Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-26, 20:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Har samma problem!
Det verkar som dom spärrat port 25.

Har mailat deras kundtjänst som skickat vidare till deras tekniska support, dock ännu inget svar....

Jag ändrade till 587, och med SSL, men det fungerar inte. De säger att det tydligen inte fungerar med Mail och råder mig enbart att byta mail-klient, v ilket jag helst inte vill göra. Svaret från supporten, både i telefon och via facebook är under all kritik. De skyller på Apple, Microsoft och gud vet allt. Otroligt dåligt. Som tur är fungerar det i mobilen, men ändå, det borde fungera även med Mail.
Citera
2018-04-26, 23:54
  #14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Kom efter typ en halvtimmes kö fram till Bredbandsbolaget. Jag har tydligen rätt inställningar, men det fungerar inte. De skyller på Apple och råder mig att byta mailprogram. Hur kan man ha inställningar som inte fungerar med ett av de vanligaste mailprogrammen på en Mac. Jag har El Capitan, min dator är rätt gammal, så jag kan inte få High Sierra. Har du en nyare dator och nyare operativsystem? Jag har provat med Thunderbird men det verkar inte fungera, jag vet att jag har rätt lösenord men det fungerar ändå inte.

Hmm, får kolla exakta inställningar nästa gång jag är hemma hos kompisen, men jag fick det att fungera med Thunderbird. Vet ej när jag ska dit bara.
Citera
2018-04-27, 17:30
  #15
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag ändrade till 587, och med SSL, men det fungerar inte. De säger att det tydligen inte fungerar med Mail och råder mig enbart att byta mail-klient, v ilket jag helst inte vill göra. Svaret från supporten, både i telefon och via facebook är under all kritik. De skyller på Apple, Microsoft och gud vet allt. Otroligt dåligt. Som tur är fungerar det i mobilen, men ändå, det borde fungera även med Mail.

Otroligt dålig kundservice !!

Nu löstes bara delvis mitt problem.
Det största och viktigaste är olöst! har ett speciell e-post funktion/program och något vettigt svar fick jag inte av dom.

Denna länken hänvisade dom till : https://www.bredbandsbolaget.se/e-post.html

har den varit med i tråden innan?
Citera
2018-04-28, 03:19
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Otroligt dålig kundservice !!

Nu löstes bara delvis mitt problem.
Det största och viktigaste är olöst! har ett speciell e-post funktion/program och något vettigt svar fick jag inte av dom.

Denna länken hänvisade dom till : https://www.bredbandsbolaget.se/e-post.html

har den varit med i tråden innan?
Tack! Ja det är den jag har följt, men det fungerar inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback