Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-24, 23:16
  #1
Medlem
Citat:
STOCKHOLM Elisabeth Nilsson är pensionär och bor i Stockholm. Hon berättar för Nyheter Idag om varför hon kände sig tvungen att tigga för att betala för tandvård, och varför hon inte tänker rösta på Socialdemokraterna i höst.

https://nyheteridag.se/det-nya-sveri...ra-ut-en-tand/

Skäms på er Socialdemokrater och Miljöpartister för att ni prioriterar så fel fel fel mellan inrikes och utrikes födda.
Citera
2018-04-25, 01:24
  #2
Medlem
Varför går hon inte till Socialförvaltningen? De kommer att betala för det. Det verkar finnas en slags mental spärr hos många pensionärer för att besöka Socialförvaltningen. Jag har full förståelse för detta. Men samtidigt borde det vara bättre än att tigga eller att ha en tand som behöver dras ut.
Citera
2018-04-25, 15:30
  #3
Medlem
De flesta pensionärer skulle med all säkerhet nekas socialbidrag. Om du dessutom äger en liten insatslägenhet så är du tvungen att sälja den först (räknas som lös egendom). Vem vill bli bostadslös för en tand? Tycker att socialbyrån kunde ha bidrag mot återbetalning. Pensionärer är ju för gamla för att kunna få lån och SMS-lån är ju dyra. Sjukpensionären har ju oftast p g a sjukdom fått stora utgifter. Alla får ju inte hjälp av samhället information om vad de har rätt till. Sedan är ju det där, man vill inte be om bidrag eller hjälp av det allmänna.
Citera
2018-04-25, 17:55
  #4
Medlem
Det kostar typ 800 spänn att dra ut en tand hos folktandvården, och den gnälliga kärringen skulle även få tandvårdsbidraget avdraget på 150-300 kr. Dessutom om behovet av tandutdragning vore akut skulle hon fått den utdragen även om hon inte kunnat hosta upp en femhundring, hon hade fått det på faktura, eller kunde hon anslutit sig till folktandvårdens avbetalnings-grejs och därmed betalat av en hundring i månaden för sin tandvård. Det får väl för i helvete vara nån jävla måtta på gnället!!!
själv fick jag välja en privattandläkare eftersom folktandvården där jag bor hade en väntelista på 3 år eftersom de var överhopade av sharia-centerns guldgossars tandhälsa, som för övrigt betalas av oss stackars skattebetalare, det renderade i en räkning dubbelt så dyr som folkisen, inte för att jag inte har råd men själva principen!
__________________
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2018-04-25 kl. 18:08.
Citera
2018-04-25, 19:48
  #5
Medlem
KonungHonungs avatar
Inte en enda invandrare ska släppas in i landet innan alla svenskar har fått den vård de behöver. Har vi inte råd så får vi dra in försörjningsstödet för folk utan medborgarskap.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback