranormala saker så är det på ett djupare plan än om man tagit droger eller ej.
Jag vet inte vad du upplevt eller sett så det är svårt.
Men sånt där kan dyka upp för att hindra dig ifrån att göra något dumt som du själv kommer ångra framåt, ifall du ignorerar det kommer du bli efterklok.

Nu gick jag bara på din beskrivning, och det kan röra sig om något helt annat för det kändes som en del saker gick emot varandra.
Var det en kinesisk drake verkligen den liknade? Vad fanns mer än ansiktet?

Svart bakgrund och ljus eller orange kinesisk drak huvud.
Citera
2018-04-25, 19:36
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Svart bakgrund och ljus eller orange kinesisk drak huvud.

Drakar är som keruber / Sfinx väktare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chines..._-_Profile.jpg

https://mythology.net/wp-content/upl...nx-380x240.jpg

https://orig00.deviantart.net/a867/f..._by_hookay.jpg

Kan väl inte säga så mycket mer om det, men en del änglar är "drakar".
Det är inte små tjocka nakna barn och har aldrig varit det.
__________________
Senast redigerad av rusur 2018-04-25 kl. 19:39.
Citera
2018-04-25, 19:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Min farsa tog genast rökelser från kyrkan och tände det samtidigt som han gick runt i huset och bad böner.

Hur gammal är du?

Har det slutat att surra i huvudet på dig?
(FB) Det surrar i huvudet
Citera
2018-04-25, 20:03
  #9
Medlem
Tyvärr så finns djävulen, vet inte varför men så är det.

Oförklarlig skräck och panik är typiska symptom på djävulens närvaro.
Citera
2018-04-26, 07:32
  #10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuicideNorge
Tyvärr så finns djävulen, vet inte varför men så är det.

Oförklarlig skräck och panik är typiska symptom på djävulens närvaro.
Eller en sömnparalys.
Citera
2018-06-25, 11:36
  #11
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Vet inte hur jag ska förklara detta. Men jag ska försöka så gott det går.

Jag sov i min säng och drömde om att något eller rättare sagt ett ansikte typ kinesisk drak ansikte framhävdes eller luta snabbt mot mig. Jag minns att jag blev rädd och hade en konstig panik känsla i kroppen. Typ som om något jagade mig.

Hursomhelst så sprang jag upp från sängen hastigt och rakt mot en vägg eller datorbord/ hylla. Jag sprang så snabbt och samtidigt sov. Datorbordet gick i sönder och jag föll ner på golvet hårt och har nu blåmärke.

Hursomhelst när jag vakna så visste jag inte var jag var. Och hade en panikkänsla i kroppen som om jag såg satan etc. Kan inte förklara det.

Men det som gör mig förvånad är att min bror som sover i mitt rum bredvid min säng upplevde samma sak. Han fick också en konstigkänsla och hoppade upp från sängen och hoppade på mig och boxa mig och slå. Han vet inte hur han hamade där. Jag och han har inga minnen om hur vi hamnade 6 m från våran säng och på golvet. Det kändes som om vi var besatta.

Detta hände kl halv tre på natten igår.

Jag minns bara av ren skräck och samma sak med min bror. Hursomhelst så väckte vi resten av vår familj pga all det ljud. Och jag kunde se skräcken i familjens ögon nör jag och min bror samt min andra bror som var vittne berättade om vad som hänt. Min farsa tog genast rökelser från kyrkan och tände det samtidigt som han gick runt i huset och bad böner.


Jag är helt skakad efter händelsen och kan inte förklara känslan. Jag tar inga droger eller liknande förutom mina blodtrycksmedeciner.

Ingen i min familj tar droger förutom min lilla bror som brukade tramadol. Men detta var han brodern som var vittne och ej han som upplevde samma sak slm jag. Han brodern som var vittne till händelsen är fri från bruk i snart 1.5 år. Med andra ord är vi helt vanliga människor.

Vad kanbjag ha upplevt. Tacksam för svar.

Ursäktar mig redan nu för stavfel då jag skriver med mobilen som har automatisk stavning.

Det enda jag kan tänka mig är sk lucid dream. Tillstånd mellan dröm och vakenhet. Där kan det vara möjligt att se och uppleva allt möjligt. Så det är i sig inte något du behöver vara orolig för.

Det som är märkligt är att ni upplevde det bägge två.

Har ni tillsammans eller var för sig prövat ockulta grejer?

Om jag vidare spekulerar så finns det alltid ett osynligt band mellan släktingar och de vi bryr oss om och älskar. Min fd pojkväns mamma kände att något var fel en dag när han var liten och låg i sin spjälsäng och blev väldigt orolig och sprang in i huset och räddade honom från att bli kvävd. Men detta tror jag att det där osynliga bandet finns där man kan känna hur den andre mår. (Man kan spinna vidare vetenskapligt på detta fenomen, där man forskat inom kvantfysik och strängteori, med bitar av ett genom, men det gör jag inte nu.)

Därav kunde ni ha samma dröm/tillstånd och uppleva samma sak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback